مديريت ICT

رسانه‌های مالزی از متا و گوگل حق‌الزحمه دریافت می‌کنند

رسانه‌های مالزی از متا و گوگل حق‌الزحمه دریافت می‌کنند

کمیسیون ارتباطات و مولتی مدیا مالزی(MCMC) در بیانیه ای اعلام کرد مقامات این کشور مشغول مذاکره با گوگل، متا و دیگر پلتفرم های آنلاین درباره چهارچوب رگولاتوری هستند.

به گزارش نیوزلن از مهر، قوانین پیشنهادی مشابه نمونه ای هستند که در استرالیا وضع شد و در ۲۰۲۱ گوگل و متا را ملزم کرد در ازای کلیک روی محتوایی که رسانه های خبری تولید می کنند و منجر به کلیک بیشتر روی لینک ها و درآمدزایی تبلیغاتی می شود به رسانه های خبری مبلغی پرداخت کنند.

همچنین MCMC مشغول بررسی قوانینی مشابه لایحه C-11 کانادا است که هدف آن نیز قانونمندسازی پلتفرم های پخش محتوا و الزام آنها به پشتیبانی از محتوای تولید شده در کانادا است.

طبق اطلاعات موجود قوانین مذکور بخشی از تلاش های دولت برای برطرف کردن عدم توازن در پلتفرم های دیجیتال و رسانه های محلی و همچنین ایجاد رقابت عادلانه برای خالقانه محتوای خبری است.

MCMC همچنین مشغول مذاکره با شبکه های اجتماعی بزرگ است تا آزارهای آنلاین مانند محتوای کودک آزاری، قمار آنلاین و کلاهبرداری های مالی را کنترل کنند.

پس از نخست وزیر شدن انوار ابراهیم در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی در این کشور، سختگیری بر محتوای آنلاین بیشتر شده است.

اوایل سال جاری مالزی اعلام کرد اقداماتی قانونی علیه متا انجام می دهد زیرا در مقابل محتوای مخرب در پلتفرم فیس بوک کاری انجام نداده است، اما بعد از ملاقات با مقامات شرکت از انجام این اقدامات عقب نشینی کرد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا