zoomit

جدیدترین نتایج بنچمارک از عملکرد بسیار رضایت‌بخش پردازنده Ryzen 7 5700X حکایت می‌کند

جدیدترین نتایج بنچمارک از عملکرد بسیار رضایت‌بخش پردازنده Ryzen 7 5700X حکایت می‌کند

همان‌طورکه می‌دانید، AMD در حال تولید نسل بعدی تراشه‌هایش با بهره‌گیری از ریزمعماری Zen 4 است و احتمالاً در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی، عرضه نخستین پردازنده‌ها از این خانواده را شاهد خواهیم بود؛ اما پیش‌از‌آن، تیم قرمز قصد دارد در هفته‌های آینده سه پردازنده جدید از خانواده‌ی رایزن ۵۰۰۰ را روانه‌ی بازار کند.

اکنون بنچمارک‌هایی از تراشه‌ی Ryzen 7 5700X در گیک‌بنچ ۵ منتشر شده است که درواقع، عملکرد بسیار مطلوب این پردازنده را در آزمون‌های تک و چندهسته‌ای نشان می‌دهد. CPU مذکور با توان مصرفی ۶۵ وات و هشت هسته و شانزده ترد در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۶۳۴/۱۶۴۵ و در چند‌هسته‌ای امتیاز ۱۰۱۷۹/۱۰۱۹۶ را ازآنِ خود کرده که به پردازنده‌ی قدرتمندتر Ryzen 7 5800X بسیار نزدیک است. این تراشه به‌طور میانگین در آزمون‌های مشابه امتیاز ۱۶۷۳ و ۱۱۲۴۶ را کسب می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • AMD فروش پردازنده Ryzen 7 5800X3D با کش ۹۶ مگابایتی را از ۳۱ فروردین و با قیمت ۴۴۹ دلار آغاز می‌کند

دراین‌میان، باید به این نکته اشاره کرد که گیک‌بنچ نمی‌تواند بنچمارک کامل و تمام‌عیاری برای محاسبه عملکرد پردازشی باشد؛ بنابراین، فاصله‌ی میان این درتراشه در بخش‌های دیگر می‌تواند بسیار مشهودتر باشد. بااین‌حال، نباید از این موضوع غافل شد که Ryzen 7 5700X تقریباً ۱۵۰ دلار ارزان‌تر از پردازنده‌ی ۴۵۰ دلاری Ryzen 7 5800X است و این می‌تواند فاصله میان آن‌ها را توجیه کند.

افزون‌براین، قیمت مقرون‌به‌صرفه Ryzen 7 5700X آن را به برای پردازنده‌های میان‌رده اینتل نظیر Core i5-12600K تبدیل می‌کند. تراشه اینتل با‌‌‌توجه‌‌‌به هسته‌های جدید Golden Cove قطعاً در آزمون‌های تک‌هسته‌ای بهتر از رقیب خود خواهد بود؛ اما تراشه ای‌ام‌دی می‌تواند این برتری را در آزمون‌های چندهسته‌ای جبران کند. به‌‌هر‌حال، برای بررسی عمیق‌تر پردازنده‌های مذکور باید منظر بنچمارک‌های و آزمون‌های بیشتری باشیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا