zoomit

مانیتور Studio Display اپل با تراشه A13 و رزولوشن ۵K رونمایی شد

مانیتور Studio Display اپل با تراشه A13 و رزولوشن ۵K رونمایی شد

دقایقی پیش اپل در رویداد Peek Performance، جدیدترین مانیتور خانواده پرو دیسپلی XDR با نام Studio Display را رونمایی کرد؛ مانیتوری که با ارائه‌ی مشخصات درخورتوجه و با برچسب قیمتی بسیار ارزان‌تر از نسخه‌ی پرچم‌دار، می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز اکثر کاربران اکوسیستم مک باشد و آن‌ها را در محتوای بصری باکیفیت غوطه‌ور کند.

جالب است بدانید اپل ابتدا با معرفی اپل سینما دیسپلی ۱۹۹۹ به دنیای مانیتورها قدم گذاشت. این مانیتورها در آن زمان در کلاس رفرنس دسته‌بندی می‌شدند و برای انجام کار‌های گرافیکی به‌کار می‌رفتند؛ اما تولید سری اپل سینما دیسپلی بعد از مدتی متوقف شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • Pro Display XDR؛ نمایشگر ۵ هزار دلاری اپل برای مک پرو معرفی شد

هم‌زمان با معرفی آی مک ۵، اپل راه‌اندازی مانیتورهای سری دیسپلی پرو خود را آغاز کرد. تکنولوژی به‌کاررفته در این سری مانیتورها همان تکنولوژی استفاده‌شده در آی مک ۵ بود. درنهایت اپل در سال ۲۰۱۹، نمایشگری ۵ هزار دلاری برای مک پرو به نام پرو دیسپلی XDR را رونمایی کرد که نمایشگری حرفه‌ای محسوب می‌شد و رزولوشن ۶K و پنل ۳۲ اینچی و رنگ‌های ۱۰ بیتی داشت.

قیمت گران این محصول در آن زمان باعث شد افراد زیادی قدرت خرید آن را نداشته باشند و فروش جداگانه‌ی پایه‌ی هزار دلاری این نمایشگر نیز موج عظیمی از انتقادات را به‌همراه داشت؛ به‌طوری‌که قابلیت‌های فوقالعاده‌ی آن را به حاشیه برد. باوجوداین، حالا اپل در رویداد پیک پرفورمنس مانیتور خوش‌قیمتی را از همین خانواده معرفی کرده است که اگرچه در دسته‌ی میان‌رده قرار می‌گیرد، نباید از کیفیت آن غافل شد. غول دنیای فناوری معمولاً به استفاده از پنل‌های بسیار باکیفیت و کالیبره‌شده ماهرانه در نمایشگرهایش شهرت دارد و طبیعتاً مانیتور جدید اپل نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

مانیتور استودیو دیسپلی 5k اپل درکنار مجیک ترکپد کیبورد و ماوس

مانیتور Studio Display از زبان طراحی تقریباً مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی بهره می‌گیرد و درمقایسه‌با پرو دیسپلی گران‌قیمت، حاشیه‌های کمی بزرگ‌تر و بدنه‌ی پشتی بدون الگو و ساده و ضخامت کمتری دارد. از دیگر تفاوت‌های ظاهری بین این دو نمایشگر می‌توان به استند جدید مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی اشاره کرد که برخلاف مدل پرچم‌دار، به خود محصول متصل است و می‌توان آن را تا ۳۰ درجه متمایل کرد. همچنین، استند دیگری با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه به‌عنوان محصول جانبی موجود است.

از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد Studio Display می‌توان به وب‌کم ۱۲ مگاپیکسلی برای برقراری تماس ویدئویی اشاره کرد که نسخه‌ی گران‌قیمت‌تر از آن بی‌بهره است. جالب‌تر آنکه استودیو دیسپلی به تراشه A13 مجهز شده است تا قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از سیستم اسپیکر و «سنتر استیج» وب‌کم را ممکن کند. این مانیتور میان‌رده از سه میکروفون و شش اسپیکر با پشتیبانی از سیستم صدای دالبی اتموس بهره می‌برد و مجهز به سه درگاه USB-C و یک درگاه تاندربولت برای اتصال به لپ‌تاپ به‌منظور انتقال داده و شارژ ۹۶ واتی است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مک استودیو با تراشه قدرتمند M1 Ultra و مجموعه کاملی از پورت‌ها رونمایی شد

مانیتور میان‌رده‌ی Studio Display به‌طور خاص برای مک استودیو که در نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی M1 Max و M1 Ultra در رویداد پیک پرفورمنس معرفی شد، در نظر گرفته شده است؛ بااین‌حال، این نمایشگر می‌تواند برای سایر محصولات اپل نظیر مک مینی نیز انتخاب خوبی باشد. 

اپل نمایشگر استودیو دیسپلی را با برچسب قیمتی ۱,۵۹۹ دلار از ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) روانه‌ی بازار خواهد کرد. انتخاب پایه‌ی قابل‌تنظیم و پوشش نانو برای کاهش بازتاب نور نیز برای این نمایشگر در نظر گرفته شده است که قیمت پایه‌ی این محصول را تا ۲,۳۰۰ دلار افزایش خواهد داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا