امنيت

هکرها در کمین خریداران اینترنتی

سرویس مطبوعاتی شرکت امنیت رایانه‌ای “کسپرسکی” اعلام کرد که تعداد حملات فیشینگ در اکتبر ۲۰۲۱ که پرداخت‌های آنلاین را در سراسر جهان پیش از فصل فروش تعطیلات سال نو میلادی و جمعه سیاه هدف قرار داده بودند، ۲۰۸ درصد نسبت به سپتامبر افزایش یافته است.

به گزارش نیوزلن از تسنیم، سرویس مطبوعاتی شرکت امنیت رایانه‌ای “کسپرسکی” روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد حملات فیشینگ در اکتبر ۲۰۲۱ که پرداخت‌های آنلاین را در سراسر جهان پیش از فصل فروش تعطیلات سال نو میلادی و جمعه سیاه هدف قرار داده بودند، ۲۰۸ درصد نسبت به سپتامبر افزایش یافته است.

این شرکت گفت: تعداد کل چنین تهدیداتی در سراسر جهان از سپتامبر تا اکتبر ۲۰۲۱ بیش از سه برابر شده است و ۲۰۸ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، در مجموع، کارشناسان این شرکت بیش از ۴۰ میلیون حمله فیشینگ را در فروشگاه‌های آنلاین و موسسات مالی در طول ده ماه سال ۲۰۲۱ ثبت کرده‌اند.

در یکی از حملات خاص، هکرها خود را جای یک فروشگاه معروف جا زدند و پیام هایی را با پیشنهاد شرکت در یک نظرسنجی به کاربران ارسال کردند که گفته می شد برای بهبود خدمات شرکت است. آنها به مردم وعده هدایای مختلف از جمله جوایز نقدی برای شرکت در این نظرسنجی دادند.

تاتیانا شچرباکوا، تحلیلگر ارشد محتوا در آزمایشگاه کسپرسکی، گفت: مهاجمان همیشه طرح‌های خود را با شرایط فعلی تنظیم می‌کنند و شروع فصل فروش و جمعه سیاه نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی در ادامه افزود: می‌بینیم که امروزه هکرها اغلب (حملات) خود را در پوشش صفحات پرداخت الکترونیکی و فروشگاه‌های آنلاین پنهان می‌کنند. برای اطمینان از ایمن بودن این صفحات شما باید بررسی کنید که آیا واقعاً آن وب سایت متعلق به این برند است یا خیر: نام آدرس با آدرس رسمی (برند) باید مطابقت داشته باشد و لینک آن با HTTPS شروع شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند روی لینک‌های مشکوک در پست، پیام‌رسان‌های فوری یا شبکه‌های اجتماعی کلیک نکنید و همچنین روی بنرهای تبلیغاتی در سایت‌های مشکوک کلیک نکنید، کارت جداگانه‌ای برای خرید آنلاین داشته باشید و محدودیت‌های برداشت روزانه را تعیین کنید.

علاوه بر این، در صورت ناشناخته بودن فروشگاه آنلاین، باید اطلاعات دامنه را در سرویس های ویژه بررسی کنید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا