رونمایی سلیزفورس از واحد جدید «Missionforce» برای امنیت ملی

رونمایی سلیزفورس از واحد جدید «Missionforce» برای امنیت ملی
شرکت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) Salesforce با اعلام راهاندازی یک واحد جدید به نام Missionforce، حضور خود را در عرصه امنیت ملی جدیتر کرد. این واحد تجاری جدید به تمرکز بر ادغام هوش مصنوعی در جریانهای کاری حوزه دفاع در سه بخش اصلی پرسنل، لجستیک و تصمیمگیری اختصاص یافته است.
به گزارش نیوزلن و به نقل از تککرانچ، رهبری Missionforce بر عهده کندال کالینز، مدیرعامل Government Cloud است که در سال ۲۰۲۳ به Salesforce پیوست و پیشتر به عنوان مدیر ارشد کسبوکار و مدیر دفتر مدیرعامل مارک بنیوف فعالیت میکرد.
کالینز در بیانیهای گفت: «با Missionforce، بهترین فناوریهای هوش مصنوعی، کلود و پلتفرم را از بخش خصوصی به کار میگیریم تا حوزههای حیاتی همچون پرسنل، لجستیک و تحلیلها را مدرن کنیم. هدف ساده است: کمک به جنگجویان و سازمانهای پشتیبان آنها برای عملکرد هوشمندانهتر، سریعتر و کارآمدتر. هیچ زمان مهمتری برای خدمت به کسانی که خدمت میکنند نبوده است.»
سلیزفورس سالهاست قراردادهای گستردهای با دولت ایالات متحده در سطح آژانسهای فدرال و شاخههای مختلف نظامی از جمله ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا داشته است. این شرکت معمولاً جزئیات تعداد قراردادها و درآمد حاصل از آنها را به صورت عمومی منتشر نمیکند.
راهاندازی Missionforce در ادامه روند رشد شرکتهای فناوری است که خدمات اختصاصی برای دولت آمریکا توسعه میدهند. به عنوان مثال، اوپن اِیآی نسخهای از چتجیچیتی مخصوص آژانسهای دولتی آمریکا را در ژانویه عرضه کرد و در ماه اوت اعلام کرد به آژانسهای فدرال دسترسی به نسخه سازمانی چتجیچیتی را فقط با قیمت یک دلار در سال خواهد داد.
شرکتهای دیگر نیز به سرعت وارد این حوزه شدهاند؛ آتروپیک به دولت آمریکا دسترسی به نسخههای مختلف چتبات Claude را با قیمت نمادین یک دلار ارائه کرد و گوگل نیز در اوایل ماه اوت سرویس «Gemini for Government» را با نرخ ۴۷ سنت در سال برای آژانسهای فدرال معرفی کرد.
این بروزرسانی همچنین جایگاه کندال کالینز را در سلیزفورس به صورت دقیقتر منعکس میکند.