zoomit

زلزله در بازار موبایل؛ پردازنده A17 Pro در گیک‌بنچ از Snapdragon 8 Gen 3 شکست خورد

زلزله در بازار موبایل؛ پردازنده A17 Pro در گیک‌بنچ از Snapdragon 8 Gen 3 شکست خورد

شیائومی ۱۴ یکی از اولین پرچمدارانی خواهد بود که با پردازنده پرچمدار بعدی کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 3 عرضه خواهد شد. اکنون نتایج فاش‌شده از بنچمارک گیک‌بنچ ۶، قدرت عملکرد تراشه‌ی مذکور را نشان می‌دهد که بسیاری افراد را غافلگیر کرد زیرا در بخش عملکرد چندهسته‌ای حتی A17 Pro اپل را شکست داده است.

دستگاهی به‌نام Xiaomi 23127PN0CC در پایگاه داده‌ی گیک‌بنچ ۶ رؤیت شده که از ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. نکته‌ی جالب درمورد مشخصات این گوشی، پیکربندی CPU آن است. روز گذشته گزارش شد Snapdragon 8 Gen 3 از پیکربندی ۱+۵+۲ استفاده می‌کند درحالی‌که طبق اطلاعات بنچمارک، این تراشه از یک هسته با فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز و سه هسته با فرکانس ۳٫۱۵ گیگاهرتز بهره می‌برد.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، دو هسته‌ی دیگر Snapdragon 8 Gen 3 با فرکانس ۲٫۹۶ گیگاهرتز کار می‌کنند. به‌طور کلی پیکربندی ۲+۲+۳+۱ این تراشه به شیائومی ۱۴ اجازه می‌دهد به امتیاز عملکرد چندهسته‌ای ۷۴۹۴ دست یابد که بهترین رکورد سیستم-روی-چیپ (SoC) مذکور است. این عملکرد به پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام را از نظر عملکرد چندهسته‌ای در جایگاه بالاتر از A17 Pro اپل قرار می‌دهد؛ تراشه‌ای که در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته و امتیاز عملکرد چندهسته‌ای آن ۷۰۲۴ است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا