zoomit

با کاهش تب‌و‌تاب دورکاری، فروش کامپیوترها در فصل اول ۲۰۲۲، ۵٫۱ درصد کاهش یافت

با کاهش تب‌و‌تاب دورکاری، فروش کامپیوترها در فصل اول ۲۰۲۲، ۵٫۱ درصد کاهش یافت

فروش کامپیوترها در مقیاس جهانی برای اولین‌بار در سال‌های اخیر کاهش یافته است. در دوران همه‌گیری کووید-۱۹، دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها قابلیت‌های گسترده‌‌تری درمقایسه‌با کنسول‌ها و تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند برای کار و بازی و سرگرمی ارائه کردند و از تقاضای زیادی برخوردار بودند.

با اتمام دوران قرنطینه در بیشتر کشورها و بازگشت افراد جامعه به محیط کار، گزارش‌ سازمان بین‌المللی داده (IDC) حاکی از آن است که فروش کامپیوترها در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ حدود ۵٫۱ درصد کاهش یافته است. البته محققان چندان هم نا‌امید نیستند و احتمال می‌دهند که با ظهور کامپیوترها و فناوری‌های در سه‌ ماه آینده، فروش این محصولات دوباره افزایش پیدا کند.

سازمان بین‌المللی داده اظهار کرد:

کاهش ۵٫۱ درصدی فروش کامپیوترها در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ بیشتر از حد انتظار بود؛ البته این کاهش فروش پس از دو سال کاملِ رشد فراوان اتفاق افتاد و می‌توان آن را رکودی کوتاه‌مدت تلقی کرد. بازار کامپیوترها دو سال متوالی رشد دو‌رقمی تجربه کردند؛ بنابراین، کاهش فروش در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ باعث نمی‌شود تا این روند را ادامه‌دار و رشد آن را نزولی معرفی کنیم.

به‌گزارش Tomshardware، اعداد و آمار واقعی فروش سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ نشان می‌دهند که در این بازه‌ی زمانیع ۸۰٫۵ میلیون کامپیوتر فروخته شده است که به‌خودی‌خود و در تاریخ فروش کامپیوترها، عددی چشمگیر محسوب می‌شود.

این سه‌ماهه‌ نیز هفتمین سه‌ماهه‌ی متوالی است که بیش از ۸۰ میلیون لپ‌تاپ یا دسکتاپ فروخته شده است؛ اتفاقی که از سال ۲۰۱۲ تاکنون رخ نداده بود. البته وضعیت بحرانی ناشی از همه‌گیری زنجیره‌ی تأمین را نیز نباید نادیده گرفت؛ بنابراین، حتی می‌توان فروش بیش از ۸۰ میلیون کامپیوتر در سه ماه را دستاوردی چشمگیر به‌حساب آورد.

computershipmentsq12022

سازمان بین‌المللی داده (IDC) با تجزیه ارقام و روندها و بررسی آن‌ها، اعلام کرد که کاهش آمار فروش کامپیوترها به دستگاه‌هایی مربوط می‌شود که برای آموزش و کاربری عادی استفاده می‌شوند و فروش محصولات تجاری همچنان با روند رو‌به‌رشدی همراه است.

محققان معتقدند با وجود پیشرفت‌هایی که اخیراً در فناوری تولید پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی دیده می‌شود، حتی دستگاه‌هایی که برای کاربرد‌های روزمره‌ی عادی تولید می‌شوند، ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ افزایش فروش را تجربه کنند؛ چرا افراد نهایتاً تصمیم خواهند گرفت سیستم‌های خود را ارتقا دهند. به‌طور‌کلی، می‌توان این رکود را نقطه‌ی عطفی در فروش لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها دانست که سرانجام به رشد متوسط بازار منتهی می‌شود.

اپل و ایسوس و دل همچنان رشد سالانه‌ی فروش کامپیوترها را تجربه می‌کنند

به‌گفته‌ی سازمان بین‌المللی داده (IDC)، با اینکه پنج رتبه‌ی اول جایگاه خود را حفظ کرده‌اند، آمار فروش هرکدام درمقایسه‌با سال گذشته افزایش یافته است. ناگفته نماند داده‌ها از عملکرد چشمگیر ایسوس در این مدت خبر می‌دهند. با‌این‌حال، دل و اپل نیز در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته دستگاه‌های بیشتری فروختند و اپل حتی موفق شد در ایالات متحده ۱۸ درصد رشد فروش را تجربه کند.

دیدگاه شما کاربران newslan درباره‌ی موفقیت سه شرکت ایسوس و اپل و دل در فروش سالانه چیست؟‌ آیا تسلط این برندها بر زنجیره‌ی تأمین و تدارکات به موفقیت آن‌ها کمک کرده است یا این رشد را به طراحی‌ و قیمت‌گذاری این شرکت‌ها نسبت می‌دهید؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا