zoomit

چطور از سایت‌های خارجی خرید کنیم؟

چطور از سایت‌های خارجی خرید کنیم؟

نحوه خرید از سایت‌های خارجی چگونه است؟

مشکلات خرید از سایت‌های خارجی تقریباً مشابه سایت‌های داخلی است. برای مثال، مواردی از قبیل عدم تطابق محصول با چیزی که خریداری کرده‌اید، کلاهبرداری، پرداخت مالیات و عدم اعتبار سایت خارجی از چالش‌های این نوع خرید به شمار می‌روند. بنابراین، برای این که خرید خوبی از سایت‌های خارجی داشته باشید باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید.

خرید از سایت‌های مطمئن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید خود را از یک سایت مطمئن انجام دهید. در واقع، اگر به این موضوع توجه نداشته باشید، ممکن است پول و دارایی که برای خرید پرداخت کرده‌اید را از دست بدهید. همچنین ممکن است محصول هیچ‌وقت به دست شما نرسد یا این که پس از گذشت ماه‌ها به شما تحویل داده شود و در نهایت شاید محصولی که از یک سایت تحویل می‌گیرید اصلاً آن چیزی نباشد که شما سفارش داده باشید.

خرید از سایت‌های واسطه خارجی

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سایت‌هایی نظیر آمازون و ای‌بی در اصل فروشگاه‌های واسطه هستند و کالا یا خدمات دیگران را به فروش می‌گذراند یا این که محصولات دسته‌دوم را به فروش می‌گذارند. پس نتیجه می‌گیریم که حتی در زمان خرید از سایت آمازون یا ای‌بی نیز باید به طور مفصل درباره تامین‌کننده یا فروشنده تحقیق کنید.

توجه به اصل بودن کالا

محصولات تقلبی در سایت‌های داخلی و خارجی زیاد است. بنابراین، در هنگام خرید کالا از سایت‌های خارجی باید اطمینان حاصل کنید که کالای خریداری‌شده تقلبی نیست. اما چطور می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید؟ برای این که درگیر جنس و کالای فیک نشوید بهتر است آن را از تامین‌کننده اصلی خریداری کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید یک هدست برند سونی از آمازون خریداری نمایید، توجه داشته باشید که طرف فروشنده شما باید خود نماینده سونی باشد. این موضوع در زمینه خرید اشتراک سایت‌های خارجی نظیر اکانت هوش مصنوعی نیز صدق می‌کند.

یکی دیگر از روش‌ها برای اطمینان از صحت اصل بودن کالا، توجه به قیمت آن است. برای مثال، اگر سایتی کالای مورد نظر شما را با قیمت خیلی پایین‌تر از سایت‌های دیگر به فروش می‌رساند، باید به آن شک کرد چون به احتمال خیلی زیاد محصول تقلبی از آب در خواهد آمد یا این که ممکن است اصلاً محصولی به دست شما نرسد و سرتان کلاه برود.

خط‌کشیدن دور کالاهای ممنوعه

قبل از خرید کالا از سایت‌های خارجی و ارسال آن‌ها به داخل کشور باید به قوانین گمرکی توجه داشته باشید. به عبارت دیگر، طبق قوانین گمرکی، خرید و ارسال یکسری از محصولات به داخل کشور ممنوع است و در صورتی که آن‌ها را وارد کشور کنید ممکن است حتی تحت پیگرد قانونی نیز قرار بگیرید.

برای مثال، خرید و وارد‌کردن محصولاتی نظیر نوشیدنی‌های غیرمجاز، سلاح سرد و سلاح گرم و موارد دیگر به داخل کشور غیرقانونی است. خرید اشتراک سایت‌های خارجی این مشکل را ندارد اما باید به آن توجه داشته باشید که خرید اکانت سایت‌های غیرقانونی در ایران جرم است.

نحوه خرید کالا از سایت‌های خارجی

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا