zoomit

هواپیمایی قطر اینترنت استارلینک را رایگان به مسافران پرواز ارائه می‌دهد

هواپیمایی قطر اینترنت استارلینک را رایگان به مسافران پرواز ارائه می‌دهد

هواپیمایی قطر (Qatar Airways) برای ارائه‌ی دسترسی به اینترنت در پرواز‌هایش توسط شبکه‌ی ماهواره‌ای استارلینک، با شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) همکاری می‌کند؛ به‌لطف همکاری با اسپیس‌ایکس، مسافران این ایرلاین می‌توانند حتی در میانه‌ی آسمان، از اینترنت بی‌سیم رایگان با حداکثر سرعت ۳۵۰ مگابیت‌بر‌ثانیه بهره ببرند.

اکبر الباکر، مدیرعامل هواپیمایی قطر، ضمن ابراز خوشحالی از امضای قرارداد، آن را فرصتی «از دست‌ندادنی» برای ارائه‌ی اینترنت رایگان و بدون قطعی به تمامی مسافران جهانی دانست. او گفت که این اقدام، در راستای سیاست هواپیمایی قطر در به‌کارگیری جدیدترین فناوری‌ها است.

به گزارش آئروتایم، با اینکه سرویس اینترنتی استارلینک در ابتدا تنها در هواپیما‌ها و مسیرهای خاصی در دسترس خواهد بود، به گفته‌ی هواپیمایی قطر در نهایت تمامی ناوگان این شرکت به اینترنت ماهواره‌ای مجهز خواهند شد.

هواپیمایی قطر جدیدترین و بزرگ‌ترین ایرلاینی محسوب می‌شود که تصمیم به استفاده از ساخته‌های شرکت تحت رهبری ایلان ماسک گرفته است.

پیش‌تر، ایرلاین‌های JSX، هواپیمایی هاوایی، ایربالتیک و زیپ‌ایر نیز برای بهره‌برداری از استارلینک، قرارداد‌هایی با اسپیس‌ایکس امضا کرده بودند. البته باید اشاره کرد که سرویس مذکور، هنوز در هیچ‌یک از این شرکت‌ها به مرحله‌ی عملیاتی نرسیده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا