zoomit

dLight، لامپ هوشمندی که گوگل فقط برای کارمندان خود تولید کرده است

dLight، لامپ هوشمندی که گوگل فقط برای کارمندان خود تولید کرده است

گوگل لامپ هوشمندی ساخته است که از دستیار صوتی گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند؛ اما نکته‌ی ناامیدکننده این است که محصول مذکور فقط دردسترس کارمندان شرکت قرار می‌گیرد. بن گلد، طراح گوگل، تصویری از این لامپ هوشمند که dLight نام دارد در توییتر منتشر کرد و گفت:

به احتمال زیاد این لامپ هرگز خارج از شرکت به فروش نخواهد رسید.

به‌گزارش ورج،‌ این لامپ بسیار مدرن پایه‌ی دایره‌ای و بدنه‌ای نازک دارد که میزبانی نور استوانه‌ای را برعهده دارد. رنگ سفید روشن و ظاهری خاص، آن را شبیه دستگاه‌هایی می‌کند که بیشتر انتظار داریم در فروشگاه‌های اپل ببینیم. همان‌طورکه گلد اشاره کرده است، می‌توانید نور را در موقعیت‌های مختلف حرکت دهید.

این لامپ هوشمند به شما اجازه می‌دهد نور را بنا به شرایط خاص به‌سمت صورت یا میز خود حرکت دهید. برای مثال، هنگام تماس ویدئویی می‌توانید آن را سمت صورت خود تنظیم کنید. همچنین چند گزینه‌ی مختلف وجود دارد که می‌توان براساس آن‌ها دمای نور را تغییر داد.

اسناد FCC لامپ گوگل نشان‌دهنده‌ی توانایی اتصال به اینترنت و پشتیبانی از دستیار صوتی این شرکت است؛ زیرا لوگو «Hey Google» روی برچسب آن دیده می‌شود. درحالی‌که نمی‌توانید پورت USB-C را در هیچ‌یک از تصاویر ارائه‌شده ببینید، گلد می‌گوید این لامپ با یک پورت ارائه می‌شود و به‌روزرسانی‌های مختلفی را دریافت می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل پلتفرم Currents را تعطیل می‌کند

متأسفانه کسانی که در گوگل استخدام نیستند، نمی‌توانند به dLight دسترسی داشته باشند. این اولین‌بار نیست که گوگل محصولی مختص کارمندانش می‌سازد؛ زیرا در سال ۲۰۱۷، این شرکت یک جفت هدفون با نام تجاری گوگل برای کارکنان خود تولید کرد.

گلد می‌گوید کارمندان مستقر در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌توانند dLight را به‌‌رایگان سفارش دهند. این اقدام گوگل بخشی از تلاش‌هایش برای بهبود تجربه‌ی کار از خانه است. کارمندان شرکت مذکور هنوز به‌علت همه‌گیری کرونا مجبور نیستند به دفترهای کار بازگردند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا