zoomit

تراشه Dimensity 9000 در آزمون چندهسته‌ای گیک‌بنچ پرچم‌دار کوالکام را با فاصله پشت سر گذاشت

تراشه Dimensity 9000 در آزمون چندهسته‌ای گیک‌بنچ پرچم‌دار کوالکام را با فاصله پشت سر گذاشت

چند ماه قبل مدیاتک Dimensity 9000 را به‌عنوان اولین تراشه‌ی چهار نانومتری موبایل جهان معرفی کرد. این پردازنده اولین تراشه‌ی موبایل ساخته‌شده بر مبنای فرایند ساخت ۴ نانومتری TSMC است و از معماری جدید v9 آرم بهره می‌برد. CPU این تراشه نیز اولین نمونه در جهان است که از چینش جدید هشت هسته‌ای آرم استفاده می‌کند: یک هسته‌ی قدرتمند Cortex-X2 با فرکانس کاری ۳٫۰۵ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز.

بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰

دایمنسیتی ۹۰۰۰ از پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای Mali-G710 آرم بهره می‌برد و به نسل پنجم APU مدیاتک با ۶ هسته‌ی مخصوص بهینه‌شده برای پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی مجهز شده است. این تراشه همچنین از پردازنده سیگنال تصویر (ISP) جدید ۱۸ بیتی نسل هفت دایمنسیتی ۹۰۰۰ با قابلیت انتقال داده با سرعت ۹ گیگاپیکسل‌برثانیه بهره می‌برد که به‌ ادعای مدیاتک اولین تراشه با توانایی ثبت تصاویر ۳۲۰ مگاپیکسلی به‌شمار می‌آید.

اکنون حساب کاربری آیس‌یونیورس در توئیتر، نتایج بنچمارک گیک‌بنچ دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک را به‌ اشتراک گذاشته است. براساس گزارش آیس‌یونیورس این تراشه در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۳۰۹ را به‌دست آورده و در بخش عملکرد چندهسته‌ای نیز به امتیاز درخورتوجه ۴۵۴۶ دست یافته است. این نتایج با نسخه‌ی ۵٫۴٫۴ گیک‌بنچ و روی دستگاه شیائومی با شناسه مدل ۲۲۰۱۱۲۱۱c ثبت شده‌اند؛ البته درستی نتایج هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده‌اند.

بنچمارک منتسب به Dimensity 9000 دربرابر رقبا
بنچمارک / تراشه Dimensity 9000 Snapdragon 8 Gen 1 A15 Bionic
تک‌هسته‌ای ۱۳۰۹ ۱۲۳۹ ۱۷۴۵
چندهسته‌ای ۴۵۴۶ ۳۵۵۱ ۴۸۱۳

برای مقایسه باید اشاره کنیم که در بررسی گلکسی S22 اولترا و بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس از سوی newslan، تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 به امتیازهای تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ۱۲۳۹ و ۳۵۵۱ دست یافت و تراشه‌ی A15 نیز به‌ترتیب به امتیازهای ۱۷۴۵ و ۴۸۱۳ رسید؛ بنابراین چنانچه امتیازها صحت داشته باشند، Dimensity 9000 با اختلافی ۲۸ درصدی در بنچمارک‌های چندهسته‌ای از تراشه‌ی کوالکام پیشی گرفته و به A15 نزدیک شده است؛ هرچند که امتیاز تک‌هسته‌ای آن کماکان ضعفی ۲۸ درصدی نسبت به A15 دارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا