zoomit

نحوه ایجاد لیست از فایل های یک فولدر یا دایرکتوری در ویندوز

نحوه ایجاد لیست از فایل های یک فولدر یا دایرکتوری در ویندوز

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید لیستی از فایل‌های ذخیره‌شده در یک مسیر یا پوشه خاص در ویندوز یا شاید کلیه‌ی فایل‌های موجود در درایو ایجاد کنید تا تغییرات آن را در طول زمان زیرنظر داشته باشید. این کار برای مواقعی که برخی فایل‌های خود را به مکان دیگری منتقل می‌کنید می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

در برخی موارد دیگر این کار به جست‌وجوی سریع‌تر فایل یا پوشه‌ی مورد نظرتان به‌شما کمک می‌کند. در واقع با این عمل یک رکورد از سوابق محل ذخیره‌ی داده‌های شخصی خود ایجاد می‌کنید و این‌کار در اغلب موارد به پیدا کردن فایل‌هایی که به‌اشتباه جابه‌جا شده یا مفقود شده‌اند کمک می‌کند.

خوشبختانه در این موقعیت خط فرمان جادویی و پرکاربرد ویندوز درکنار شماست تا این عمل و حتی فراتر از آن را برایتان انجام دهد. Command Prompt یا همان خط فرمان پر است از دستورات مختلف و کاربردی که در این آموزش با یکی از آن‌ها یعنی فرمان DIR برای نمایش فایل‌های موجود در یک دایرکتوری آشنا خواهید شد.

این دستور با استفاده از پرامترهای مختلف، توانایی فیلتر، ترتیب‌بندی، نمایش یا عدم‌نمایش فایل براساس نام، پسوند و بسیاری از موارد دیگر را به‌شما خواهد داد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ایجاد لیست از فایل‌ها و فولدرهای یک دایرکتوری

در ابتدا شما باید خط فرمان را در مسیر یا پوشه‌ای که قصد ایجاد لیستی از فایل‌های درون آن‌ را دارید، باز کنید. برای این‌کار چند روش وجود دارد:

  • در نوار آدرس محل پوشه مورد نظر کلیک کرده و عبارت cmd را تایپ کنید و اینتر بزنید. در این صورت خط فرمان در مسیر مورد نظر باز خواهد شد.
  • منبع : زومیت

    مشاهده بیشتر
    دانلود نرم افزار

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا