مديريت ICT

ایلان ماسک: بر سر اعمال مقررات بر هوش مصنوعی اجماع نظر زیادی وجود دارد

ایلان ماسک: بر سر اعمال مقررات بر هوش مصنوعی اجماع نظر زیادی وجود دارد

مارک زاکربرگ از متا و سوندار پیچای رئیس گوگل از جمله روسای شرکت‌های بزرگ فناوری حاضر در این جلسه بودند.

به گزارش نیوزلن و به نقل از بی‌بی‌سی، بیل گیتس، مدیر عامل سابق مایکروسافت و ساتیا نادلا، مدیر عامل فعلی مایکروسافت، هم در این نشست حضور داشتند. نشست چهارشنبه با قانون‌گذاران آمریکایی پشت درهای بسته برگزار شد.

این نشست را چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، ترتیب داده بود و علاوه بر رهبران بخش فناوری، مدافعان حقوق مدنی هم در آن حضور داشتند.

قدرت هوش مصنوعی، چه در جهت مثبت و چه منفی، مورد توجه سیاستمداران سراسر جهان بوده است. سم آلتمن، مدیر عامل «اوپن اِی‌آی»، شرکت آفریننده «چت جی‌پی‌تی» در ماه مه در مقابل یک کمیته مجلس سنا شهادت داد و ضعف‌های بالقوه فناوری جدید را توصیف کرد.

«چت جی‌پی‌تی» و سایر برنامه‌های مشابه در جواب به سوالات می‌توانند پاسخ‌های خیلی شبیه به انسان تهیه کنند – اما این جواب‌ها می‌تواند به شدت نادرست باشد.

آلتمن گفت: «فکر می‌کنم اگر این فناوری به خطا رود، ممکن است به جاهای بدی برسد… لازم است در این مورد به صراحت صحبت کنیم» و افزود: «ما می‌خواهیم با دولت کار کنیم تا مانع چنین پیشامدی شویم.»

این نگرانی وجود دارد که این فناوری منجر به اخراج گسترش کارمندان، تقویت دست کلاهبرداران و قانع‌کننده‌تر کردن اطلاعات سوء شود.

شرکت‌های هوش مصنوعی همچنین به دلیل آموزش مدل‌های خود با کمک داده‌های استخراج شده از اینترنت بدون اجازه یا پرداخت حق الزحمه به تولیدکنندگان این محتوی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.
 

ایلان ماسک: بر سر اعمال مقررات بر هوش مصنوعی اجماع نظر زیادی وجود دارد

ایلان ماسک در ماه آوریل به بی‌بی‌سی گفت: “فکر می‌کنم باید یک سازمان اعمال مقررات برای نظارت بر هوش مصنوعی ایجاد شود تا مطمئن شویم که خطری برای مردم ایجاد نمی‌کند.”

ماسک در جلسه روز چهارشنبه گفت که برای هوش مصنوعی “داور” می‌خواهد. او پس از آن به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم احتمالا شاهد اتفاقی خواهیم بود. البته نمی‌دانم در چه چارچوب زمانی یا دقیقا چگونه خود را نشان خواهد داد.»

مارک زاکربرگ هم گفت که کنگره «باید برای حمایت از نوآوری و (ایجاد) پادمان‌ها با هوش مصنوعی کار کند.»

او اضافه کرد: «بهتر است که این استاندارد را آن دسته از شرکت‌های آمریکایی تعیین کنند که می‌توانند برای شکل دادن به این مدل‌ها در موضوعات مهم با دولت همکاری کنند.»

مایک راندز، سناتور جمهوری‌خواه، گفت که کنگره برای اقدام به زمان نیاز دارد.

او گفت: «آیا ما آماده‌ایم الان از اینجا بیرون برویم و قانون بنویسیم؟ به هیچ وجه. هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.»

سناتور دموکرات کُری بوکر گفت که همه شرکت کنندگان موافق بودند که «دولت باید نقشی نظارتی داشته باشد» اما تدوین قانون یک چالش خواهد بود.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا