مجله تایم از بات هوش مصنوعی جدید رونمایی کرد

مجله تایم از بات هوش مصنوعی جدید رونمایی کرد
مجله تایم به تازگی یک بات هوش مصنوعی راهاندازی کرده است که به کاربران امکان میدهد پرسشهای خود را بپرسند و خلاصههای متنی و صوتی از آرشیو ۱۰۲ ساله این مجله دریافت کنند.
این ابزار بزرگترین سرمایهگذاری مجله تایم در حوزه هوش مصنوعی تا امروز محسوب میشود و هدف آن افزایش تعامل خوانندگان و توسعه درآمد سازمانی است.
به گزارش نیوزلن سم جیکوبز، سردبیر تایم، در گفتوگو با اکسیوس میگوید: «اگر مصرف انبوه اینترنت به تجربهای عاملمحور تبدیل شده، تایم نیز باید با آن لحظه سازگار شود. مردم ساعتها با باتهای هوش مصنوعی وقت میگذرانند و امیدواریم این تعامل باعث افزایش زمان سپریشده با محتوای ما شود.»
این بات که با همکاری Scale AI توسعه یافته، امکان جستوجو و تعامل با مقالات تایم را فراهم میکند.
در فاز نخست، سرویس در بخش مقالات سیاسی و سرگرمی و در یک صفحه اختصاصی در دسترس کاربران است، اما تایم در آینده آن را به صفحه اصلی و دیگر بخشهای سایت نیز خواهد آورد.
گفته شده که عامل هوش مصنوعی تایم از آرشیو این مجله شامل حدود ۷۵۰ هزار منبع استفاده میکند و محتوای وب یا منابع خارجی را به کار نمیگیرد.
این بات علاوه بر ارائه متن و صدا، قابلیت ترجمه به ۱۳ زبان مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و عربی را دارد؛ موضوعی که با توجه به اینکه ۴۰ درصد خوانندگان دیجیتال تایم خارج از آمریکا هستند، اهمیت ویژهای دارد.
سال گذشته، تایم از چتبات هوش مصنوعی برای اعلام شخصیت سال خود رونمایی کرده بود و اکنون با این بات جدید، تجربه خوانندگان را گسترش میدهد.
این نشریه قراردادهایی با شرکتهای هوش مصنوعی مانند OpenAI، ProRata.AI، Perplexity و آمازون منعقد کرده است.
جیسون دروگ، مدیرعامل Scale AI، میگوید: «تایم در استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه روزنامهنگاری پیشتاز است. این نمونهای از چگونگی استفاده ناشران از عوامل هوش مصنوعی برای ایجاد رابطهای معنادارتر با مخاطبان است.»
تایم در مسیر توسعه بات هوش مصنوعی، به جمع دیگر ناشران پیشرو مانند فوربس، فایننشال تایمز و واشنگتن پست میپیوندد که رابطهای هوش مصنوعی مشابهی برای تعامل بهتر با مخاطبان راهاندازی کردهاند.
در حال حاضر تمرکز تایم بر تعامل و پایهریزی برای کسب درآمد آینده و توسعه کسبوکار سازمانی است. این بات هنوز شخصیسازی نشده و فاقد حافظه است، اما امکان فهرستبندی تصاویر و ویدیوها در آینده وجود دارد.



