zoomit

انویدیا قصد دارد برای تولید تراشه با اینتل همکاری کند

انویدیا قصد دارد برای تولید تراشه با اینتل همکاری کند

شاید تصور این امر کمی مشکل باشد اما کاملاً امکان دارد که پردازنده‌ی گرافیکی بعدی انویدیای شما توسط اینتل ساخته شود. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، روز ۳ فروردین طی جلسه‌ی پرسش و پاسخی که با مطبوعات برگزار کرد، در کمال تعجب وقتی صحبت از خدمات فاندری اینتل شد، تأیید کرد که تیم سبز برون‌سپاری تولید برخی از تراشه‌های خود به اینتل را بررسی می‌کند. اینتل مدتی است که به کمک خدمات فاندری خود (IFS) و به‌عنوان بخشی از طرح IDM 2.0، تراشه‌هایی را برای دیگر شرکت‌های تولید می‌کند. جالب اینجا است که اینتل در حال حاضر رقیب مستقیم انویدیا در تولید پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی محسوب می‌شود، بااین‌حال هوانگ توضیح داد که سال‌ها است اینتل و ای‌ام‌دی از نقشه‌ راه محرمانه‌ی انویدیا مطلع هستند و او از به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتری در این خصوص نگران نیست:

استراتژی ما این است که عرضه‌ی محصولات خود را با تنوع و افزونگی در هر زمینه‌ای گسترش دهیم. در زمینه‌ی تولید تراشه، در زمینه‌ی تولید زیرلایه، در زمینه‌ی سیستم و به‌طور کل در هر زمینه‌ای.

ما از گره‌های متنوع و فاندری‌های متنوعی استفاده می‌کنیم و اینتل می‌تواند شریکی عالی برای این کار باشد[…]. آن‌ها علاقه‌مند هستند که ما از فاندری‌هایشان استفاده کنیم و ما هم مشتاق هستیم تا این موضوع را بررسی کنیم.

به گزارش Tomsharware، هوانگ با کمی محافظه‌کاری توضیح داد که فعالیت به‌عنوان فاندری با فعالیت به‌عنوان شرکتی محصول-محور مانند اینتل تفاوت بسیاری دارد:

فاندری بودن در سطح TSMC کار آسانی نیست؛ اما می‌تواند نه‌تنها در فناوری و سرمایه‌گذاری، بلکه در فرهنگ نیز تغییر ایجاد کند. تغییر از شرکتی محصول-محور به شرکتی فعال در زمینه‌ی محصول، فناوری و خدمات‌.

TSMC شرکتی خدمات-محور با ۳۰۰ شعبه در سراسر جهان است که فعالیت خود را بسته به استانداردهای شما پیش می‌برد. ما سازوکارهای مخصوص به خودمان را داریم و TSMC هم به آن‌ها احترام می‌گذارد؛ این شرکت با دیگر تولید‌کننده‌ها نیز همکاری می‌کند و به خوبی از پس این کاربرمی‌آید. مدیریت این شرکت، فرهنگ و ارزش‌های وجودی آن باعث می‌شوند تا شما در نوک قله‌ی فناوری قرار بگیرید.

مسیری که اینتل در پیش گرفته است به من انگیزه می‌دهد؛ فکر می‌کنم که مسیر درستی باشد و علاقه‌مندم از فناوری فرایند آن‌ها استفاده کنم. رابطه ما با اینتل بسیار طولانی است؛ ما در سراسر جهان و در بخش‌های مختلفی مانند کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها و ابرکامپیوترها با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

هوانگ توضیح داد که همکاری با اینتل به‌عنوان شریک خدمات فاندری زمان زیادی می‌برد:

گفتمان‌های مربوط به این همکاری به زمان زیادی نیاز دارد، چراکه این همکاری فقط به تمایلات دو طرف بستگی ندارد؛ باید فناوری‌های مورد استفاده را هماهنگ کنیم، مدل‌های تجاری و ظرفیت‌ها باید هم‌سو شوند و فرایند عملیات و ماهیت دو شرکت در یک جهت قرار گیرند. بنابراین، این همکاری زمان کافی و گفتمان‌هایی عمیق و طولانی را می‌‌طلبد. این تصمیم، تصمیمی مانند انتخاب اقلام در سوپرمارکت نیست، چنین تصمیمی به ادغام زنجیره‌های تأمین مربوط می‌شود. مشارکت ما با TSMC و سامسونگ در چندین سال گذشته، نتیجه‌ی سال‌ها بررسی بود و حالا هم برای همکاری با اینتل بسیار خوش‌بین هستیم و از تلاش‌هایی که آن‌ها انجام می‌دهند خوشحالیم.

اینتل در حال حاضر در بخش تولید پردازنده‌های گرافیکی فعال است و انویدیا هم در همین زمینه فعالیت می‌کند؛ دو شرکت اکنون مستقیماً در چندین بخش بازار رقیب هم محسوب می‌شوند؛ هوانگ در مورد نگرانی‌های احتمالی در مورد به‌اشتراک‌گذاشتن نقشه راه محرمانه‌ی انویدیا با اینتل این‌گونه توضیح داد:

مقاله‌های مرتبط:

  • رشد میزان سهم انویدیا و اینتل از بازار کارت گرافیک هم‌زمان با کاهش آمار AMD
  • افت ارزش سهام اینتل در پی ورود انویدیا به حوزه‌ی پردازنده‌ مرکزی سرور

ما از نزدیک با اینتل همکاری می‌کنیم و نقشه راه خود را مدت‌ها قبل از اینکه با مردم به اشتراک بگذاریم، با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌ایم. اینتل سال‌ها است اسرار ما را می‌داند. ای‌ام‌دی هم سال‌ها است اسرار ما را می‌داند. به اندازه‌ی کافی بالغ هستیم که متوجه شویم به همکاری با هم نیاز داریم. […] ما نقشه‌ راه‌های خود را به شرط محرمانه ماندن و با استفاده از کانال ارتباطی مشخصی با هم به اشتراک می‌گذاریم. صنعت پردازنده‌ها به‌تازگی همکاری به این شکل را یاد گرفته است.

ما با بسیاری از شرکت‌ها رقابت می‌کنیم، اما در نهایت با آن‌ها شریک بوده و به آن‌ها متکی هستیم. برای مثال اگر پردازنده‌های ای‌ام‌دی در سیستم DGX عرضه نمی‌شدند، ما هم نمی‌‌توانستیم DGX را عرضه کنیم. اگر پردازنده‌های اینتل و سیتم‌های HGX این شرکت نبودند ما قادر به تولید این سیستم‌ها و تقویت عملکرد تک‌رشته‌ای خود نبودیم.

هوانگ اضافه کرد که داشتن روحیه‌ی غیردشمن‌پنداری و تکیه به رقبا می‌تواند در هر صنعتی باعث پیشرفت شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا