کسب و کار

۳ نکته مهم خرید، نصب و راه اندازی سیستم تلفنی VoIP

۳ نکته مهم خرید، نصب و راه اندازی سیستم تلفنی VoIP

—————- رپرتاژ آگهی —————–

ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم که در آن بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند از طریق گفتگوی اینترنتی با مشاغل ارتباط برقرار کنند. با این حال، برای ارتباط با مشتریان خود نمی‌توان نقش سیستم تلفنی را نادیده گرفت. درصد زیادی از ارتباطات مشتریان همچنان از طریق تلفن انجام می شود. با این حال، داشتن راه حل مناسب می تواند تجربه مشتری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و بار کاری تیم شما را کاهش دهد. اگر به فکر راه اندازی یک سیستم اینترنتی VoIP برای کسب و کار خود هستید، به نکاتی که در ادامه مقاله ذکر می‌کنیم توجه کنید!
 

۳ نکته قبل از خرید سیستم VoIP

هر سازمان یا شرکتی که برای تهیه ویپ اقدام می‌کند باید از قبل درباره شرایط خرید سیستم ویپ اطلاعاتی داشته باشد. مهم‌ترین دلایلی که باید حین خرید ویپ در نظر بگیرید، عبارتند از:
   – ارائه دهنده VoIP
   – تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سیستم VoIP
   – اهمیت به دلایل راه اندازی مرکز تماس ویپ

همچنین مهم‌ترین ویژگی هایی که باید قبل از خرید VoIP در نظر بگیرید عبارتند از:
   – تعریف منوی صوتی چندلایه و تعاملی (IVR)
   – مدیریت فایل های صوتی
   – تعریف صف انتظار
   – اعلام نوبت در صف و تخمین زمان انتظار در صف
   – تعریف گروه های تماس
   – تعریف شروط زمانی جهت پاسخگویی تماس ها
   – تعریف داخلی برای کاربران سیستم
   – تعریف تعقیب تماس برای داخلی ها
 

دلایل مهم راه اندازی مرکز تماس VoIP

امروزه مراکز تماس نقش بسیار مهمی ‌برای افزایش رضایت مشتری دارند. دقت داشته باشید که مراکز تماس به شبکه اینترنت متکی هستند و برای اینکه بتوان خدمات بهتری را ارائه کرد نیاز است که راه اندازی فناوری VoIP را در دستور کار خود قرار داد. با راه اندازی سیستم ویپ کارایی کال سنتر شکل بهتری به خود می‌گیرد و گام بزرگی در افزایش رضایت مشتری برمی‌دارید. اما مهم‌ترین دلایلی که باید به آن توجه داشت و برای سازمان یا شرکت خود در نظر بگیرد نکات زیر هستند.
 

کاهش هزینه‌ها

با راه اندازی ویپ می‌توانید هزینه‌های مرکز تماس خود را تا حدود زیادی کاهش دهید. در حقیقت هزینه‌های سربار و اضافی که برای تماس‌های مخابراتی رخ می‌دهد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. زیر ساخت‌های مرکز تماس و نیروی انسانی باعث شده تا مرکز تماس هزینه‌های خود را کاهش دهد. به طور مثال شما برای تهیه ماژول‌های مختلف نیازی به هزینه‌های اضافی ندارید.
 

بهبود کیفیت تماس

کیفیت تماس و برقراری ارتباط یکی از دلایل مهم راه اندازی سیستم VoIP است. با راه اندازی سیستم ویپ می‌توانید کیفیت تماس‌های ورودی و خروجی خود را افزایش دهید. همچنین کیفیت ارتباطی بالایی را در تماس‌های داخلی بین شعب خود داشته باشید. در نتیجه با بالا رفتن کیفیت تماس می‌توان میزان رضایت بیشتری را برای مشتری در نظر گرفت. همچنین مهم است که کیفیت تماس‌های ورودی مرکز تماس را بررسی کرد و از فناوری ویپ برای بهبود عملکرد کارشناس‌های مرکز تماس بهره مند شد.
 

تداوم کسب و کار

با راه اندازی ویپ، در صورتی که هر گونه مشکلی برای مرکز تماس ایجاد شود، ارائه دهنده‌های خدمات ویپ در زمان کوتاهی مشکلات را بررسی کرده و کیفیت مطلوب را ارائه می‌دهند. در حقیقت اگر سیستم مرکز تماس دچار مشکل شود، ارائه دهنده‌های سیستم ویپ برای تداوم ارتباطات تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.
 

افزایش رضایت مصرف‌کننده

کیفیت ارتباط گیری با مشتری و مسائلی که مرتبط به مشتری‌ها است باید در هر سازمانی جدی گرفته شود. زیرا با وجود مشتری‌ها می‌توان کسب و کار را رشد داد. ارائه دهنده‌های سیستم ویپ هم این موضوع را درک کرده‌اند و در تلاش هستند که با ارائه خدمات و بسته‌های مختلف ماژول‌ها، میزان رضایت مشتری را افزایش دهند. در حقیقت VoIP باعث می‌شود تا کیفیت برقراری تماس بیشتر شود و حتی قطعی تماس رخ ندهد که همین دو موضوع دلیل مهمی ‌برای افزایش رضایت مشتری‌ها است.
با توجه به دلایلی که ذکر کردیم، واضح است که یکی از اساسی‌ترین موضوعات در سازمان‌هایی که مجهز به فناوری VoIP هستند، مربوط به طریقه نصب و راه اندازی ویپ است. طبیعتا با را‌ه‌ اندازی سیستمی که مرکز تماس را به بهترین نحو ممکن مدیریت کند، می‌توانید گام مهمی در راستای افزایش رضایت مشتریان خود بردارید. برای مطالعه راهنمای گام به گام نصب و راه اندازی VoIP به صفحه https://alovoip.ir/blog/set_up_a_voip/  در سایت الوویپ مراجعه کنید.
 

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سیستم VoIP

قبل از اینکه بخواهید سیستم ویپ را راه اندازی کنید، نیاز است که تجهیزات لازم را بدانید. مهم‌ترین وسایلی که برای راه اندازی سیستم ویپ نیاز دارید به شرح زیر هستند.

 

3 نکته مهم خرید، نصب و راه اندازی سیستم تلفنی VoIP

 

مودم و روتر

برای راه اندازی سیستم ویپ به مودم و روتر نیاز دارید. در حقیقت روتر و مودم مهم‌ترین تجهیزات سخت افزاری راه اندازی ویپ هستند. مودم همان دستگاهی است که ارائه دهنده خدمات اینترنت به آن نیاز دارند تا به آن متصل شد و دسترسی به شبکه جهانی ویپ فراهم شود. مودم سیگنال‌های دیجیتال را از قالب آنالوگ دریافت می‌کند و از طریق خط تلفن یا سیگنال‌های رادیویی ارسال خواهد کرد.
در آن طرف، روتر به چند دستگاه اجازه می‌دهد تا به شبکه اینترنت متصل شوند و داده‌ها را به مکان مناسب در یک شبکه هدایت کنند.
 

گیت وی

گیت وی دستگاهی است که برای سیتم‌های ویپ استفاده می‌شود. در حقیقت این دستگاه، سیگنال‌های سیستم تلفن آنالوگ را به بسته‌های قابل فهم و درک ویپ تبدیل می‌کند تا برقراری ارتباط صورت گیرد. در این شرایط می‌توان چندین تماس را به طور همزمان متصل کرد. در حقیقت می‌توانید از زیرساخت‌های تلفن‌های قدیمی‌ خود برای راه اندازی سیستم VoIP بهره‌مند شوید.
همچینن از طریق گیت وی می‌توانید ارتباط همه کاره بین اینترنت و شبکه عمومی‌ تلفن داشته باشید. به این معنا که از رایانه خود برای برقراری تماس از طریق گیت وی VoIP استفاده کنید. در حقیقت با استفاده از گیت وی می‌توانید ارتباطگیری و برقرای تماس را با هزینه‌های کمتر و کیفیت بیشتر تجربه کنید.
 

تلفن‌های رومیزی VoIP

تلفن رومیزی ویپ با تلفن سنتی قدیمی ‌تفاوت ظاهری زیادی ندارد. اما از طریق تلفن رومیزی VoIP می‌توان تماس‌های صورت گرفته از طریق ویپ را پاسخ داد و از ویژگی‌های مختلفی مانند: صفحه نمایش داخلی برای شناسایی تماس گیرنده و شماره گیری سریع بهره‌مند شد.
 

ارائه دهنده سیستم VoIP

ارائه دهنده خدمات یکی از نکات مهمی ‌است که هنگام راه اندازی سیستم VoIP باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. شما به عنوان مرکز تماس یا سازمانی که نیاز به خدمات ویپ دارند باید قبل از راه اندازی و تهیه فناوری ویپ از کیفیت بالای خدمات ارائه دهنده سیستم ویپ اطلاع داشته باشید. الوویپ یکی از ارائه دهنده‌های سیستم ویپ در ایران است که خدمات ارزنده‌ای را برای کاربرهای خود در نظر گرفته است. در حقیقت با ارائه بسته‌های مختلف خدمات الوویپ می‌توانید خدمات مرکز تماس خود را بهبود دهید و تماس‌های با کیفیتی را تجربه کنید. 
الوویپ با ارائه بسته‌های مختلف خدمات در کنار شما است تا کارشناس‌های مرکز تماس بهترین کارکرد را داشته باشند و میزان رضایت مشتری افزایش پیدا کند.  در حقیقت با راه اندازی سیستم ویپ سامانه الوویپ می‌توانید از خدمات مختلفی بهره‌مند شوید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
   – راه اندازی سیستم تلفنی VOIP
   – ارائه داشبوردهای نظارتی
   – ضبط کلیه مکالمات
   – ایجاد صندوق صوتی با قابلیت ارسال به ایمیل
   – ایجاد اتاق کنفرانس صوتی
   – قابلیت تعریف لیست سیاه Black list
   – اعلان عمومی‌و پیجینگ از طریق تلفن‌ها
   – ارتباط سیستم تلفنی الوویپ با دفاتر و شعب
   – قابلیت ارائه سرویس جهت پاپ آپ در سایر نرم افزارها
   – تحلیل داخلی‌ها
   – گزارش کامل تماس‌های ورودی/خروجی
   – گزارش شنود و نجوا
   – اژول طراحی گرافیکی سناریو پاسخگویی
   – ماژول توزیع تماس
   – ماژول پیام صوتی انبوه
   – ماژول نظر سنجی تلفنی در قالب فرم
   – ماژول توافق‌نامه سطح خدمات (SLA)
   – ثبت درخواست
   – تعریف اعلان هشدار زمان بحرانی انتظار در صف‌ها
   – یکسال پشتیبانی رایگان
 

اهمیت راه اندازی سیستم VoIP

به طور کلی مهم است که مراکز تماس و کال سنتر به راه اندازی سیستم ویپ توجه داشته باشند. زیرا شما صاحب هر کسب وکاری که باشید نیاز است که ابتدا شرایط پاسخگویی به مشتری‌های خود را فراهم کنید تا میزان رضایت آن‌ها، افزایش پیدا کند. در حقیقت با راه اندازی سیستم VoIP می‌توانید ارتباطات خود را با مشتری تقویت کنید و این گام بزرگی است که برای رشد کسب وکار خود بر می‌دارید. سامانه مدیریت مرکز تماس الوویپ با ارائه خدمات ارزنده و سابقه درخشان در کنار شما است تا بهترین خدمات مانند: خدمات تلفن اینترنتی، مرکز تلفنی VoIP، ماژول تلفن گویا و گزینه‌های مختلف دیگر را برای سازمان خود تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید VoIP و نصب و راه اندازی ویپ می‌توانید به وب سایت الوویپ (https://alovoip.ir)  مراجعه کنید و یا از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید:
وب سایت الوویپ: https://alovoip.ir
ایمیل: info@alovoip.ir
تلفن تماس: ۰۲۱۴۹۲۵۴  
آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان دادمان، خیابان بهارستان، پلاک۷
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا