zoomit

کوالکام از نسل جدید تراشه‌های مخصوص محصولات پوشیدنی خود رونمایی کرد

کوالکام از نسل جدید تراشه‌های مخصوص محصولات پوشیدنی خود رونمایی کرد

کوالکام امروز از Snapdragon W5 Plus Gen 1 و Snapdragon W5 Gen 1 رونمایی کرد. این تراشه‌ها با نام تجاری جدید، از ابتدا طراحی شده‌اند و گفته می‌شود روند توسعه‌ی آ‌ن‌ها سه‌سال طول کشیده است.

طبق گفته‌ی کوالکام، پلتفرم‌های پوشیدنی جدید این شرکت نسبت به نسل قبلی آن‌ها، عملکرد بهتری ارائه می‌دهند و مصرف باتری آن‌ها نیز کمتر است. این شرکت اعلام کرده که تراشه‌های جدیدش علاوه‌بر ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بسیار بهتر، نوآوری‌های مهمی را در مصرف انرژی ارائه می‌دهد.

Snapdragon W5 Plus Gen 1

به گزارش AndroidAuthority، به‌روزرسانی‌های اصلی Snapdragon W5 Plus Gen 1 و Snapdragon W5 Gen 1 شامل بلوتوث، وای‌فای و GNSS کم‌مصرف است. معماری ترکیبی این پردازنده‌ها همچنین امکان استفاده‌ی آسان‌تر از حالت کم‌مصرف مثل Deep Sleep و Hibernate را فراهم می‌کند. سیستم-‌روی-چیپ‌های جدید این شرکت از معماری چهارنانومتری بهره می‌برد، درحالی‌که نسل قبلی آن‌ها با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری توسعه داده شده است.

Snapdragon W5 Plus Gen 1 و Snapdragon W5 Gen 1 به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد محصولات خود را سریع‌تر و با امکانات اختصاصی‌تر توسعه‌ دهند. درواقع به‌نظر می‌رسد تمرکز کوالکام روی اکوسیستم محصولات پوشیدنی آینده است. علاوه‌بر ساعت‌های هوشمند رایج، این شرکت بخش‌هایی را شناسایی کرده است که بیشتر روی کودکان، سالمندان و محصولات سازمانی تمرکز دارند.

Snapdragon W5 Plus Gen 1

مقاله‌ی مرتبط:

  • شکستی برای سامسونگ؛ کوالکام احتمالاً تولید تراشه‌های پرچم‌دار نسل بعد را به TSMC واگذار کرده است
  • مصرف انرژی Snapdragon 8 Gen 2 احتمالاً تا ۱۵ درصد کمتر از Snapdragon 8+ Gen 1 خواهد بود

به گفته‌ی کوالکام، این شرکت درحال‌حاضر برای پیاده‌سازی تراشه‌های جدیدش با شرکای مختلفی همکاری می‌کند. این تراشه‌ساز اعلام کرد اکنون ۲۵ طرح براساس پلتفرم‌های جدید آن دردست تولید قرار دارند.

اوپو و mobvoi ازجمله اولین شرکت‌هایی هستند که از پلتفرم جدید پوشیدنی کوالکام در محصولات خود استفاده خواهند کرد. اوپو در ماه آگوست اولین ساعت هوشمند مجهز به Snapdragon W5 یعنی سری اوپو واچ ۳ را معرفی خواهد کرد.

درهمین‌حال، Mobvoi اولین شرکتی خواهد بود که از Snapdragon W5 Plus در محصولات خود بهره خواهد گرفت. این تراشه در مدل جدید تیک واچ (TicWatch) که پاییز امسال رونمایی خواهد شد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با توجه به این‌ که محصولات پوشیدنی Mobvoi با سیستم‌عامل WearOS 3 سازگاری دارند، جالب است ببینیم این فناوری جدید در کنار پلتفرم پوشیدنی گوگل چه قابلیت‌هایی را برای کاربران به‌ارمغان خواهد آورد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا