zoomit

معرفی کامپیوتر بدون کیس ZX240 مسترتک [با معرفی ویدئویی]

بسیاری از کسب‌وکارها و شرکت‌ها این روزها به‌جای استفاده از سیستم‌های دسکتاپ، از آل این وان (All-in-One) یا همان سیستم‌های بدون کیس استفاده می‌کنند. حذف کیس آل این وان را به دستگاه جمع‌وجوری بدل می‌سازد که سخت‌افزار سبک‌تر موردنیاز برای کارهای اداری را در بطن خود دارد. حتی خانواده‌هایی که قصد دارند سیستمی مناسب کاربری‌های روزمره بخرند، می‌توانند All-in-one-ها را به‌عنوان گزینه‌ی مناسب و نسبتا خوش‌قیمت مدنظر قرار بدهند.

معرفی ویدئویی کامپیوتر بدون کیس ZX مسترتک

تماشا در آپارات


شما می‌توانید برای خرید کامپیوتر بدون کیس سری ZX مسترتک به فروشگاه ترابایت مراجعه کنید.

برند ایرانی مسترتک یکی از تولیدکنندگان فعال در بازار سخت‌افزار کشور است که محصولات خود را در دسته‌بندی‌های مختلفی ارائه می‌کند. سیستم‌های بدون کیس مسترتک با پردازنده‌ی نسل ۹ اینتل با نام سری ZX تولید می‌شوند و با رده‌ی قیمتی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان در بازار به‌فروش می‌رسند. مسترتک می‌گوید که در آینده‌ی نزدیک، آل این وان‌های خود را با پردازنده‌های نسل ۱۰ و ۱۱ اینتل هم راهی بازار می‌کند.

نمایشگر کامپیوتر بدون کیس ZX مسترتک

مدل‌های مختلف سری ZX با نمایشگرهای ۲۲ یا ۲۴ یا ۲۷ اینچی عرضه می‌شوند که کاربران با‌‌توجه‌‌به نیازشان می‌توانند هرکدام از مدل‌ها را انتخاب کنند. مدل‌های ۲۲ اینچی با نمایشگر لمسی همراه شده‌اند؛ اما نمایشگر مدل‌های ۲۴ و ۲۷ اینچی لمسی نیست. مسترتک کامپیوترهای بدون کیس خود را در دو رنگ مشکی و سفید تولید می‌کند.

کامپیوتر بدون کیس ZX240 یکی از مدل‌های سری ZX است که از نمایشگر ۲۴ اینچی با پنل ۶ بیتی IPS LCD استفاده می‌کند. پنل نمایشگر وضوح Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌کند و با حاشیه‌های باریکش، از ابعاد دردسترس بیشترین بهره را می‌برد. ارتفاع نمایشگر ZX240 در محدوده‌ی ۷ سانتی‌متر قابل‌تنظیم است. به‌علاوه می‌توان آن را تا ۴۵ درجه کج (Tilt) کرد و تا ۹۰ درجه حول مرکز ثقل میانی یا عمودی چرخاند.

ماوس کامپیوتر بدون کیس ZX مسترتک

خوشبختانه نمایشگر آل این وان مسترتک را می‌توان به دیوار هم متصل کرد تا کاربرانی که از نظر فضا در مضیقه هستند، بتوانند بدون اشغال فضای اضافه، از این سیستم‌ها برای محیط کار یا منزل استفاده کنند. البته کامپیوتر بدون کیس مسترتک فضای چندان زیادی را درگیر نمی‌کند و ابعاد آن با پایه به ۵۴۱ در ۴۷۷ در ۱۹۰ میلی‌متر می‌رسد. وزن مجموعه نیز درحدود ۶٫۸ کیلوگرم است.

کیبورد و ماوس باسیم مدل MK9000 مجموعه‌ی کامپیوتر بدون کیس مسترتک را همراهی می‌کنند که کیفیت ساخت مناسبی دارند و تجربه‌ی کاربری خوبی را ارائه می‌کنند. ماوس مسترتک علاوه‌بر دکمه‌های اصلی، از دو دکمه‌ی بک و فوروارد و یک دکمه برای تنظیم دقت ماوس (DPI) و نورپردازی ماوس بهره می‌برد. رویه‌ی ماوس از جنس پلاستیک ماتِ نرم است و ابعاد نسبتا بزرگی دارد که باعث می‌شود کاربرانی با دست‌های بزرگ هنگام کارکردن با آن احساس راحتی کنند.

کیبورد کامپیوتر بدون کیس ZX مسترتک

کیبورد مجموعه کلید‌های جزیره‌ای دارد که عمق حرکتی خوبی ارائه می‌کنند. خوشبختانه کیبورد شامل بخش نام‌پد هم می‌شود و جای‌گیری و حس کلیدها حین لمس و نیز مواد به‌کاررفته برای ساخت آن‌ها کیبورد MK9000 را به ابزاری مناسب برای تایپ گاه و بی‌گاه تبدیل می‌کند. در طراحی کیبورد، از نور پس‌زمینه‌ی قرمز استفاده شده است که می‌توانید شدت نور آن را کم یا زیاد کنید.

آل این وان ZX240 ازلحاظ سخت‌افزاری در نسخه‌های مختلف به‌فروش می‌رسد. علاوه‌بر پردازنده‌های i3 و i5 و i7، نسخه‌ای هم با پردازنده‌ی رده‌پایین‌تر Pentium 5420 همراه شده است که ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 را دراختیارتان می‌گذارد. کامپیوتر ZX240-C581SB به‌عنوان یکی از مدل‌های میان‌رده‌ی این خانواده، از پردازنده‌ی Core i5-9400 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4-2666، یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی HDD و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌کند که می‌تواند برای استفاده در فروشگاه‌ها و شرکت‌ها و حتی خانه‌ها گزینه‌‌ی مناسبی باشد.

نیوزلن گردی روی کامپیوتر بدون کیس ZX مسترتک

پردازنده‌ی ۹۴۰۰ کافی‌لیک اینتل که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید می‌شود. بخش CPU از شش هسته و شش رشته‌ی پردازشی استفاده می‌کند و فرکانس پایه‌ی آن ۲٫۹۰ گیگاهرتز است و هسته‌های پردازشی CPU به ۹ مگابایت کش L3 دسترسی دارند. تمام آل این وان‌های ۲۴ اینچی مسترتک با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 همراه شده‌اند؛ البته به‌جز مدل ZX240-C7162SB که ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی DDR4 دارد. بیشترین ظرفیت حافظه‌ی رمی که پردازنده‌ی ۹۱۰۰ از آن پشتیبانی می‌کند، ۱۲۸ گیگابایت است.

پردازنده‌ی i5-9400 به واحد پردازش گرافیکی مجتمع روی تراشه‌ی UHD 630 اینتل مجهز شده‌ است که می‌تواند ویدئوهای ۴K را با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نمایش دهد. با‌‌توجه‌‌به نوع کاربری کامپیوترهای بدون کیس، نباید توقع انجام پردازش‌های گرافیکی و اجرای بازی‌های جدید را از آن‌ها داشت؛ اما برای کاربری‌های مثل تماشای فیلم یا ویرایش ساده‌ی عکس و ویدئو می‌توانید روی آل این وان‌های مسترتک حساب کنید.

طراحی پشت کامپیوتر بدون کیس ZX مسترتک

با وجود نسخه‌های سخت‌افزاری متعدد کامپیوترهای بدون کیس مسترتک، این شرکت امکان انتخاب چینش‌های مختلف سخت‌افزاری را نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد و در‌صورتی‌که مایل باشید، می‌توانید نسخه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی خودتان را سفارش دهید؛ البته باید توجه داشته باشید که تمام آل این وان‌های مسترتک به پردازنده‌ی نسل ۹ اینتل مجهز می‌شوند؛ بنابراین، چینش سخت‌افزاری مدنظرتان را باید طوری انتخاب کنید که روی پردازنده‌ی مورداستفاده پشتیبانی شود. برای مثال، این سری از پردازنده‌ها فقط از حافظه‌های DDR4-2400 (برای مدل i3) و حافظه‌های DDR4-2666 (برای مدل‌های i5 و i7) پشتیبانی می‌کنند و با حافظه‌های قوی‌تر سازگار نیستند.

در بخش اتصالات، آل این وان مسترتک مجموعه‌ی کاملی از درگاه‌ها را دراختیارتان قرار می‌دهد. دو درگاه USB 2.0، یک درگاه HDMI، یک درگاه LAN، یک درگاه Serial یا COM، چهار درگاه USB 3.1، یک درگاه VGA و درگاه SD Card برای ZX240‌ در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون، دو اسپیکر هم در دل کامپیوتر بدون کیس مسترتک وجود دارد. طبق انتظار، تمام درگاه‌ها در پنل پشت مانیتور تعبیه شده‌اند. ازلحاظ ارتباط بی‌سیم، بلوتوث ۴ و وای‌فای نیز مجموعه‌ی اتصالات را همراهی می‌کنند.

پورت های زیری کامپیوتر بدون کیس ZX مسترتک

با‌‌‌توجه‌‌‌به تنوع در چینش سخت‌افزاری آل این وان‌های مسترتک، اگر صاحب کسب‌وکاری هستید یا به‌دنبال سیستمی جمع‌وجور برای استفاده‌ی روزانه در منزل می‌گردید، کامپیوترهای بدون کیس مسترتک را می‌توانید به‌عنوان یکی از گزینه‌های خرید مدنظر قرار دهید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا