zoomit

سفر غیرمنتظره تیم کوک به چین همزمان‌ با گزارش‌های نگران‌کننده درباره آیفون

سفر غیرمنتظره تیم کوک به چین همزمان‌ با گزارش‌های نگران‌کننده درباره آیفون

تیم کوک امروز در سفری غیرمنتظره به چین رفت و در مراسمی با محوریت بازی‌های ویدیویی حضور پیدا کرد. این سفر به وضوح نشان می‌دهد بازار موبایل چین اهمیت قابل‌توجهی برای اپل دارد، آن هم در شرایطی که فروش آیفون در چین پایین آمده است.

گیمرها امروز در یکی از فروشگاه‌های حضوری اپل در بخش جنوب غرب چین حاضر شدند تا بازی Honor of Kings را تجربه کنند. این بازی توسط استودیوی TiMi Studio که تحت مالکیت تنسنت (غول چینی صنعت بازی) قرار دارد، توسعه داده شده است.

تیم کوک پس از حضور در میان گیمرها، با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو گفت: «بازی اکشن Honor of Kings اینجا در شهر چنگدو آغاز به‌ کار کرد و اکنون پدیده‌ای جهانی در اپ استور است.» کوک همچنین ویدیویی از خودش در میان گیمرهای چینی منتشر کرد.

Honor of Kings یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های موبایلی در چین است و تأثیر قابل‌ توجهی بر درآمدهای اپ استور در این کشور دارد.

چین دارای بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا است و سومین بازار بزرگ اپل بر اساس درآمد محسوب می‌شود. سفر تیم کوک به چین در حالی انجام می‌شود که آیفون ۱۵ کمتر از یک ماه پیش روانه‌ی بازار شد. آمار اولیه نشان می‌دهد استقبال چینی‌ها از آیفون ۱۵ به اندازه‌ی آیفون ۱۴ نبوده است.

مطابق ادعای مؤسسه‌های تحقیقاتی، اپل پس از سال‌ها حکم‌رانی بر بازار موبایل چین، اخیرا جایگاه نخست را به هواوی واگذار کرده است. هواوی با گوشی‌های سری میت ۶۰ سروصدای زیادی به پا کرده؛ قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ از قیمت گوشی آیفون و قیمت گوشی اکثر برندهای دیگر کمتر است.

هواوی در سال‌های نه‌چندان دور، بزرگ‌ترین گوشی‌ساز چین بود و در بازارهای جهانی به‌همراه سامسونگ به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب اپل شناخته می‌شد. پس از تحریم‌های سخت آمریکا، جایگاه هواوی در بازار موبایل از دست رفت.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا