zoomit

مشکل سامانه اینماد رفع شد؛ سامانه مثل گذشته در حال فعالیت است

مشکل سامانه اینماد رفع شد؛ سامانه مثل گذشته در حال فعالیت است

سامانه اینماد در حدود یک ماه گذشته دچار مشکل شده بود و اختلال‌های موجود در آن امکان باعث شده بود کاربران نتوانند از خدمات این سامانه استفاده کنند. عدم امکان ایجاد درگاه پرداخت یکی از جدی‌ترین مشکلاتی بود که اختلال‌های موجود در سامانه اینماد ایجاد کرده و روند کار متقاضیان این سرویس را مختل کرده بود.

همان‌‌طور که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) وعده داده بود در ابتدای هفته جاری مشکلات این سامانه برطرف می‌شود، امروز سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز تتا از رفع این مشکل خبر داد.

بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی سامانه جدیدی برای اینماد طراحی شده و از اواخر شهریور ماه روند پیاده‌سازی آن آغاز شده بود. اختلالات پیش‌آمده برای این سامانه ظاهرا متأثر از همین تغییرات بوده است. با وجود این، اکنون پروژه بازنویسی و عملیاتی شدن تغییرات سامانه اینماد به پایان رسیده و این سامانه بدون مشکل در حال فعالیت است.

نگار مصطفوی، سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز تتا، در همین خصوص اعلام کرد:

او در ادامه این توضیح را هم اضافه کرده است: «البته برای حدود ۲۰۰ کسب‌وکار از ۱۸۰ هزار کسب‌وکار دارای اینماد فعال در این جابه‌جایی مشکلاتی ایجاد شده بود که این مشکلات در هفته گذشته به‌طور کامل برطرف شده ولی سایر اینمادها و درگاه‌های پرداخت برای کاربران قبلی سامانه همچنان بدون مشکل در حال فعالیت هستند.»

مصطفوی همچنین از صدور تعدادی اینماد در دو هفته اخیر به مهر خبر داده است:

او همچنین اعلام کرده است که مشکلات احتمالی که از این به بعد در این سامانه وجود داشته باشد هم توسط واحد پشتیبانی این سامانه پیگیری خواهد شد: «پشتیبانی سامانه اینماد به‌صورت ویژه در این ایام و در یک‌ ماه آینده برای بررسی درخواست‌ها و اشکالات گزارش‌شده از سوی کاربران فعال بوده و در صورت بروز مشکلات احتمالی، در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.»

به این ترتیب، به نظر می‌رسد تغییرات ایجادشده در فرایندها، یکپارچه‌سازی پایگاه‌های داده مختلف و ارتباط با سرویس‌های سامانه‌های دیگر دستگاه‌ها که باعث شده بود برخی از کاربران سامانه جدید اینماد با مشکلاتی در کار با سامانه مواجه شوند اکنون برطرف شده و سامانه در حال ارائه سرویس به متقاضیان و کاربران است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا