zoomit

ایلان ماسک قرارداد تصاحب توییتر را موقتاً تعلیق کرد

ایلان ماسک قرارداد تصاحب توییتر را موقتاً تعلیق کرد

پس از اینکه توییتر (Twitter) اعلام کرد کمتر از پنج درصد از ۲۲۶ میلیون کاربر فعال روزانه‌اش را حساب‌های جعلی یا اسپم تشکیل می‌دهند، ایلان ماسک می‌گوید قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری‌اش برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی «موقتاً تعلیق شده است.»

مدیرعامل تسلا که ثروتمندترین فرد دنیا محسوب می‌شود لینک مربوط به یکی از مقاله‌های Reuters را که روز ۲ مه (۱۲ اردیبهشت) منتشر شده توییت کرده و می‌گوید به‌دنبال مشاهده‌ی محاسبات داخلی توئیتر است. به گفته‌ی ماسک او در انتظار دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی این ادعا است که حساب‌های جعلی و اسپم کمتر از پنج درصد کاربران فعال روزانه را تشکیل می‌دهند.

البته مدیرعامل تسلا در توییتی دیگر اعلام کرد که همچنان خودش را متعهد به این قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری می‌داند و این یعنی احتمالاً پس از ارائه‌ی اطلاعات کافی از سوی توییتر، روند بسته شدن قرارداد از سر گرفته خواهد شد.

به نوشته‌ی The Verge، بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش سهام توییتر پس از انتشار توییت ایلان ماسک ۲۰ درصد افت کرده و تا زمان نوشته شدن این مقاله ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرده است.

توییتر می‌گوید محاسباتی که برای شناسایی تعداد حساب‌های اسپم و جعلی انجام داده «تخمینی» است و عدد نهایی ممکن است بیشتر از این‌ها باشد. توییتر می‌گوید روی نمونه‌ای از حساب‌ها بررسی انجام داده و متوجه شده در فصل اول ۲۰۲۲ میانگین تعداد حساب‌های جعلی یا اسپم کمتر از پنج درصد کل حساب‌های mDAU (کاربران فعال روزانه‌ی درآمدزا) را شامل می‌شود.

این نخستین باری نیست که توییتر بر سر محاسباتی این‌چنینی به مشکل می‌خورد. چند هفته پیش در گزارش مالی جدید توییتر اعلام شد که این شرکت به‌مدت سه سال تعداد کاربران خودش را بیشتر از آنچه که بوده اعلام کرده است. توییتر گفت بروز خطایی فنی باعث شده چند حساب کاربری متعلق‌ به یک کاربر را به‌عنوان کاربرهای فعال شناسایی کند. در هر فصل تعداد کاربران فعال توییتر ۱٫۹ میلیون نفر بیشتر از حد واقعی اعلام شده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک احتمالاً به‌دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام درباره تصاحب سهام توییتر با جریمه روبه‌رو می‌شود
  • توییتر در سه سال اخیر درباره تعداد کاربران روزانه‌اش اغراق کرده است

ایلان ماسک از زمان موافقت اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری‌اش تأکید ویژه‌ای روی مبارزه با حساب‌های اسپم داشته است. او همچنین گفته که قصد دارد از آزادی بیان حفاظت و با متن‌باز کردن الگوریتم توییتر اعتماد کاربران را جلب کند.

اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر پیش از موافقت با پیشنهاد ایلان ماسک استراتژی قرص سمی را استفاده کردند تا جلوی تصاحب شرکت به دست ایلان ماسک را بگیرند، بااین‌حال در نهایت با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای اعلام کردند که توییتر را به ماسک می‌فروشند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا