zoomit

رگولاتوری: بعد از شکایت کاربران، ۵۰ لینک به پهنای باند کشور اضافه شد

به گزارش نیوزلن؛ صبح امروز (۱۷ آبان) معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد که وضعیت شاخص‌های کیفی اینترنت در کشور طبق دستور وزیر ارتباطات در ۱۲ مهرماه بهبود پیدا کرده است. این اظهار نظر در حالی مطرح می‌شود که کاربران همچنان در شبکه‌های اجتماعی از کاهش سرعت خود گله‌مندند و سامانه رادار ابرآروان هم که وضعیت زیرساخت شبکه در اپراتورهای مختلف را نشان می‌دهد، مشخص می‌کند که اینترنت در کشور بدون اختلال نیست.

به همین منظور در گفت‌وگو با حسین فلاح جوشقانی از او در مورد اقدامات یک ماه اخیر برای بالا رفتن کیفیت و سرعت اینترنت کاربران پرسیدیم.

فلاح در گفت‌وگو با نیوزلن اعلام می‌کند که آن‌ها اعلام نکرده‌اند که مشکل اینترنت کشور کامل حل شده؛ بلکه از بهبود وضعیت شبکه اینترنت با بهبود زیرساخت‌های ارتباطی در کشور خبر داده‌اند. آنطور که فلاح اعلام می‌کند این بهبود مستمر است و ماهانه شبکه اپراتورها توسط رگولاتوری رصد می‌شود و اگر ظرفیت‌ها تا ۸۰ درصد رسیده باشند به اپراتورها اخطار می‌دهند که ظرفیت شبکه خود را افزایش دهند.

او در توضیح بیشتر به نیوزلن گفت:‌

ظرفیت‌ پهنای باند داخلی و بین‌الملل افزایش یافته و این افزایش ظرفیت ماهانه بسته به نیاز صورت می‌گیرد، چون از زمانی شیوع کرونا تقریبا بین ۳ تا ۱۰ درصد ترافیک در ماه افزایش پیدا کرده و شبکه هم براساس شرایط توسعه پیدا کرده است.

فلاح اعلام می‌کند این افزایش ظرفیت که در چند روز اخیر توسط زیرساخت و اپراتورهای ثابت و همراه اتفاق افتاده، ممکن است ۴ ماه دیگر مجدد با افزایش ترافیک، بالا برود.

آنطور که فلاح خبر می‌دهد بعد از شکایت کاربران در مورد کاهش کیفیت اینترنت، آن‌ها شبکه را بررسی و ۵۰ لینک به پهنای باند کشور اضافه شده است. طبق اظهارات او این اضافه کردن ظرفیت هم به خاطر این بوده که میزان مصرف در مهر‌ماه به دنبال بازگشایی مدارس افزایش پیدا کرده بود. او این افزایش ترافیک در مهر ماه را حدود ۱۰ درصد اعلام می‌کند که حالا با افزایش ظرفیت‌ها به ۳ درصد در آبان ماه رسیده است.

کاربران هنوز شاکی هستند

افزایش ظرفیت‌های در زیرساخت شبکه و تلاش اپراتورها برای توسعه زیرساخت‌هایشان در حالی مطرح می‌شود که همچنان کاربران از سرعت پایین اینترنت خود که همراه با اختلال است، شکایت‌هایی را مطرح می‌کنند. فلاح در این زمینه به نیوزلن توضیح داد:

بحث کیفیت اینترنت در ایران از آن بحث‌هایی به حقی است که همیشه از سوی کاربران مطرح می‌شود. بعضی اوقات بسته به شرایط کیفیت اینترنت کاهش پیدا می‌کند، مانند بازگشایی مدارس و رشد استفاده از فضای مجازی از اینترنت و گاهی اوقات هم ممکن است لینکی قطع و باعث اختلال در سرویس کاربران شود. به همین دلیل هم هست که افزایش ظرفیت در شبکه بنا به موقعیت کشور افزایش و توسعه پیدا می‌کند.

فلاح اعلام می‌کند که شرکت مخابرات ایران هم در کنار زیرساخت و دیگر اپراتورهای ارتباطی اقدام به توسعه شبکه خود کرده؛ اما به دلیل مشکلاتی که دارند بهبودی در شبکه این اپراتور اتفاق نیفتاده است. به باور فلاح شاید همین امر هم باعث شده کاربران هنوز متوجه بهبود در شبکه خود نشوند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا