zoomit

اپل نسخه جدید iOS ،iPadOS ،macOS ،WatchOS و tvOS را منتشر کرد

اپل نسخه جدید iOS ،iPadOS ،macOS ،WatchOS و tvOS را منتشر کرد

جدیدترین به‌روزرسانی‌ سیستم‌های اپل شامل نسخه‌ی ۱۵٫۶ iOS و iPadOS و macOS 12.5 و watchOS 8.7 و tvOS 15.6 است. با‌توجه‌‌به اینکه احتمالاً نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل‌ها در ماه آینده‌های منتشر خواهد شد، جای تعجب نیست که ویژگی‌های جدید فراوانی در آن‌ها ارائه نشود. در یادداشت مربوط به این نسخه‌های جدید آمده است:

  • iOS و iPad OS 15.6 قابلیت توقف، بازپخش، راه‌اندازی مجدد هنگام تماشای بازی‌های آنلاین و رفع چندین باگ در تنظیمات و ایمیل و سافاری
  • macOS 12.5 به‌روزرسانی برنامه‌ی تلویزیون و رفع اشکال برای Safari
  • WatchOS 8.7 بهبودها و رفع اشکالات و به‌روزرسانی‌های امنیتی
  • tvOS 15.6 بهبود عملکرد کلی و پایداری

به‌گزارش ورج، به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل‌های اپل فهرستی از آپدیت‌های امنیتی را نیز دربر می‌گیرد که برخی از آن‌ها مشکلات نسبتاً مهمی را برطرف می‌کنند. درحالی‌که اپل اشاره نکرده است که از هیچ‌یک از مشکلات مثل گذشته سوءاستفاده نشده‌، بهتر است همه‌ی دستگاه‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به‌روز کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بدافزار CloudMensis با دور زدن سیستم امنیتی macOS می‌تواند به تمام سیستم نفوذ کند
  • تماشا کنید: کالبدشکافی مک‌بوک ایر M2 نشان می‌دهد بیشتر قطعات آن روی برد اصلی لحیم شده‌اند

این احتمال وجود دارد که این به‌روزرسانی‌ها مانند هر آپدیت جدیدی که بعد از WWDC منتشر می‌شود، درواقع آخرین نسخه‌‌ی قبل از ارائه‌ی به‌رورسانی‌ بزرگ بعدی باشند. البته امکان دارد شاهد انتشار چند آپدیت جزئی دیگر برای رفع اشکال‌ها باشیم و با دیدن نسخه‌های جدیدی مثل iOS 15.7 یا macOS 12.6، بسیار شگفت‌زده خواهیم شد. این به‌روزرسانی‌ها برای افرادی که همچمنان از آیفون ۶S یا آیفون ۷ یا نسل اول SE استفاده می‌کنند، می‌تواند یکی از آخرین به‌روزرسانی‌هایی باشد که برای دستگاه آن‌ها ارائه شده است؛ زیرا اپل در iOS 16 از آن‌ها پشتیبانی نخواهد کرد.

برای دانلود iOS یا iPadOS 15.6 باید به مسیر Settings > General > Software Update مراجعه کنید. همچنین، برای دانلود macOS 12.5 می‌توانید به مسیر Apple > System Preferences > Software Update مراجعه کنید.

اپل واچ و اپل تی‌وی شما احتمالاً به‌طورخودکار به‌روز می‌شوند؛ درغیر‌این‌صورت می‌توانید با پیروی از دستورالعمل‌های اپل آن‌ها را به‌رورسانی کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا آپدیت‌های جدید برای همه دردسترس قرار گیرند؛ بنابراین، اگر آن‌ها را نمی‌بینید، فقط یک یا دو ساعت دیگر دوباره صفحه‌ی به‌رورسانی‌ها را بررسی کنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا