zoomit

ال جی نمایشگر منعطفی ساخته که ابعاد آن تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

ال جی نمایشگر منعطفی ساخته که ابعاد آن تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

ال‌جی اعلام کرد صفحه‌نمایش جدیدی ساخته است که می‌توان آن را تا ۲۰ درصد ابعاد اصلی آن، گسترش داد. این شرکت می‌گوید که نمایشگر تمام رنگی آن از وضوح ۱۰۰ پیکسل براینچ پشتیبانی می‌کند و ابعاد آن می‌تواند از ۱۲ اینچ به ۱۴ اینچ افزایش یابد.

نمایشگرهای قابل گسترش که با نام نمایشگرهای آزاد نیز شناخته می‌شوند، امکان کشیده‌شدن، تاشدن و حتی چرخش را دارند. این فناوری، پس‌از صفحه‌نمایش‌های چرخشی و تاشو، گام بعدی تکامل نمایشگرها است؛ محصولاتی که سامسونگ و ال‌جی قبلاً نمونه‌های تجاری آن‌ها را تولید کرده‌اند.

به گزارش ZDnet، ال‌جی دیسپلی در توسعه‌ی نمایشگر جدید خود، از زیرلایه‌ی مواد سیلیکونی ویژه که در لنزهای تماسی استفاده می‌شوند، بهره گرفته است. این شرکت گفت که استفاده از روش مذکور باعث شده است انعطاف‌پذیری صفحه‌نمایش به‌میزان درخورتوجهی افزایش یابد. این برند کره‌ای همچنین از LEDهایی با ابعاد ۴۰ میکرومتر به‌عنوان منبع نور این محصولات استفاده کرده است که باعث می‌شود وضوح آن‌ها با افزایش ابعاد، همچنان حفظ شود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اولین مانیتور هوشمند ال جی با webOS و پنل ۳۲ اینچ ۴K رونمایی شد
  • ال جی قیمت تلویزیون خم‌کردنی OLED Flex و دو تلویزیون دیگر را اعلام کرد

ال‌جی همچنین اشاره کرد که مدارهای زیرین نیز به‌جای این‌که به‌شکل خطوط مستقیم باشند، به‌شکل فنر طراحی شده‌اند تا دربرابر خم‌شدن و تاشدن، مقاوم باشند. این شرکت انتظار دارد که نمایشگرهای جدیدش در محصولاتی با سطوح ناهموار ازجمله مبلمان، لباس و محصولات مصرفی دیگری مثل پوشیدنی‌ها، استفاده شود.

به‌عنوان مثال، می‌توان از نمایشگرهای کششی ال‌جی در یونیفورم‌های ویژه‌ و به‌منظور اشتراک‌گذاری لحظه‌ای اطلاعات استفاده کرد. این شرکت گفت که می‌توان در برخی نواحی این صفحه‌نمایش‌ها، برحستگی ایجاد کرد؛ قابلیتی که می‌توان از آن به‌عنوان دکمه‌هایی برای افراد کم‌بینا بهره گرفت.

ال‌جی دیسپلی فرایند توسعه‌ی نمایشگرهای کششی خود را از سال ۲۰۲۰ با همکاری ۲۰ مؤسسه‌ی تحقیقاتی در کره‌ی جنوبی آغاز کرده است و انتظار می‌رود مراحل ساخت آن تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا