zoomit

کوالکام غیرمستقیم تأیید کرد: گلکسی S23 صرفاً با پردازنده Snapdragon تولید می‌شود

کوالکام غیرمستقیم تأیید کرد: گلکسی S23 صرفاً با پردازنده Snapdragon تولید می‌شود

در سال‌های اخیر سامسونگ به تدریج تعداد بیشتری از گوشی‌های رده‌بالای سری گلکسی S را به‌جای پردازنده‌ی اختصاصی اگزینوس به پردازنده‌ی سری اسنپدراگون شرکت کوالکام مجهز کرده است. در سال جاری تنها آن دسته از گوشی‌های سری گلکسی S که مخصوص بازار اروپا بودند با تراشه‌ی Exynos 2200 ساخته شدند و بقیه‌ی دستگاه‌ها از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 استفاده کردند.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در جلسه‌ی توجیهی گزارش مالی جدید این شرکت گفت ۷۵ درصد از گوشی‌های سری گلکسی S22 با پردازنده‌ی Snapdragon تولید شدند و سهم تراشه‌ی Exynos تنها ۲۵ درصد بود. آمون در بین سخنانش گفت که در نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی S قرار است شاهد استفاده‌ی گسترده‌تری از پردازنده‌های سری Snapdragon باشیم.

در چند وقت اخیر تحلیلگران ادعا کرده‌اند که گوشی‌های سری گلکسی S23 صرفاً با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 معرفی می‌شوند. این موضوع هنوز به تأیید رسمی سامسونگ یا کوالکام نرسیده است، بااین‌حال کریستیانو آمون می‌گوید: «تا پیش از انعقاد قرارداد جدید، ۷۵ درصد پردازنده‌ی گوشی‌های سری گلکسی S22 را به خودمان اختصاص دادیم. این را بدانید که در گلکسی S23 و مدل‌های بعدی قرار است بسیار بهتر از این باشیم.»

به گزارش GSMArena، دو شرکت سامسونگ و کوالکام از گسترش همکاری تجاری خود خبر داده‌اند. همکاری کوالکام با سامسونگ صرفاً به گوشی‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود و دستگاه‌های دیگری مثل لپ تاپ، کامپیوترهای ویندوزی، تبلت، «دستگاه‌های آینده‌ی مبتنی‌بر واقعیت تعمیم‌یافته» و محصولات دیگری را در بر می‌گیرد. کوالکام و سامسونگ توافق‌نامه‌ی پتنت خود را تا سال ۲۰۳۰ تمدید کرده‌اند. این توافق‌نامه حوزه‌های مختلفی مثل ۳G و ۴G و ۵G و نهایتا دستگاه‌های مجهز به ۶G را شامل می‌شود.

آیا به پایان تولید پردازنده‌های سری اگزینوس رسیده‌ایم؟ خیر. سامسونگ می‌گوید که قصد دارد واحد تجاری اگزینوس را مجددا ساماندهی کند. در کوتاه‌مدت، کره‌ای‌ها پردازنده‌های سری اگزینوس را وارد محصولات جدیدی نظیر گجت‌های پوشیدنی می‌کنند. سامسونگ مدل میان‌رده و پایین‌رده‌ی پردازنده‌های سری اگزینوس را نیز می‌سازد و احتمالاً ازطریق فروش آن‌ها به شرکت‌های دیگر همچنان کسب درآمد می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • سری گلکسی S23 سامسونگ؛ همه مواردی که تاکنون می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم ببینیم
  • سری گلکسی S23‌ سامسونگ ظاهراً فقط از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 بهره خواهد برد

افشاگران می‌گویند سامسونگ تیمی از مهندسان تشکیل داده است تا پردازنده‌ی جدیدی برای گوشی‌های هوشمند تولید کند. تولید این پردازنده‌ی اختصاصی به زمان نیاز دارد و از همین‌رو پیش‌بینی می‌شود گوشی‌های سری گلکسی S تا سال ۲۰۲۴ به‌صورت انحصاری از پردازنده‌ی اسنپدراگون استفاده کنند. گفته می‌شود پردازنده‌ی جدیدی که سامسونگ می‌سازد تفاوت‌های فراوانی با سری اگزینوس خواهد داشت تا بتواند به‌خوبی با رقبای بزرگی مثل کوالکام و اپل رقابت کند.

گوشی‌های تاشدنی سامسونگ از زمان تولدشان به‌صورت انحصاری از پردازنده‌ی Snapdragon استفاده کرده‌اند و احتمالاً گوشی‌های مورد انتظار گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ نیز قرار است از پردازنده‌ی ساخت کوالکام بهره بگیرند. این دو گوشی احتمالاً با پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 معرفی خواهند شد.

کوالکام در اواسط ماه نوامبر (اواخر مهر) پردازنده‌ی پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی خواهد کرد. احتمالاً یک ماه پس از آن، اولین گوشی‌های مجهز به Snapdragon 8 Gen 2 از راه می‌رسند. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S23 را در اوایل سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا