zoomit

ای‌ام‌دی، اینتل و انویدیا در چند ماه آینده گرافیک‌های دسکتاپ عرضه خواهند کرد

ای‌ام‌دی، اینتل و انویدیا در چند ماه آینده گرافیک‌های دسکتاپ عرضه خواهند کرد

برای اولین بار در ۲۴ سال گذشته، در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ شاهد انتشار پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپی از سه شرکت ای‌ام‌دی، اینتل و انویدیا خواهیم بود. به گزارش Videocardz، گرافیک‌های دسکتاپی جدید در راه هستند که در ادامه خلاصه‌ای از زمان عرضه و مشخصات این پردازنده‌های گرافیکی را مطرح خواهیم کرد.

گرافیک دسکتاپ Arc اینتل تا پایان سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲

اینتل قصد دارد تا پایان مارس ۲۰۲۲ (هفته‌ی دوم فروردین ۱۴۰۱) کارت گرافیک Arc Alchemist خود را برای لپ‌تاپ‌ها عرضه کند و کمی بعد تا پایان ژوئن (هفته‌ی دوم تیر) از پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپی رونمایی کند. تیم آبی هنوز نام محصولات دسکتاپی آتی خود را تأیید نکرده، اما طبق روال انتظار می‌رود مدل پرچم‌دار این سری، Arc A780 نام‌گذاری شود و از پردازنده‌ی گرافیکی کامل DG2 با ۵۱۲ واحد پردازشی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 بهره‌مند باشد. به احتمال زیاد این گرافیک دسکتاپی با محصولات میان‌رده‌ی رو به بالا مانند RX 6700 رادئون ای‌ام‌دی و GeForce RTX 3070 انویدیا رقابت خواهد کرد.

ممکن است اینتل پردازنده‌های گرافیکی پایین‌رده‌ی سری Arc A300 مبتنی بر DG2 با ۱۲۸ واحد پردازشی را مانند A350 و A380 کمی زودتر عرضه کند، این کارت‌ها تا پایان سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ رسماً ارائه خواهند شد و شانس رقابت با سری RX 6500 رادئون ای‌ام‌دی و GeForce RTX 3050 انویدیا را در محصولات پایین‌رده خواهد داشت.

گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا در مارس ۲۰۲۲

پس از دو ماه ناکامی در ارائه‌ی گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا به بازار، سرانجام طبق برخی شایعات تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۲ (۹ فروردین ۱۴۰۱) برای عرضه‌ی این محصول تعیین شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تاریخ جدیدی برای عرضه‌ی گرافیک RTX 3090 Ti تعیین شد

تیم سبز در رویداد CES ۲۰۲۲ گرافیک غول‌پیکر GeForce RTX 3090 Ti را معرفی کرد و در ابتدا قرار بود این محصول را ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ (۷ بهمن ۱۴۰۰) به‌طور رسمی عرضه کند، اما پس از مدتی از شرکای تجاری خود خواست موقتاً فرایند تولید این محصول را متوقف کنند.

البته نکته مهم این است که تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۲ نیز هنوز تأیید رسمی نشده، اما با کنار گذاشتن کارت گرافیک ۱۶ گیگابایتی RTX 3070 Ti، در‌حال‌حاضر RTX 3090 Ti تنها محصول موجود انویدیا، برای عرضه‌ به بازار است.

نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی RX 6950XT ای‌ام‌دی در آوریل ۲۰۲۲

ای‌ام‌دی گرافیک‌های دسکتاپی RDNA2 خود را با پرچم‌دار Radeon RX 6950XT، با حافظه‌ی ۱۸ گیگابیت‌درثانیه و افزایش توان طراحی حرارتی ارتقا خواهد داد. پرچم‌دار این سری رقیبی برای RTX 3090 Ti انویدیا محسوب می‌شود و دو مدل RX 6750XT و RX 6650XT با پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل رقابت خواهند کرد. انتظار می‌رود RX 6950XT در آوریل ۲۰۲۲ (اواخر فروردین ۱۴۰۱) عرضه شود، اما تاریخ عرضه مدل‌های میان‌رده‌‌ی این سری هنوز مشخص نیست.

***

ای‌ام‌دی، انویدیا و اینتل قطعاً در چند هفته‌ی آینده و درست قبل از رونمایی از معماری‌های نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای جدید زیادی را معرفی خواهند کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا