zoomit

اپل: آیفون ۱۵ پرو بهترین کنسول بازی دنیا است

اپل: آیفون ۱۵ پرو بهترین کنسول بازی دنیا است

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، اپل سرانجام گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را با درگاه USB-C رونمایی کرد و گفت مدل‌های پرو و پرو مکس پرقدرت‌ترین آیفون‌های تاریخ هستند. این دو گوشی افزون‌بر بدنه‌ی مستحکم تیتانیومی، به پردازنده‌ی جدیدی به نام A17 Pro مجهزند که به‌عنوان اولین تراشه‌ی سه نانومتری دنیا شناخته می‌شود.

گرافیک سیستم-روی-چیپ A17 Pro به ۶ هسته مجهز است و برای اولین‌بار در تاریخ پردازنده‌های موبایلی اپل، به شیوه‌ی سخت‌افزاری از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی سخت‌افزاری رهگیری پرتو تا چهار برابر بهتر از نسخه‌ی نرم‌افزاری است. این فناوری جلوه‌های گرافیکی را به‌شدت بهبود می‌دهد و تجربه‌ی بازی‌ها را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

هزینه‌ی ساخت و قیمت CPU جدید اپل بالا است،‌ اما این موضوع روی قیمت گوشی آیفون در نسل جدید اثر نگذاشته (قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو همچون آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود).

اپل پیش‌تر در کنفرانس WWDC 2023 نشان داده بود که اهمیت زیادی برای حوزه‌ی گیمینگ قائل است. قابلیت‌های گیمینگ اپل در آن مراسم روی مک بوک متمرکز بودند و کنفرانس Wonderlust با رونمایی چند بازی بزرگ برای آیفون همراه شد.

اپل سه‌شنبه‌ی گذشته گفت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند «نسخه‌ی کامل» بازی‌های هیجان‌انگیزی مثل Death Stranding و Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage را اجرا کنند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا