zoomit

تسلا تعادل خیره‌کننده ربات اپتیموس را به‌ نمایش گذاشت [تماشا کنید]

تسلا تعادل خیره‌کننده ربات اپتیموس را به‌ نمایش گذاشت [تماشا کنید]

تسلا با ساخت خودروی برقی بر سر زبان‌ها افتاد، اما ایلان ماسک معتقد است که محصولات تسلا بیشتر مثل ربات چهارچرخ هستند و نباید صرفاً آن‌ها را خودرو نامید. تسلا به حوزه‌ی هوش مصنوعی و رباتیک نیز علاقه‌ی زیادی دارد و از مدت‌ها قبل، کار روی رباتی انسان‌نما به نام اپتیموس (Tesla Optimus) را شروع کرده است.

حساب کاربری تسلا اپتیموس در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ویدیوی جدیدی از این ربات انسان‌نما منتشر کرده است تا پیشرفت‌های آن را به‌نمایش بگذارد. ویدیوی جدید نشان می‌دهد که اپتیموس اکنون می‌تواند اشیا را به‌صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان مرتب کند.

تسلا می‌گوید شبکه‌ی عصبی ربات جدیدش به‌صورت سرتاسر (End-to-End) تعلیم داده شده است. این شبکه‌ی عصبی باعث شده ربات جدید تسلا کارهای مختلف را با دقت بسیار بالا انجام دهد. در ویدیوی جدید تسلا می‌بینیم که اپتیموس به‌خوبی تعادلش را نیز حفظ می‌کند.

ربات انسان‌نمای اپتیموس در سال ۲۰۲۱ توسط ایلان ماسک رونمایی شد. تسلا در این پروژه قصد دارد رباتی همه‌کاره بسازد و به انسان‌ها برای زندگی راحت‌تر کمک کند. اپتیموس به‌گونه‌ای طراحی شده است که ایمن باشد و سراغ انجام کارهایی برود که برای انسان‌ها خطرناک‌اند.

پروژه‌ی اپتیموس ارتباطات تنگاتنگی با سیستم کمک‌راننده‌ی FSD خودروهای تسلا دارد. ربات به‌لطف دوربین و با اتکا بر هوش مصنوعی می‌توانند «ببیند» و محیط اطرافش را تشخیص دهد. در آینده ممکن است اپتیموس توانایی پخت‌و‌پز و باغبانی نیز داشته باشد. احتمالاً تولید انبوه این ربات از سال آینده‌ی میلادی شروع می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا