فناوری

صحبت‌های تیم کوک در مورد ملاحظات زیست‌محیطی

صحبت‌های تیم کوک در مورد ملاحظات زیست‌محیطی

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در آستانه رویداد آیفون ۱۵ با محوریت محیط زیست، با مجله بروت برای صحبت بیشتر در مورد جاه‌طلبی‌های این شرکت به گفتگو نشست.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از ۹to5Mac، مدیرعامل اپل به این موضوع اشاره کرد که چرا اپل احساس می‌کند لازم است هر سال یک آیفون جدید عرضه کند، آیفون ۲۰ تا ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود و در زندگی شخصی‌اش چه می‌کند تا به محیط زیست توجه داشته باشد.
 
در این مصاحبه که به صورت یک ویدیوی ۵ دقیقه‌ای در وبسایت Brut منتشر شد، تیم کوک با توضیح اینکه چرا اپل هر سال یک آیفون جدید تولید می‌کند صحبت را آغاز کرد. به هر حال، آیا دوستدار محیط‌زیست‌ترین رویکرد کاهش نرخ ارتقاء آیفون نیست؟ پاسخ کوک از این قرار است:
 
سوال: به نظر شما آیا واقعاً هر سال به یک آیفون جدید نیاز داریم؟
کوک: فکر می‌کنم داشتن یک آیفون هر سال برای آن دسته از افرادی که آن را می‌خواهند یک چیز عالی است. و کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به افراد این امکان را می‌دهیم که گوشیشان را در ازاء مبلغی با گوشی جدید تاخت بزنند. و بنابراین اگر گوشی هنوز کار می‌کند آن گوشی را دوباره می‌فروشیم. و اگر کار نکند راه‌هایی برای جداسازی آن و برداشتن مواد برای ساخت یک آیفون جدید داریم.
 

صحبت‌های تیم کوک در مورد ملاحظات زیست‌محیطی

وقتی صحبت از ظاهر آیفون در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده به میان آمد، کوک ترجیح داد که روی این واقعیت تمرکز کند که آیفون در آن جدول زمانی کربن‌خنثی (دستیابی به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن) شده است:
 
کوک همچنین برخی از کارهایی را که در سطح شخصی برای کاهش ردپای کربن خود انجام می‌دهد را فاش کرد:
 
سوال: و در سطح شخصی، تلاش‌های زیست‌محیطی شما چیست؟
کوک: من از یک ماشین الکتریکی استفاده می‌کنم. سعی می‌کنم از استفاده از پلاستیک و بطری‌های پلاستیکی اجتناب کنم. بازیافت میکنم. کمپوست می‌کنم. تمام این کارها را من سعی می‌کنم انجام دهم، هر کاری که انجام می‌دهم، تمام تلاشم را می‌کنم تا کاری انجام دهم که ردپای کربن کمتری داشته باشد.
 
البته دقیقاٌ مشخص نیست که تیم کوک اکنون از چه خودروی برقی استفاده می‌کند. تنها باری که عکسی از کوک در حال رانندگی با ماشین شخصی‌اش گرفته شده در سال ۲۰۱۴ بود، زمانی که یک BMW سری ۵  سوار بود.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا