zoomit

آرمان‌شهر هوش مصنوعی؛ جایی که ساختمان‌ها رشد می‌کنند و نفس می‌کشند

آرمان‌شهر هوش مصنوعی؛ جایی که ساختمان‌ها رشد می‌کنند و نفس می‌کشند

طراح معمار هندی ماناس باتیا که از نحوه استفاده مورچه‌ها و حشرات از طبیعت برای ساختن خانه‌های خود شگفت‌زده شده بود، از هوش مصنوعی استفاده کرد تا بررسی کند که اگر انسان خانه‌هایی ایجاد کند که بتوانند رشد کنند و نفس بکشند، چه اتفاقی می‌افتد. نتیجه مجموعه‌ای از مفاهیم معماری به نام معماری همزیستی است که در آن خانه‌ها تا آسمان کشیده می‌شوند و الگوهای طبیعی طراحی را هدایت می‌کنند.

باتیا از خوشایندترین تعاملات انسانی با طبیعت، مانند خواندن روزنامه در زیر درخت یا مشاهده برگ‌های رنگارنگ در پارک استفاده کرد و از آن‌ها برای توسعه آینده‌ای آرمانگرایانه کمک گرفت. در دیدگاه باتیا، ساختمان‌ها از بتن و فولاد ساخته دست بشر تشکیل نشده‌اند، بلکه اشکال زنده‌ای هستند که رشد می‌کنند. او این اثر را به یک درخت هایپریون توخالی شده تشبیه می‌کند که پر از آپارتمان‌ها و یک دهلیز مرکزی است که پر از نور است.

او برای ارائه تصویری به مفهوم خود با استفاده از Midjourney پرامپت‌هایی مانند «غول»، «توخالی»، «درخت»، «پله‌ها»، «نمای خارجی» و «گیاهان» را تایپ کرد. او حتی از برنامه سوالات مفهومی بیشتری مانند «آیا ساختارها می‌توانند رشد کنند؟» و «آیا محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، می‌تواند مانند موجودات نفس بکشد؟» پرسید. او با چندین بار پروسه را تکرار و دستورها خود را اصلاح کرد تا اینکه به تصاویری که از آن‌ها راضی بود رسید. توانایی او برای انجام همه این کارها در زمان نسبتاً کوتاه، بخشی از آنچه است که بهاتیا در مورد هوش مصنوعی مفید می‌داند.

باتیا می‌گوید:

یک طراح یا هنرمند حتی قبل از ترسیم یا نوشتن چیزی روی کاغذ، ایده یا فکرش را مطرح می‌کند. با هوش مصنوعی می‌توانیم آن فکر یا ایده را مستقیماً به یک نتیجه ملموس تبدیل کنیم. این امر مطمئناً مشکل تأخیر «فکر تا اجرا» را که توسط بسیاری از افراد خلاق تجربه می‌شود، حل می‌کند.

معماری همزیستی باتیا تحقق نوعی افسانه است که بسیاری از مردم خوشحال خواهند شد، در آن زندگی کنند. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به‌عنوان ابزار، باتیا توانست مرزهای خلاقیت خود را جابه‌جا کند و نتایج را با جهان به اشتراک بگذارد تا ما به او در این دنیای فانتزی بپیوندیم.


آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

آرمان‌شهر هوش مصنوعی

***

امیدواریم تماشای این قسمت از شاتر برایتان لذتبخش بوده باشد. برای دیدن آثار بیشتر به صفحه اینستاگرام ماناس باتیا مراجعه کنید. نظر شما در مورد این آرمان‌شهر هوش مصنوعی چیست؟ آیا این ایده را دوست داشتید؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا