سخت‌افزار

تولید تراشه‌ها در هند با سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری

تولید تراشه‌ها در هند با سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری

شرکت‌هایی شامل ودانتا در جوینت ونچری با فاکسکان و شرکت ISMC سرمایه گذاری به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار برای تولید تراشه های بکار رفته در محصولات مختلف از دستگاههای ۵G  گرفته تا خودروهای برقی پیشنهاد کرده اند. سه شرکت به دنبال پشتیبانی ۵.۶ میلیارد دلار از سوی دولت فدرال تحت برنامه مشوق دولت بوده اند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، وزارت فناوری اطلاعات و الکترونیک هند در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود مهلت زمانی کوتاه برای ارائه درخواست‌ها در زمینه پروژه های جدید تولید نیمه رسانا و نمایشگر، این طرح پاسخ خوبی را دریافت کرد. هیات دولت هند ۱۰ میلیارد دلار مشوق برای نیمه رساناها را تایید کرده است.

بعلاوه دو شرکت ودانتا و الست پیشنهادهایی به ارزش ۶.۷ میلیارد دلار برای تولید نمایشگر ارائه کرده اند و به دنبال دریافت ۲.۷ میلیارد دلار مشوق از سوی دولت هستند.

برآورد می شود ارزش بازار نیمه رسانای هند تا سال ۲۰۲۶ به ۶۳ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا می‌کند. این برنامه مشوق، تلاشی از سوی دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای افزایش سهم تولید در اقتصاد و معکوس کردن تاثیر تعطیلی ناشی از پاندمی کووید ۱۹ است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این مشوقها در بحبوحه این پیش بینی که کمبود جهانی تراشه احتمالا تا اوایل سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا خواهد کرد و تقاضا در سال ۲۰۲۲ بالاتر از انتظارات بلندمدت می ماند، اعلام شده اند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا