مديريت ICT

اپل تسلیم قانون رقابت اتحادیه اروپا شد

اپل تسلیم قانون رقابت اتحادیه اروپا شد

این تصمیم احتمالاً اواخر سال آینده میلادی (۲۰۲۳) برای پیروی از قوانین جدید رقابت اتحادیه اروپا انجام می شود.

به گزارش نیوزلن از مهر، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه در این زمینه اعلام کرده است اجازه فعالیت فروشگاه های اپ خارجی ممکن است تهدیدی جدی برای سرویس های در حال گسترش اپل باشد، اما رقبا نخست باید با مشکل قانع کردن مشتریان به ترک ایمنی و سهولت استفاده از فروشگاه اپلیکیشن اپل، دست و پنجه نرم کنند.

گستره پیامدهای چنین اقدامی به آن بستگی دارد که شرکت آمریکایی چگونه از الزامات دیگر قانون اتحادیه اروپا به نام «قانون بازارهای دیجیتال»(DMA) پیروی کند.

ممکن است مایکروسافت، متا پلتفرمز، آمازون و دیگر شرکت های دارای فروشگاه اپلیکیشن در نتیجه این اقدام اپل شاهد رشد فروش محصول و سرویس باشند.

اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. متا، آمازون و مایکروسافت نیز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند اما ائتلافی از تولیدکنندگان اپلیکیشن معتقدند اپل باید به طور کامل از قانون DMA پیروی و رقابت را تماماً آزاد کند.

طبق تغییری که اپل قرار است ایجاد کند، مشتریان این شرکت می توانند هرگونه اپلیکیشنی را بدون استفاده از فروشگاه اپ مخصوص این شرکت روی دستگاه هایشان نصب کنند. البته تولید کننده آیفون هنوز درباره آنکه از دیگر بخش های قانون (مانند اجازه فعالیت سیستم های پرداخت جایگزین) هیچی تصمیمی نگرفته است.

در صورتیکه اپل اجازه دهد توسعه دهندگان اپلیکیشن سیستم پرداخت داخلی آن را دور بزنند با ریسک از دست دادن میلیاردها دلار درآمدی روبرو می شود که از کمیسیون خرید در اپ به دست می آید. این درحالی است که سقف کمیسیونی که اپل به ازای هر خرید از توسعه دهنگان دریافت می کند ۳۰ درصد است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا