zoomit

تسلا کارکنان کارخانه شانگهای را به خوابیدن در محل کار مجبور می‌کند

تسلا کارکنان کارخانه شانگهای را به خوابیدن در محل کار مجبور می‌کند

گفته می‌شود به‌دنبال تعطیلی سه هفته‌ای فعالیت کارخانه‌ی تسلا (Tesla) در شهر شانگهای چین به‌دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، کارکنان کارخانه‌ی تسلا مجبور شده‌اند در محل کارشان زندگی کنند. تسلا به کارکنان خود کیسه‌‌ی خواب و تشک اعطا می‌کند و آن‌ها باید به هنگام فعالیت در سیستمی موسوم به «حلقه‌ی بسته» روی زمین بخوابند.

تسلا یکی از چند شرکت تولیدی فعال در شانگهای است که پس از فرمان دولت مرکزی چین در روز ۲۸ مارس (۸ فروردین) مبنی‌بر قرنطینه‌ی این شهر برای ادامه‌ی فعالیت‌هایش آماده می‌شود. شرکت‌های چند ملیتی دولت چین را تحت فشار قرار داده‌اند تا محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ را کاهش دهد و امکان از سر گیری فرایند تولید محصول در کارخانه‌ها فراهم شود، حتی اگر این امر بدین معنی باشد که کارکنان نتوانند محل کار را ترک کنند.

Gizmodo به‌نقل از Bloomberg می‌نویسد تسلا یادداشتی برای کارکنان خود فرستاده تا جزئیات شرایطی را که این افراد مجبور به تحملش هستند برایشان شرح دهد. گزارشگر Bloomberg که یادداشت را مشاهده کرده است می‌گوید تسلا به هر یک از کارکنان کیسه‌ی خواب تشک می‌دهد و آن‌ها باید روی محل‌های مشخصی از زمین بخوابند. همچنین محل‌هایی برای استحمام، پذیرایی و سرگرمی کارکنان در نظر گرفته می‌شود. به کارکنان تسلا سه وعده غذا در روز به‌همراه کمک‌هزینه‌ی ۴۰۰ یوآن (معادل ۶۳ دلار) داده می‌شود.

تسلا با انجام اقداماتی تلاش می‌کند جلوی پخش ویروس کرونا را در بین کارکنانش بگیرد. کارکنان باید در سه روز اول، روزانه یک‌بار تست اسید نوکلئیک بدهند. همچنین دمای بدن کارکنان روزانه دو بار بررسی می‌شود و کارکنان باید دستشان را چهار بار در روز بشویند.

South China Morning Post در گزارشی می‌گوید شرکت‌هایی که امیدوار هستند مجوز ادامه‌ی فعالیت در شانگهای را دریافت کنند باید جزئیات دقیقی درباره‌ی پروتکل‌های جلوگیری از پخش ویروس کرونا برای مقامات حوزه‌ی بهداشت ارسال کنند.

گفته می‌شود تسلا دوشنبه‌ی این هفته فعالیت خود را در قالب سیستم حلقه‌ی بسته آغاز کرده و کارکنان باید تا تاریخ ۱ مه ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) در کارخانه زندگی کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

    • سودآورترین شرکت‌های خودروسازی جهان؛ فراری و تسلا در صدر

در جریان جدیدترین همه‌گیری ویروس کرونا در شانگهای سه فرد جان خود را از دست دادند و روزانه ده‌ها هزار مورد ابتلای جدید گزارش می‌شود. آمار مرگ‌و‌میر فعلی کرونا در شانگهای نسبت‌به دوران اولیه‌ی همه‌گیری کرونا بسیار کمتر است، بااین‌حال مقامات دولت چین اقداماتی جدی در پیش گرفته‌اند تا جلوی پخش ویروس را بگیرند.

شانگهای میزبان هزاران شرکت مهم محلی و بین‌المللی است که محدودیت‌های اخیر باعث نگرانی آن‌‌ها شده است. این شرکت‌ها برای حفظ درآمدهای خود تصمیم گرفته‌اند به برخی اقدامات افراطی روی بیاورند. زمان کوتاهی پس از آغاز قرنطینه در گزارشی اعلام شد در شماری از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی شانگهای از کارمندان خواسته شده است در محل کارشان بخوابند.

کارخانه‌ی تسلا در شانگهای روزانه نزدیک‌ به دو هزار خودرو تولید می‌کند و این یعنی از زمان آغاز قرنطینه و توقف فعالیت کارخانه، تسلا فرصت تولید حدوداً ۴۰ هزار خودروی الکتریکی را از دست داده است. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک تلاش می‌کند ازطریق اقدامات جدیدش تا حدی ضررها را جبران کند. گفته می‌شود تسلا کارکنان را مجاب کرده ۶ روز در هفته و هر روز به مدت ۱۲ ساعت کار کنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا