zoomit

شرکت Code.org یادگیری برنامه‌نویسی را برای ۱۵ میلیون کودک فارسی‌زبان ممکن می‌کند

شرکت Code.org یادگیری برنامه‌نویسی را برای ۱۵ میلیون کودک فارسی‌زبان ممکن می‌کند

هادی پرتوی، مدیرعامل شرکت Code.org، با انتشار پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفته است که او و همکارانش توسعه‌ی نسخه‌ی فارسی سرویس موردبحث را شروع کرده‌اند. پرتوی می‌گوید توسعه‌ی نسخه‌ی فارسی Code.org به کودکان ایرانی در سراسر دنیا کمک می‌کند که علوم کامپیوتر را به زبان مادری یاد بگیرند.

مدیرعامل Code.org معتقد است که توسعه‌ی نسخه‌ی فارسی این سرویس «۱۵ میلیون کودک» را در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار می‌دهد. پرتوی می‌گوید ساخت نسخه‌ی فارسی Code.org هنوز تکمیل نشده است و او اکنون به‌دنبال استخدام مدیر بازایابی دیجیتال جدیدی است تا وظیفه‌ی ارتباط با والدین و معلمان فارسی‌زبان را برعهده بگیرد.

Code.org برای تعلیم کدنویسی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و یکی از سرویس‌های نوآورانه در این حوزه محسوب می‌شود. مدیران Code.org معتقدند که همه‌ی دانش‌آموزان در تمامی مدارس باید فرصت یادگیری علوم کامپیوتر را داشته باشند. در حال حاضر ۸۰ میلیون دانش‌آموز مشغول استفاده از Code.org هستد.

تاکنون ۲۶۲ میلیون پروژه با بهره‌گیری از Code.org ساخته شده است و دو میلیون معلم در سراسر دنیا استفاده از این سرویس را شروع کرده‌اند. Code.org مدتی پیش تولد ۱۰ سالگی‌اش را جشن گرفت.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا