zoomit

گوگل قبل از اپل برنامه ماشین‌حساب برای آیپد ارائه کرد

گوگل قبل از اپل برنامه ماشین‌حساب برای آیپد ارائه کرد

اپل پروژه‌های بزرگی را به‌سرانجام رسانده است و صنعت موبایل، ساعت‌های هوشمند و… را به‌‌گونه‌ای شکل داد که امروز می‌شناسیم؛ اما این شرکت نتوانست ماشین‌حساب را روی آیپد ارائه دهد. اگرچه امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های ماشین‌حساب شخص ثالث ازطریق اپ‌استور وجود دارد، جای تعجب است که کوپرتینویی‌ها نسخه‌ی مخصوص خود را منتشر نکرده‌اند.

ازآن‌جاکه آیپد اواس به‌طور ویژه‌ای روی بهره‌وری متمرکز است، منطقی به‌نظر می‌رسد که اپل اپلیکیشن ماشین‌حساب پیش‌فرضی برای این سیستم‌عامل منتشر کند. بااین‌حال، ظاهراً گوگل راهکاری برای ارائه‌ی ماشین‌حساب در آیپد پیدا کرده است.

به‌گزارش wccftech، اگر بخواهیم منصفانه به موضوع نگاه کنیم، راهکار گوگل برای ارائه‌ی ماشین‌حساب در آیپد، به‌جای اینکه یک اپلیکیشن مستقل باشد، برنامه‌ای تحت وب است. این اپلیکیشن را اولین‌بار MacWorld مشاهده کرد و برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید. بااین‌حال، هنگامی‌که برنامه‌ی ماشین‌حساب روی مرورگرتان بارگیری شود، می‌توانید در حالت آفلاین نیز از آن استفاده کنید.

سایر اپلیکیشن‌های اصلی در آیپد وجود دارد که ازجمله می‌توان به اپلیکیشن یادداشت‌برداری، مرورگر سافاری، مدیرفایل، ایمیل، پیام‌ها، سهام و حتی ساعت اشاره کرد؛ اما متأسفانه اپل تاکنون اپلیکیشن پیش‌فرض ماشین‌حساب را برای آیپد منتشر نکرده است.

ماشین حساب گوگل برای آیپد

اپلیکیشن‌های ماشین‌حساب شخص‌ ثالث باکیفیت در اپ‌استور وجود دارد؛ اما آنچه به‌دنبالش هستیم، در تعداد کمی از آن‌ها وجود دارد. رابط کاربری ساده که فوراً اجرا شود و نداشتن ویژگی‌های غیرضروری و اضافه.

خوشبختانه گوگل ماشین‌حسابی بسیار کاربردی برای کروم‌ اواس ساخته است که با هر مروگری کار می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس https://calculator.apps.chrome به این برنامه دسترسی داشته باشید. همچنین با ضربه‌زدن روی دکمه‌ی اشتراک‌گذاری، می‌توانید این وب‌سایت را در صفحه‌ی اصلی دستگاه خود ذخیره کنید.

مقاله‌های مرتبط:

  • آیپد ایر ۵ و مک های جدید احتمالاً در رویداد بهاره اپل رونمایی می‌شوند
  • آیپد ۱۰ ارزان‌قیمت اپل با پشتیبانی از ۵G و سخت‌افزار جدید اواخر سال جاری معرفی خواهد شد

اگرچه اپلیکیشن ماشین‌حساب گوگل برای آیپد بهترین طراحی ممکن را ارائه نمی‌دهد، مطمئناً در آیپد با استقبال کاربران مواجه خواهد شد. درصورتی‌که اپل برنامه‌ی ماشین‌حسابی برای آیپد طراحی کند، اشتباه نیست اگر فرض کنیم بیشتر عناصر طراحی آن از برنامه‌ی ماشین‌حساب iOS الهام گرفته خواهد شد؛ زیرا بسیاری از اپلیکیشن‌های آیفون در آیپد عملکرد و ظاهر یکسانی دارند.

ما همچنان منتظر‌‌‌یم تا اپل اپلیکیشن ماشین‌حساب برای آیپد منتشر کند؛ چراکه این محصول به‌عنوان رایانه به بازار عرضه شده است و همه‌ی رایانه‌ها باید به‌طور پیش‌فرض برنامه‌ی ماشین‌حساب را دراختیار کاربر قرار دهند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا