zoomit

توییتر بلو جدید از راه رسید؛ افزایش قیمت در آیفون و معرفی تیک طلایی و خاکستری

توییتر بلو جدید از راه رسید؛ افزایش قیمت در آیفون و معرفی تیک طلایی و خاکستری

توییتر در بیانیه‌ای می‌گوید فردا (دوشنبه، ۲۱ آذر) سرویس اشتراکی Twitter Blue را مجددا دردسترس قرار می‌دهد. نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی این سرویس اشتراکی حدودا یک ماه پیش به‌طور موقت منتشر شد، اما جعل هویت افراد معروف، شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور را مجاب کرد که سرویس بلو را از دسترس خارج کند.

براساس گزارش ورج و بلومبرگ، توییتر بلو برای کسانی که این سرویس اشتراکی را ازطریق وب تهیه کنند ماهانه هشت دلار هزینه دارد و کاربران آیفون به‌منظور تهیه‌ی توییتر بلو باید ماهانه ۱۱ دلار پرداخت کنند. تفاوت قیمت توییتر بلو در آیفون نتیجه‌ی کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور است.

قابلیت های سرویس توییتر بلو Twitter Blue

ایلان ماسک در روزهای اخیر تا آستانه‌ی جنگی بزرگ با اپل پیش رفت، اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، شخصا او را به اپل پارک دعوت کرد تا «سوء‌تفاهم‌ها رفع شوند.»

جزئیاتی از جلسه‌ی بین ماسک و توییتر دردسترس نیست، اما به احتمال زیاد این دو مدیر سرشناس صنعت فناوری به توافقاتی کلی دست پیدا کرده‌اند. پس از آن جلسه، اپل به‌عنوان بزرگ‌ترین مشتری تبلیغات توییتر مجددا شروع‌به خرید تبلیغ کرد و ایلان ماسک از مواضع خود عقب کشید. به‌نظر می‌رسد توافق ماسک و کوک این بوده که اپل مجددا تبلیغات را در توییتر شروع کند و ایلان ماسک با افزایش قیمت سرویس بلو در آیفون، همچنان کارمزد ۳۰ درصدی را به اپل بدهد.

توییتر پیش‌تر به تمامی کاربرانش امکان می‌داد با تهیه‌ی سرویس بلو حساب تأییدشده (با تیک آبی) دریافت کنند، اما اکنون می‌گوید کاربران به‌منظور دریافت تیک آبی باید حتماً شماره‌موبایل خود را ثبت کنند. به گفته‌ی مدیرمحصول توییتر، هدف از اضافه کردن این پیش‌نیاز، مقابله با جعل هویت است. پس از تهیه‌ی سرویس بلو در ابتدا حساب فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس تیک آبی به او اعطا می‌شود.

توییتر می‌گوید تغییر آی‌دی، نام اکانت و تصویر پروفایل موجب حذف شدن تیک آبی می‌شود و این تیک آبی تا پیش از بررسی حساب کاربری توسط ناظران توییتر، بازنمی‌گردد.

به گفته‌ی توییتر، کاربران نسخه‌ی اشتراکی افزون‌بر دریافت تیک آبی به یک‌سری قابلیت‌های جذاب مثل ویرایش توییت، آپلود ویدیوی ۱۰۸۰p و حالت مطالعه (Reader Mode) دسترسی پیدا می‌کنند. با تهیه‌ی توییتر بلو، تبلیغات این شبکه‌ی اجتماعی «کمتر» می‌شود. به‌زودی کاربرانی که تیک آبی دارند، در بخش جست‌و‌جو و همچنین بخش ریپلای‌های هر توییت، در جایگاه بالاتری نسبت‌به بقیه نمایش داده خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط:

  • توییتر نیز همچون اینستاگرام، «شدوبن» حساب‌های کاربری را اطلاع‌رسانی می‌کند
  • پیام‌های خصوصی توییتر رمزنگاری می‌شوند؛ ایلان ماسک: تماس صوتی و ویدیویی نیز اضافه خواهیم کرد

توییتر برای جلوگیری از جعل هویت برندها، برچسب Official را به حساب آن‌ها اضافه کرده است. این شرکت می‌گوید این برچسب را با تیک طلایی برای کسب‌و‌کارها جایگزین می‌کند. تا پیش از پایان هفته‌ی جاری، «حساب‌های دولتی و چندجانبه» تیک خاکستری دریافت خواهند کرد.

ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر و اخراج مدیران این شبکه‌ی اجتماعی، سرویس اشتراکی بلو را بازطراحی کرد تا وابستگی مالی توئیتر به تبلیغات را کاهش دهد. دو روز پس از انتشار توییتر بلو جدید، جعل هویت گسترده توسط حساب‌های دارای تیک آبی باعث شد این سرویس از دسترس خارج شود.

انتشار زودهنگام توییتر بلو شرکت‌های تبلیغاتی و مقامات دولتی را به‌شدت نگران کرد. سناتور اد مارکی به ایلان ماسک گفته بود که مشکلات شرکت‌هایش را رفع کند، در غیر این صورت کنگره‌ی آمریکا وارد عمل می‌شود.

ایلان ماسک گفته است که قابلیت ارسال توییت طولانی «تقریباً آماده» شده است. شاید این قابلیت برای کاربران اشتراکی دردسترس قرار بگیرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا