zoomit

پروژکتور لیزری لایکا در ۳۰ سانتی‌متری دیوار تصویری ۱۰۰ اینچ با وضوح ۴K نمایش می‌دهد

پروژکتور لیزری لایکا در ۳۰ سانتی‌متری دیوار تصویری ۱۰۰ اینچ با وضوح ۴K نمایش می‌دهد

لایکا، برندی که به شیائومی برای تولید دوربین گوشی‌هایش کمک می‌کند، در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۲ اولین پروژکتور لیزری فوق کوتاه‌برد خود را به‌نمایش گذاشت. این پروژکتور می‌تواند محتوایی به ابعاد ۱۰۰ اینچ را با وضوح ۴K روی دیوار نمایش دهد و صدای دالبی اتموس به گوش کاربر برساند.

این نخستین‌بار نیست که لایکا پروژکتور دیجیتالی تولید می‌کند؛ چراکه در سال‌های نه‌چندان دور، پروژکتورهایش را با نام تجاری Pradovit می‌فروخت. لایکا سابقه‌ی همکاری با سایر برندهای تولیدکننده‌ی پروژکتور را نیز در کارنامه‌اش دارد و در تولید محصولاتی مثل پروژکتور ۱٬۷۰۰ دلاری JMGO O1 PRO ایفای نقش کرده است.

به‌گزارش ورج، لایکا فعلاً جزئیات زیادی از پروژکتور لیزری خود ارائه نداده است. یکی از مدیران این شرکت به بخشی از مشخصات فنی محصول و قیمت نهایی آن اشاره کرده،؛ اما هشدار داده است که این اطلاعات نهایی نیست و احتمالاً پروژکتور درنهایت با مشخصات و قیمت دیگری روانه‌ی بازار می‌شود.

پروژکتور لایکا Leica Cine 1 از نمای جلو

به‌نظر می‌رسد دو مدل از پروژکتور Leica Cine 1 در حال گذراندن مراحل تولید هستند و هر دو از لنز لایکا استفاده می‌کنند. یکی از پروژکتورها می‌تواند به روشنایی حدوداً ۲٬۵۰۰ لومن دست پیدا کند. این پروژکتور در فاصله‌ی ۳۰ سانتی‌متری از دیوار، تصویری ۱۰۰ اینچی با وضوح ۴K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نمایش می‌دهد.

دومین پروژکتور لیزری لایکا به روشنایی ۲٬۱۰۰ لومن دست می‌یابد و در فاصله‌ی ۱۵ سانتی‌متری از دیوار، تصویری ۸۰ اینچی روی دیوار به‌نمایش می‌گذارد. لایکا می‌گوید این دو پروژکتور براساس فواصل یادشده تولید شده‌اند و توصیه می‌کند که کاربران محصول را به دیوار نزدیک‌تر یا از دیوار دورتر نکنند.

پروژکتورهای فوق کوتاه‌برد با نمایشگرهای ALR بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهند. لایکا می‌گوید نمایشگر ALR بزرگی را با قیمت ۱٬۸۰۰ دلار می‌فروشد. ابعاد دیگر نمایشگر ALR این شرکت ۸۰ اینچ است و با قیمت ۱٬۶۰۰ دلار دردسترس قرار می‌گیرد.

پروژکتور ۱۰۰ اینچ Cine 1 احتمالاً ۷٬۹۰۰ دلار و مدل ۸۰ اینچ ۶٬۹۰۰ دلار قیمت دارد. لایکا می‌گوید برای ساخت موتور لیزری RGB سه‌گانه با های‌سنس و برای تهیه‌ی تراشه‌ی DLP با تگزاس اینسترومنتس همکاری کرده است. براساس اعلام لایکا،‌ پروژکتور یادشده تأخیر ۳۰ میلی‌ثانیه‌ای دارد.

پروژکتور لایکا Leica Cine 1 در حال نمایش فیلم آواتار

نمونه‌ی پیش‌تولید پروژکتور Cine 1 به سه درگاه HDMI (شامل یک HDMI 2.1 با پشتیبانی از eARC)، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0، تیونر داخلی تلویزیون و اسلات Common Interface مجهز است. نسخه‌ی آمریکایی این پروژکتور احتمالاً با اندروید TV تولید می‌شود. لایکا امیدوار است پروژکتور خود را با صدای دالبی اتموس ۴٫۲ عرضه کند.

فراموش نکنید تمامی مشخصات اشاره‌شده هنوز نهایی نیستند و احتمال دارد که تغییر کنند. لایکا قصد دارد پروژکتور لیزری خود را در فصل دوم ۲۰۲۳ در اروپا عرضه کند و سپس، این محصول را در فصل سوم و چهارم ۲۰۲۳ به‌ترتیب در چین و آمریکا دردسترس قرار دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا