zoomit

لیست وام های بدون سپرده (شهریور ۱۴۰۲)

لیست وام های بدون سپرده (شهریور ۱۴۰۲)

دریافت وام از شبکه بانکی کشور شرایط آسانی ندارد. اغلب بانک‌ها نیاز به سپرده‌گذاری دارند و همین موضوع شرایط دریافت وام را پیچیده و طولانی می‌کند. اما بعضی از وام‌ها و تسهیلات را می‌توانید بدون سپرده‌گذاری دریافت کنید که عموماً برای موارد خاص و گروه‌های مشخصی از مردم طراحی شده‌اند. در این مقاله فهرستی از این وام‌ها را برایتان معرفی می‌کنیم.

وام ازدواج

یکی از وام‌هایی که برای دریافت آن به سپرده نیازی نیست، وام ازدواج است و به کسانی تعلق می‌گیرد که تاریخ ثبت عقد آن‌ها بعد از ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ باشد و پیش از این هم وام ازدواج دریافت نکرده باشند. این وام بدون سود و با کارمزد ۴ درصدی پرداخت می‌شود.

پیش از این شرایط دریافت این وام را در مقاله ثبت نام غیرحضوری وام ازدواج در سامانه ve.cbi.ir توضیح داده‌ایم. به‌طور خلاصه برای دریافت این وام ابتدا باید در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ثبت نام کنید. همچنین برای دریافت این وام به مدارکی چون اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه دو نفر، اصل شناسنامه ضامن‌ها، اصل کارت‌های ملی، کد پستی ده رقمی و آدرس محل سکونت و کد رهگیری ده رقمی که پس از ثبت نام در سامانه به شما ارائه می‌شود، نیاز دارید.

وام فرزندآوری

وام فرزندآوری هم نیازی به سپرده‌گذاری ندارد. این وام را می‌توانید از هر بانکی دریافت کنید و برای دریافت آن ابتدا باید در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ثبت نام کنید.

پیش از این شرایط و ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۲ را در مقاله‌ای توضیح داده‌ایم. به‌طور خلاصه، این وام به پدران فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند، تعلق می‌گیرد. همچنین فقط مخصوص یک فرزند نیست و خانواده‌‌ها تا فرزند پنجم می‌توانند از این وام استفاده کنند. مبلغ آن از ۳۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان است.

برای دریافت این وام نیاز به یک ضامن معتبر و سفته دارید. کارمزد آن سالانه ۴ درصد است و بازپرداخت این تسهیلات از ۶ ماه بعد از دریافت وام شروع می‌شود.

وام ضروری بازنشستگان

مبلغ وام بازنشستگان ۳۰ میلیون تومان است و به حساب متقاضیان در بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی و وظیفه دریافت می‌کنند، واریز می‌شود. برای دریافت این وام باید از تاریخ صدور حکم بازنشستگی بیشتر از یک سال گذشته باشد.

برای دریافت این وام به آدرس اینترنتی درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه و از قسمت تسهیلات مالی گزینه وام ضروری را انتخاب کنید. سپس مراحل ثبت نام را که پیش از این در مقاله ثبت نام وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲ + همراه با آموزش تصویری توضیح داده‌ایم طی کنید. بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه است و سالانه ۴ درصد کارمزد دارد.

وام صندوق رفاه دانشجویان

دانشجویان هم می‌توانند از طریق صندوق رفاه وام بدون سپرده دریافت کنند. وام صندوق رفاه دانشجویان انواع مختلفی دارد. وام‌های تحصیلی و مسکن به دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تعلق می‌گیرد. وام ویژه دکتری برای دانشجویان روزانه تمام وقت مقطع دکتری ناپیوسته و پیوسته واجد شرایط دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است. وام شهریه هم به دانشجویان نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای و دانشجویان شهریه‌پرداز پیام نور، جامع علمی کاربردی و آزاد تعلق می‌گیرد.

پیش از این صفر تا صد دریافت وام از صندوق رفاهی دانشجویان را برایتان توضیح داده‌ایم که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید. مبلغ این وام با توجه به نوع وام، مقطع تحصیلی و شرایط تأهل از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۵ میلیون تومان متغیر است. بازپرداخت وام صندوق رفاه دانشجویان می‌تواند پرداخت کامل با کارمزد صفر، پرداخت نیمی از بدهی با کارمزد ۲ درصد و بازپرداخت اقساطی با کارمزد ۴ درصد باشد.

وام ودیعه مسکن

این وام برای مستأجران در نظر گرفته شده است و ثبت نام اولیه برای دریافت آن از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن انجام می‌شود. تسهیلات ودیعه مسکن به افراد متأهل یا سرپرست خانواده و زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال تعلق می‌گیرد. غیر از شناسنامه و کارت ملی برای دریافت این وام باید اجاره‌نامه‌تان در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات ثبت شده باشد و آن را برای دریافت این وام بارگذاری کنید.

پس از تایید ثبت نام باید با مدارک شناسایی، اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری، گواهی کسر از حقوق یا مستمری و شماره حسابی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود به بانک مراجعه کنید. به جای این شماره حساب می‌توانید سفته هم ارائه کنید.

بازپرداخت وام ودیعه مسکن پنج ساله و سود آن ۲۳ درصد است. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در مقاله وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ | تعداد اقساط و درصد سود وام مستاجرین بخوانید.

وام پلتفرم‌های آنلاین

در بعضی از پلتفرم‌های آنلاین هم می‌توانید بدون سپرده‌گذاری وام بگیرید. البته بعضی از این وام‌ها فقط برای خرید کالا و خدمات هستند.

ازکی‌وام بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد. برای دریافت این وام پس از ثبت درخواست، اعتبارسنجی می‌شوید و به چک صیادی هم نیاز دارید. نرخ سود آن ۲۵ درصد است و در دوره‌های ۶ ماهه، ۱۲ ماهه و ۱۸ ماهه باید بازپرداخت کنید. پس از ثبت درخواست، اگر مدارکتان کامل باشد و نتیجه اعتبارسنجی‌تان هم مطلوب باشد، اعتبارتان افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید با آن از فروشگاه‌ها و سایت‌های همکار ازکی‌وام به‌صورت اقساطی خرید کنید. لیست فروشگاه‌ها را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

در دیجی‌پی هم نیازی به سپرده‌گذاری و پیش‌پرداخت و ضامن ندارید؛ اما باید رتبه اعتباری مناسبی داشته باشید و به چک صیادی بنفش یا سفته الکترونیک نیاز دارید. سود سالانه این وام ۲۳ درصد و مبلغ وام از ۷۵۰ هزار تومان تا ۳۰ میلیون تومان است. از این وام برای خرید اقساطی کالا می‌توانید استفاده کنید. اگر تا ۲ میلیون تومان اعتبار دریافت کردید باید آن را در یک قسط بازپرداخت کنید. اما برای مبالغ بالاتر می‌توانید از سه قسط تا ۱۲ قسط را انتخاب کنید.

وام‌های خرید کالا و خدمات

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها موظف به پرداخت وام خرید کالا تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به متقاضیان هستند و دریافت آن در برخی از بانک‌ها نیاز به سپرده‌گذاری ندارد. البته هرکدام هزینه‌های جانبی مثل هزینه تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه و هزینه صدور کارت دارند.

یکی از این تسهیلات بدون سپرده را بانک ملت با دو طرح حامی‌کارت و شاپ‌کارت ارائه می‌دهد. میزان وام دریافتی تا ۲۰۰ میلیون تومان است و برای دریافت آن نیاز به ضامن رسمی دارید. نرخ سود این تسهیلات بسته به برندی که از آن کالا خریداری می‌کنید و مدت بازپرداخت بین ۷ تا ۱۸ درصد متفاوت است. این وام برای حمایت از کالای تولید داخل در نظر گرفته شده؛ در نتیجه فقط می‌توانید آن را برای خرید کالای ساخت داخل یا مونتاژشده داخلی در فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک‌ها هزینه کنید.

یک طرح دیگر را بانک صادرات با عنوان همیاران سپهر ارائه می‌کند. سقف این وام ۵۰ میلیون تومان و نوع ضمانت آن ضامن رسمی است. سود این تسهیلات بین ۱۵ تا ۱۸ درصد برحسب مدت بازپرداخت متفاوت است. نتیجه اعتبارسنجی بانکی برای دریافت این وام مهم است و برای مثال نباید به بانکی بدهکار یا دارای چک برگشتی باشید. این کارت اعتباری را فقط می‌توانید در فروشگاه‌های اسنوا استفاده کنید.

بهین کارت سپه هم تسهیلات اعتباری دیگری برای خرید کالا و خدمات است که نیاز به سپرده ندارد. این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده و به کسانی تعلق می‌گیرد که در بانک سپه حساب سپرده قرض‌الحسنه دارند. از این کارت فقط می‌توانید در فروشگاه‌ها و نمایندگی‌هایی که دستگاه ویژه کارتخوان این طرح را دارند خرید کنید. برای دریافت آن هم باید اعتبارسنجی‌تان مطلوب باشد و هم ضامن رسمی ارائه کنید.

بانک سینا هم با طرح انتخاب بدون نیاز به سپرده‌گذاری برای خرید کالا و خدمات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد. شرایط دریافت آن داشتن ضامن رسمی، نتیجه مثبت اعتبارسنجی و پیش‌فاکتور پرفراژشده فروشگاه‌های طرف قرارداد برای خرید کالا است.

به‌طور کلی شرایط دریافت اکثر وام‌ها سپرده‌گذاری و یا پیش‌پرداخت و مسدودی سپرده است؛ اما بعضی از وام‌ها که در شرایط خاص به افراد تعلق می‌گیرند این شرط را ندارند که در این مقاله فهرستی از آن‌ها را برایتان معرفی کردیم.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا