zoomit

یک تبلت عجیب اندرویدی امکان انتقال اطلاعات از طریق نور را دارد

در‌ حالی‌که شیائومی و لنوو تبلت‌های خود را رونمایی کرده‌اند و بازار تبلت‌های اندرویدی خود را آماده سری Tab S8 سامسونگ می‌کند، یک شرکت فرانسوی با نام Oledcomm، در جریان CES ۲۰۲۲ خبر از عرضه‌ی یک تبلت با قابلیت انتقال داده از‌ طریق نور را داده است. این دستگاه هوشمند که LiFiMAX Tab نام دارد، اولین تبلت اندرویدی است که برای انتقال اطلاعات از LiFi داخلی به جای WiFi استفاده می‌کند.

مفهوم LiFi چیست؟

به‌گفته‌ی بنجامین ازولای، مدیرعامل شرکت الدکام، «از ۲۰۱۸، شرکت Oledcomm هر‌ سال کمی بیشتر در زمینه‌ی LiFi متمرکز شده است و اکنون حکمرانی خود را در این زمینه با معرفی اولین تبلت اندرویدی مجهز به LiFi داخلی و آوردن این فناوری به دستگاه‌های همراه و فراهم کردن آن برای همه‌ی کاربران، به رخ کشیده است». وی همچنین ادامه می‌دهد «این تبلت به همه‌ی اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا از‌‌ طریق نور نامرئی به اینترنت متصل شوند و یک اتصال پایدار، قوی و بدون فرکانس رادیویی را که راهی به بیرون از دیوارهای خانه ندارد را تجربه کنند. تبلت LiFiMAXTab، برای استفاده در خانه برای والدین و بچه‌ها ایده‌آل است».

به نقل از Oledcomm، این شرکت قصد دارد تا از طیف وسیعی از نقاط دسترسی، آنتن‌های فوتونیک و دانگل‌های USB استفاده کند تا LiFi را در‌ دسترس همه‌ی خانواده‌ها و عموم مردم قرار دهد. به‌طور کلی LiFi یا همان Light Fidelity، یک فناوری است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به وسیله‌ی تعدیل سیگنال‌های نوری از منبع نور، یک اتصال ایجاد کرده و داده‌ها را انتقال دهند.

آیا LiFi بهتر از WiFi است؟

از نظر تئوری، لای‌فای بهتر از وای‌فای است؛ چراکه تأخیر کم LiFi باعث شده است تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از WiFi باشد. در تبلت جدید شرکت Oledcomm، یک ماژول LiFi داخلی با سرعت دریافت و ارسال ۱۵۰ مگابیت بر‌ ثانیه، تعبیه شده است؛ همچنین این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۲۱ به سرعت ۳ گیگابیت بر ثانیه از‌ طریق اتصال point-to-point و در فاصله‌ی یک تا پنج متری دست یافته بود.

مشخصات، قیمت و زمان عرضه LiFi Max Tab

اولین تبلت اندرویدی مجهز به LiFi داخلی، از تراشه‌ی مدیاتک MTK6762 برای تأمین قدرت پردازشی خود بهره می‌برد. نمایشگر ۱۰ اینچ ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ پیکسلی، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر امکانات تب لای‌فای مکس هستند. از‌ نظر درگاه‌ها نیز این تبلت دارای یک درگاه تایپ C، دو جایگاه سیم‌‎کارت، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون و یک رم ریدر ترانس‌فلش است.

اولین تبلت اندرویدی مجهز به LiFi در CES 2022 با نام lifi max tab

گفتنی است که LiFi MAX Tab بدون احتساب مالیات، با ‌قیمت ۴۰۰ یورو و از فوریه ۲۰۲۲ (بهمن یا اسفند ۱۴۰۰) در‌ دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا