zoomit

سامسونگ احتمالاً تراشه اگزینوس را در گلکسی S23 و گلکسی S24 کنار خواهد گذاشت

سامسونگ احتمالاً تراشه اگزینوس را در گلکسی S23 و گلکسی S24 کنار خواهد گذاشت

طبق گزارش‌های منتشرشده کره‌ای‌ها برای رقابت با اپل، در تلاش‌اند تا تراشه‌ای اختصاصی را برای سری گلکسی و در سال ۲۰۲۵ آماده کنند. در این گزارش آمده است که سامسونگ بیش از هزار نفر را برای توسعه چیپ جدید مامور کرده است!

به گزارش خبرگزاری کره‌ای Naver، در سال آینده و ۲۰۲۴ خبری از تراشه اگزینوس برای سری گوشی‌های گلکسی نخواهد بود. بنابراین پرچم‌داران سری گلکسی S تنها در یک نسخه معرفی خواهند شد.

برای اولین بار سامسونگ الکترونیکس پرچم‌دار سال بعدی خود را بدون نسخه اگزینوس معرفی خواهد کرد! این روند برای سال ۲۰۲۴ نیز پابرجا خواهد بود.

این تصمیم توسط مقامات بالارده سامسونگ و با دید بلندمدت گرفته شده است. کره‌ای‌ها با پذیرفتن این ریسک می‌توانند آینده‌ای بهتر را برای تراشه‌های اختصاصی خود ترسیم کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سامسونگ ۳۵۵ میلیارد دلار در بخش تراشه، بیوتکنولوژی و ۶G سرمایه‌گذاری می‌کند

به بیان دیگر، به‌ نظر می‌رسد که در گلکسی S23 و گلکسی S24 خبری از تراشه اگزینوس نخواهد بود و تنها مدل قابل سفارش، از تراشه اسنپدراگون قدرت خواهد گرفت. اما بعد از دو سال و در سال ۲۰۲۵، سامسونگ به‌طور کامل به استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود روی خواهد آورد. در نظر داشته باشید که پیش از این ممکن بود برای مدلی خاص، به دلیل کمبود تراشه از تراشه بومی اگزینوس استفاده شود اما اگر خبر منتشرشده درست باشد، دیگر این امکان وجود نخواهد داشت و قطعاً با اقدامی پرریسک از جانب کره‌ای‌ها رو‌به‌رو خواهیم بود.

پشت گلکسی S22 اولترا در برابر گلکسی اس ۲۲ پلاس

با معرفی مدل گلکسی S22، بازارهایی چون آفریقا، خاورمیانه و هند برای اولین بار از تراشه اسنپدراگون استفاده کردند و درحال‌حاضر تنها بازار اروپا است که همچنان از نسخه اگزینوس بهره می‌برد. موضوعی که سبب شد تا خریداران مدل‌های مجهز به اسنپدراگون رضایت بسیار بیشتری در مقایسه با نسل‌های پیشین داشته باشند.

در حقیقت با تغییر استراتژی و با انتخاب تراشه اسنپدراگون به‌عنوان مغز متفکر پرچم‌داران بعدی، حتی برای مدتی کوتاه می‌تواند مشابه اتفاقی باشد که درحال‌حاضر برای سری گلکسی S22 رخ داده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تراشه اگزینوس سامسونگ بخش بزرگی از سهم بازار گوشی‌های پریمیوم را از دست داده است

اما پس از شنیدن تصمیم جدید سامسونگ سؤالی مطرح می‌شود: تراشه جدیدی که قرار است گلکسی‌های آینده از آن استفاده کنند، تا چه حد با اگزینوس‌های فعلی تفاوت خواهد داشت؟ می‌دانیم که تراشه‌های جدید تنها در انحصار سری گلکسی سامسونگ خواهند بود و قرار نیست مانند گذشته دیگر شرکت‌های مطرح بازار همچون ویوو یا میزو از آن استفاده کنند. البته در سال‌های گذشته مشتریان اگزینوس‌های سامسونگ آنقدر کم بودند که می‌توان تنها مشتری اگزینوس را خود کره‌ای‌ها دانست.

البته ساعاتی پیش مکاتبه‌ای رسمی از جانب غول‌کره‌ای با Android Authority انجام شد و طی آن، سخنگوی بخش نیمه‌هادی سامسونگ به این وب‌سایت گفت:

درحالی‌که تمام سعی خود را برای تولید تراشه‌هایی قدرتمندتر برای رقابت با دیگر تراشه‌های مطرح بازار به‌کار گرفته‌ایم، اما همچنان تصمیمی با این مضمون اتخاذ نشده است.

درواقع، سخنگوی سامسونگ این شایعه را تأیید یا رد نکرده است. با این وجود همچنان این احتمال وجود دارد که نسخه اگزینوس محدودتر از قبل برای فروش قرار بگیرد؛ چراکه سامسونگ نشان داده برای پیشرفت و ارائه محصولی بهتر، از هیچ ریسکی واهمه نخواهد داشت. برای مثال می‌توانیم به سری نوت اشاره کنیم که پس از ۲ سال غیبت در کالبدی جدید به حیات خود ادامه می‌دهد.

یادداشت برداری گلکسی S22 اولترا

مقاله‌ی مرتبط:

  • کوالکام برای اولین‌بار به یکی از مشتریان بزرگ سامسونگ تبدیل شده است
  • گلکسی S20 اولترا گوشی مورد علاقه‌ی آمریکایی‌ها است

یکی دیگر از سؤالات مطرح‌شده این است که با وجود وفاداری سامسونگ به طراحی‌های ARM، این شرکت چطور می‌تواند با تراشه‌های قدرتمند اپل رقابت کند؟ در نظر داشته باشید که کوالکام به دلیل عملکرد بد Snapdragon 8 Gen 1، استفاده از سامسونگ را به‌عنوان تولیدکننده تراشه کنار گذاشته و TSMC را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرده است. به‌دنبال این تصمیم طبق شایعات منتشرشده Snapdragon 8 Gen 1 پلاس در مقایسه با مدل استاندارد تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

پس کره‌ای‌ها نیاز به بازنگری جدی در بخش تولید تراشه خود دارند تا با ایجاد تغییرات لازم بار دیگر بتوانند خود را به‌عنوان یکی از تولید‌کنندگان بزرگ تراشه که خروجی‌های قدرتمندی مشابه تراشه‌های سری M اپل را در ویترین خود دارد، معرفی کنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا