zoomit

قیمت تلویزیون در ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۹ سال گذشته رسید

عموماً این وقت سال، قیمت تلویزیون‌ در آمریکا کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا خرده‌فروشان و تولیدکنندگان می‌خواهند برای فروش محصولات خود با یکدیگر رقابت کنند؛ اما در تلویزیون‌های ۲۰۲۱ چیز متفاوتی وجود دارد. البته در مورد رزولوشن ۸K، پنل‌های OLED یا QLED و ویژگی‌های جدید دیگر صحبت نمی‌کنیم.

استفان بیکر، نایب‌رئیس بخش تجزیه و تحلیل صنعت در گروه NPD، می‌گوید:

قیمت تلویزیون اکنون در بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۲ قرار دارد. به‌طور کلی، قیمت فروش این محصول در تعطیلات امسال، حداقل ۱۰۰ دلار بالاتر از حد معمول است. سال گذشته متوسط ​​قیمت تلویزیون در سه‌ماهه چهارم ۳۶۳ دلار بود که در چند سال گذشته معمولی به نظر می‌رسد. امسال پیش‌بینی ما این است که متوسط ​​قیمت تقریباً ۵۰۰ دلار باشد.

برای بسیاری از خریداران، تلویزیون ۵۰۰ دلاری مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد؛ اما این میانگین هر تلویزیونی است که در ایالات متحده آمریکا فروخته می‌شود. اکثر آن‌ها مدل‌های پایین‌تر با صفحه‌نمایش کوچک و ویژگی‌های متوسط ​​هستند که قیمت میانگین را پایین می‌آورند. برای مثال، با نگاه به لیست پرفروش‌ترین تلویزیون‌های آمازون متوجه می‌شویم اکثر مدل‌ها در محدوده ۳۲ تا ۴۳ اینچ قرار دارند و قیمت‌ آن‌ها بسیار کمتر از ۵۰۰ دلار است.

تلویزیون‌ها در طیف وسیعی از قیمت‌ها و اندازه‌ها عرضه می‌شوند و متوسط ​​قیمت بالاتر فروش، بر مدل‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر بیشتر از مدل‌های بزرگ‌تر و گران‌تر تأثیر می‌گذارد. در حقیقت، اکنون تلویزیون‌های گران‌قیمت بهتر از همیشه فروش می‌کنند و این مسئله به افزایش متوسط ​​قیمت کمک کرده است. بیکر می‌گوید:

فروش تلویزیون‌هایی با قیمت بیش از ۱۵۰۰ دلار در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد و فروش تلویزیون‌های ۷۵ اینچی و بزرگ‌تر، بسیار بهتر از بازار کلی است.

نکته جالب در بازار کنونی این است که اگر در جستجوی یک تلویزیون ارزان هستید، آماده پرداخت مبلغی بیشتر از گذشته باشید؛ اما برعکس، می‌توانید مدل‌های میان‌رده و رده‌بالاتر را با قیمت‌ معقول‌تری خریداری کنید. بیایید علت را دقیق‌تر بررسی کنیم.

درست مانند دیگر بخش‌های فناوری (برای مثال صنعت خودروسازی)، قطعاتی که برای ساخت تلویزیون استفاده می‌شوند، امسال گران‌تر از گذشته هستند. از چندین تولیدکننده درباره دلیل این مسئله سؤال شد و آن‌ها به کمبود تراشه و هزینه‌های پنل‌های LCD و قطعات اشاره کردند؛ اما بزرگ‌ترین عامل بیشتر شدن هزینه حمل‌ونقل است.

کریس لارسون، معاون ارشد TCL آمریکای شمالی، می‌گوید:

ما در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، شاهد قیمت‌های بالاتری در همه اندازه‌ها و فناوری‌ها هستیم. قیمت نیمه‌‌هادی‌ها، مس، مواد شیمیایی، شیشه، پلاستیک، پنل‌های LCD و حمل‌ونقل (اعم از اقیانوسی و زمینی) همه افزایش چشمگیری داشته‌اند.

مسائل مربوط به زنجیره تأمین جهانی، سیستمی پیچیده که محصولات را به سراسر جهان منتقل می‌کند، در طول همه‌گیری کرونا تشدید شده است و در طول تعطیلات ادامه خواهد داشت. به‌تازگی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جو بایدن، اعلام کرده است که بندر لس آنجلس به‌صورت ۲۴ ساعته و ۷ روزه برای کمک به مقابله با عقب‌ماندگی حمل‌‌و‌نقل کار می‌کند. از آنجا که تلویزیون‌ها محصولات بزرگی هستند، معمولاً با کشتی وارد ایالات متحده آمریکا می‌شوند و هزینه‌های جابه‌جایی بیشتر به عهده خریداران است.

تلویزیون

لینی نیوزوم، مدیر فروش Vizio، می‌گوید:

در سال ۲۰۲۱، مواردی مانند هزینه‌های خرید پنل در حال کم شدن است؛ اما چیزی که ما اکنون شاهد آن هستیم افزایش هزینه حمل‌ونقل است. کمبود کانتینر و کشتی باعث شده است که قیمت حمل‌ونقل دریایی در طول سال گذشته چهار برابر شود.

بیکر می‌گوید:

در حال حاضر ما انتظار کمبود قابل توجهی در تلویزیون‌ها نداریم. انسداد بندرها نگران‌کننده است؛ اما انتخاب‌های زیادی در بازار تلویزیون وجود دارد؛ بنابراین اگر مصرف‌کنندگان بتوانند در مورد برند و اندازه صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر باشند، تعداد قابل توجهی تلویزیون در دسترس است.

او می‌افزاید که طی چند ماه گذشته فروش تلویزیون بسیار کم شده است و این مسئله به سازندگان تلویزیون اجازه می‌دهد موجودی کافی برای مقابله با فروش بالا در تعطیلات را جمع‌آوری کنند.

سازندگان تلویزیونی که خبرگزاری Cnet با آن‌ها مصاحبه کرد، میگویند با وجود مسائل مربوط به زنجیره تأمین، مشکلی در برآورده شدن تقاضا پیش‌بینی نمی‌شود. شوجی اوهاما، سرپرست تجارت تلویزیون در Sony Electronics، می‌گوید:

ما سخت تلاش می‌کنیم تا تقاضای مصرف‌کننده برآورده شود؛ اما هنوز مسائل و مشکلات ناشناخته بسیاری در رابطه با زنجیره تأمین و موجودی وجود دارد زیرا ویروس کرونا تکامل می‌یابد و همچنان روی صنعت تأثیر می‌گذارد.

اما همه این گزارش‌ها و خبرهای مختلف درباره تلویزیون، برای خریداران چه معنایی دارند؟ کاهش قیمت مانند گذشته در تعطیلات اتفاق می‌افتد؛ اما نباید منتظر تخفیف‌های قابل توجهی بود.

بیکر می‌گوید:

کاهش قیمت و تبلیغات وجود خواهند داشت؛ اما همه این فعالیت‌ها روی محصولاتی انجام می‌شود که قیمت آن‌ها به‌مراتب از سال‌های گذشته بیشتر است.

به عبارت دیگر، تلویزیون‌های متوسط و سطح بالا، هنوز به احتمال زیاد در چند ماه آینده کاهش قیمت زیادی خواهند داشت. در واقع، قیمت برخی از آن‌ها همین حالا کم‌تر شده است.

به‌عنوان مثال، LG C1 OLED اولین افت قیمت عمده خود را در پایان ماه سپتامبر تجربه کرد. ال‌جی این کار را زودتر از همیشه انجام داده و این کاهش قیمت قابل توجه است. مدل ۶۵ اینچی در حال حاضر ۱۸۰۰ دلار قیمت دارد که از نسخه قبلی خود ارزان‌تر است.

نمونه دیگری که وجود دارد سری TCL 6 است که در اواسط اکتبر قیمت مخصوص تعطیلات خود را کاهش داد. در حال حاضر، مدل ۶۵ اینچی این محصول ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. این مبلغ ۱۰۰ دلار بیشتر از پایین‌ترین قیمت محصول‌های این شرکت در تعطیلات سال گذشته است؛ اما هنوز هم یک معامله عالی به نظر می‌رسد؛ اما سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا ممکن است قیمت تلویزیون‌ها در جمعه سیاه حتی از این هم کم‌تر شود؟ متأسفانه هنوز خبری در این باره وجود ندارد.

با وجود مسائل مربوط به زنجیره تأمین و کمبود تراشه، هنوز هم می‌توان در مواقع خاصی از سال که تخفیف‌های خوبی توسط شرکت‌ها ارائه می‌شود، اقدام به خرید تلویزیون جدید کرد.

به نظر شما همراهان نیوزلن این افزایش قیمت در ایالات متحده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا