zoomit

اپل برای بهبود تجربه‌ی کاربری مرورگرها با گوگل، موزیلا و مایکروسافت همکاری می‌کند

اپل برای بهبود تجربه‌ی کاربری مرورگرها با گوگل، موزیلا و مایکروسافت همکاری می‌کند

اپل با همکاری گوگل، مایکروسافت و موزیلا برای ایجاد بنچمارک جدیدی به نام Interop ۲۰۲۲ همکاری می‌کند؛ این بنچمارک قرار است تجربه‌ی توسعه‌ی وب را در ۱۵ زمینه‌ی کلیدی بهبود بخشد و قابلیت تعامل‌پذیری مرورگرها را افزایش دهد.

به گزارش Appleinsider، هر چهار سازنده‌ی مرورگر توافق کرده‌اند که روی ۱۵ حوزه تمرکز کنند؛ این حوزه‌ها شامل Cascade layers (قابلیتی در CSS است که امکان تعریف کردن اولویت‌ها در پروژه‌ها را فراهم می‌کند)، فضاهای رنگی و توابع رنگی CSS، ناحیه‌ی نمایش محتوای واقعی مرورگر، نحوه‌ی اسکرول و موارد دیگر می‌شوند و پروژه نیز روی چهار مرورگر فایرفاکس، سافاری، کروم و اِج تمرکز خواهد داشت.

گروه ۴ نفره‌ با انتشار پست وبلاگی، هدف از پروژه‌‌ی خود را این‌گونه توضیح دادند:

برای اولین بار، تمام توسعه‌دهندگان بزرگ مرورگرها و سایر سهام‌داران، گرد هم آمده‌اند تا راه‌حلی برای مشکلات شناسایی‌شده در حوزه‌ی تعامل‌پذیری مرورگرها ارائه دهند.

در واقع هدف نهایی این است که برنامه‌های کاربردی وب در مرورگرهای مختلف، ظاهر و عملکرد مشابهی داشته باشند و با تمرکز بر طراحی، انگیزه‌ی بیشتری برای رقابت توسعه‌دهندگان مرورگرها ایجاد شود.

اپل در بیانیه‌ای در مورد این همکاری اعلام کرد:

تمام این فناوری‌ها برای اپل و افرادی که روی WebKit کار می‌کنند مهم هستند. برای ما سلامت وب‌سایت‌ها و اجرای متقابل استانداردهای آن اهمیت بسیاری دارد. از هرگونه همکاری با همکاران خود در بسیاری از سازمان‌های استانداردسازی مرورگرها استقبال می‌کنیم و با ایجاد بنچمارک Interop ۲۰۲۲ برای تعامل‌پذیری هرچه بیشتر مرورگرها تلاش می‌کنیم.

این اولین بار نیست که سازندگان مرورگرها برای هدفی مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند. در سال ۲۰۲۱ نیز گروهی از این توسعه‌دهندگان در پروژه‌ای به نام Combat 2021 به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کردند. البته درحال‌حاضر پست‌های وبلاگ Interop 2022 حاکی از آن است که هنوز بهبودهای بیشتری در راه است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا