مديريت ICT

توقف مبادله سهام توییتر در بورس نیویورک

توقف مبادله سهام توییتر در بورس نیویورک

ایلان ماسک که پولدارترین مرد جهان است، روز چهارشنبه به دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو رفت و با درج عنوان رئیس توییتر در پروفایلش، خود را رئیس این شرکت معرفی کرد.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، یک قاضی دِلاویر دستور داده است شکایت توییتر علیه ایلان ماسک متوقف شود و به این میلیاردر تا ۲۸ اکتبر برای نهایی کردن قرارداد، فرصت داده است. رویترز روز سه‌شنبه گزارش کرده بود که سرمایه‌گذارانی شامل سکویا کپیتال، بایننس، سازمان سرمایه‌گذاری قطر و دیگران، اسنادی را از وکلای ماسک برای تعهد تامین مالی دریافت کردند.

تکمیل قرارداد خرید، به شکایت توییتر که به همراه سرمایه گذاران انتظار دارد این توافق بر اساس قیمت اولیه ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم این شرکت، تکمیل شود، پایان می‌دهد.

سهام توییتر در اوایل معاملات روز پنج شنبه حدود یک درصد افزایش یافته و به ۵۳.۹۴ دلار رسیده بود.

ایلان ماسک هفته گذشته گفته بود از خرید توییتر هیجان زده است هر چند که او و سرمایه گذاران دیگر برای این شرکت شبکه اجتماعی، پول اضافی پرداخت کرده‌اند. ماسک، توییتر را دارایی توصیف کرد که برای مدت طولانی سرزندگی نداشت و گفت: واضح است که من و سرمایه‌گذاران دیگر اکنون پول اضافی برای خرید توییتر پرداخت می‌کنیم. اما پتانسیل بلندمدتی که توییتر دارد، از نظر من، از ارزش فعلی آن بسیار بزرگتر است. واشنگتن پست پنجشنبه گذشته گزارش کرده بود ایلان ماسک به سرمایه‌گذاران در قرارداد خرید توییتر گفته است قصد دارد از شر ۷۵ درصد ۷۵۰۰ کارمند توییتر خلاص شود. با این حال، مالک توییتر هر کسی باشد، تعدیل کارمندان در ماه‌های آینده پیش بینی می‌شود زیرا مدیریت فعلی توییتر قصد دارد میزان دستمزد پرداختی را تا پایان سال آینده ۸۰۰ میلیون دلار کاهش دهد که به معنی تعدیل یک چهارم از کارکنان شرکت خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام توییتر حدود ۶۵ درصد از پایین‌ترین رکورد چهار ماهه‌ای که در ژوئیه ثبت کرده بود، رشد کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا