zoomit

مایکروسافت فردا آینده هوش مصنوعی در ویندوز را ترسیم می‌کند

مایکروسافت فردا آینده هوش مصنوعی در ویندوز را ترسیم می‌کند

مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی پنجشنبه می‌خواهد برنامه‌هایش را درباره‌ی آینده‌ی هوش مصنوعی در ویندوز و سرویس‌های مایکروسافت ۳۶۵ و سرفیس به‌نمایش بگذارد. این رویداد در حالی برگزار می‌شود که پانوس پانای از مایکروسافت جدا شده است. پانای رهبر ویندوز و سرفیس بود.

یوسف مهدی، رئیس بازاریابی مصرف‌کننده در مایکروسافت و رهبر معنوی جدید ویندوز، نامه‌ای به کارمندان شرکت نوشته و از پانای به‌عنوان «قهرمان کسب‌و‌کار مشتریان و تیم‌های مهندسی» یاد کرده است. او همچنین گفته است که «رویداد ویژه‌ی» پنجشنبه روی همکاری تجاری مایکروسافت و OpenAI و حوزه‌ی هوش مصنوعی متکی خواهد بود.

خبرگزاری ورج که به محتوای نامه‌ی یوسف مهدی دسترسی پیدا کرده است، به‌نقل از او می‌نویسد: «ما این پنجشنبه جزئیات قدم بعدی‌مان را [در حوزه‌ی هوش مصنوعی] به‌اشتراک خواهیم گذاشت. من خبرهای این رویداد را تا وقتی به‌صورت عمومی به جهان اعلام شوند، محرمانه نگه می‌دارم؛ اما می‌گویم که این رویداد چشم‌اندازی را برای آنچه در پیش است، ترسیم می‌کند.»

برخی از شایعه‌ها می‌گویند که مایکروسافت روی پردازنده‌ هوش مصنوعی برای رقابت‌ با انویدیا کار می‌کند. شاید در مراسم فردا شاهد اشاره به جزئیات این تراشه‌های جدید باشیم.

مایکروسافت احتمالاً تولیدکنندگان را لپ‌تاپ را به تولید محصول با تراشه‌ی عصبی (NPU) مجبور می‌کند تا قدرت کامپیوترهای ویندوزی در حوزه‌ی هوش مصنوعی تقویت شود. ممکن است قیمت لپ تاپ ها تحت‌تأثیر تغییرات جدید قرار بگیرد. مایکروسافت احتمالاً فردا سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ را با تراشه‌ی اختصاصی هوش مصنوعی رونمایی خواهد کرد.

یوسف مهدی می‌گوید که آینده‌ی ویندوز و خدمات نرم‌افزاری مایکروسافت به هوش مصنوعی گره خورده است. مایکروسافت برخی از تیم‌ها را ادغام کرده است و اکنون متخصصان هوش مصنوعی همکاری نزدیک‌تری با کارشناسان ویندوز دارند. مایکروسافت مشخصاً ویندوز را به‌سمت وب‌محورشدن حرکت می‌دهد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا