zoomit

پردازنده اقتصادی ای ام دی Athlon Gold PRO 4150GE برای اولین بار در گیک‌بنچ دیده شد

پردازنده اقتصادی ای ام دی Athlon Gold PRO 4150GE برای اولین بار در گیک‌بنچ دیده شد

چندی است که AMD درگیر تولید و معرفی پردازنده‌های میان‌رده، بالارده و پرچم‌دار است و خبری از معرفی پردازنده‌ی اقتصادی جدیدی نیست؛ البته شایعاتی در مورد پردازنده‌های Renoir-X وجود دارد که گفته می‌شود رقیبی برای پردازنده‌های اقتتصادی سری آلدر لیک خواهند بود. در همین‌ حال پردازنده‌ی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ی Athlon Gold PRO 4150GE ای‌ام‌دی چندی پیش در CPU-Z دیده شد و حالا، ‌به بهانه دیده شدن این پردازنده در بنچمارک گیک‌بنچ، نگاه اجمالی به آن خواهیم داشت.

چندی پیش Benchleaks، به‌صورت اتفاقی Athlon Gold PRO 4150GE را روی گیک‌بنچ مشاهده کرد. امتیازات ثبت‌شده برای این پردازنده در پردازش تک هسته ۱٬۰۹۸ و برای چند هسته ۳٬۷۲۸ است. این پردازنده‌ی چهار هسته‌ای که چهار رشته نیز دارد، روی ۳٫۳ گیگاهرتز کلاک شده و با هشت گیگابایت رم با فرکانس ۱٬۴۹۶ مگاهرتز، در این گیک‌بنچ دیده شده است. این عملکرد کاملاً معمولی است و کسی را شگفت‌زده نمی‌کند؛ اما یادتان باشد که Athlon Gold PRO 4150GE یک APU برای انجام محاسبات و وظایف پایه و ابتدایی است. از دیگر مشخصات این پردازنده می‌توان به توان حرارتی ۳۵ وات، چهار مگابایت حافظه کش L3 و فرکانس بوست ۳٫۸ گیگاهرتز اشاره کرد.

متیاز گیک‌بنچ AMD Athlon Gold PRO 4150GE APU

وجود واژه‌ی Pro در نام این پردازنده نشان می‌دهد که این ماژول صرفاً در‌ اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد؛ بنابراین کاربرانی که به‌دنبال تجهیز کردن سیستم خودشان هستند، حداقل به‌صورت رسمی به این CPU دسترسی نخواهند داشت.

تراشه‌ی Athlon Gold Pro 4150GE دارای گرافیک یک‌پارچه‌ی Vega است؛ اما تنها سه واحد محاسباتی با فرکانس پایین ۱٫۱ تا ۱٫۲ گیگاهرتز کنار هم کار می‌کنند که می‌تواند به این معنی باشد که عملکرد گرافیک یکپارچه این تراشه، چیزی بین Alder Lake Iris Xe و Vega خواهد بود. قیمتی که برای این تراشه احتمال داده می‌شود، چیزی حدود ۵۰ دلار است؛ البته برای اطلاعات دقیق‌تر باید تا معرفی رسمی ای‌ام‌دی از سری جدید Athlon منتظر بمانیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا