zoomit

موتورولا ‌Edge 30 اولترا با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و شارژ ۱۲۵ وات معرفی خواهد شد

موتورولا ‌Edge 30 اولترا با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و شارژ ۱۲۵ وات معرفی خواهد شد

ظاهراً به تاریخ معرفی رسمی گوشی Edge 30 اولترا موتورولا برای بازارهای جهانی نزدیک شده‌ایم. درحالی‌که این شرکت هنوز تاریخ دقیقی برای معرفی این دستگاه اعلام نکرده، افشاگر معروف، ایوان بلس، ویدئو تبلیغاتی جدیدی از آن در توییتر به‌اشتراک گذاشته است. این کلیپ علاوه‌بر تأیید نام دستگاه، به برخی از ویژگی‌های آن ازجمله دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز اشاره می‌کند.

ماه گذشته، موتورولا گوشی X30 Pro را برای بازار چین رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که از مدتی قبل روی ساخت آن کار می‌کرد. درحالی‌که این شرکت عرضه‌ی جهانی گوشی مذکور را برای ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی کرده است، طبق برخی گزارش‌ها، انتظار می‌رفت این دستگاه در بازارهای خارج از چین با نام Edge 30 اولترا عرضه شود. گفتنی است این برند درحال‌حاضر Edge 30 و Edge 30 Pro را می‌فروشد و مدل Edge 30 Neo نیز به‌زودی به‌جمع این خانواده اضافه خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • موتورولا احتمالاً اولین گوشی پرچم‌دار مجهز به Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی خواهد کرد
  • موتورولا Edge 30 Fusion احتمالاً با تراشه Snapdragon 888 Plus و ۸ گیگابایت رم معرفی می‌شود

اکنون ایوان بلس ویدئو کوتاهی از Edge 30 Ultra در توییتر منتشر کرده است که تأیید می‌کند این دستگاه درواقع نسخه‌ی جهانی X30 Pro خواهد بود. در ویدئو بلس، به دوربین اصلی مجهز به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی به‌همراه دو دوربین دیگر اشاره شده است که سیستم دوربین پشتی دستگاه را تشکیل می‌دهند. این محصول به دوربین سلفی تکی نیز مجهز خواهد بود. به‌نوشته‌ی NotebookCheck، حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی ISOCELL HP1 سامسونگ است که راه خود را در شیائومی ۱۲T Pro نیز باز کرده است.

اگرچه حسگر مذکور امکان ثبت مگاپیکسل‌های بسیار زیادی را دراختیار گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد، کیفیت تصویر آن الزاماً در سطح ISOCEL HM3 نخواهد بود که در گلکسی S21 اولترا و گلکسی S22 اولترا استفاده شده است.

علاوه‌براین، ویدئو منتشر‌شده در حساب کاربری ایوان بلس به قابلیت موتو Edge 30 اولترا برای پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۲۵ وات سیمی ازطریق درگاه USB C اشاره می‌کند. موتورولا این فناوری را با نام توربو پاور (TurboPower) معرفی می‌کند که به‌ادعای این شرکت، فقط با ۷ دقیقه شارژ می‌توان تا ۱۲ ساعت با دستگاه کار کرد. نکته‌ی دیگر اینکه Edge 30 اولترا به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز خواهد بود؛ پردازنده‌ای که در گلکسی زدفولد ۴ و گلکسی زدفلیپ ۴ و شیائومی ۱۲S اولترا نیز به‌کار رفته است.

گفته می‌شود مدل ۲۵۶ گیگابایتی موتو Edge 30 اولترا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد داشت و با قیمت ۸۹۹ یورو در بازار اروپا عرضه خواهد شد. بدین‌ترتیب، می‌توان گفت این دستگاه از Edge 30 Pro حدود ۱۰۰ یورو گران‌تر خواهد بود. باید دید این پرچم‌دار جدید در بازارهای دیگر ازجمله آمریکای‌شمالی چقدر گران‌تر فروخته خواهد شد. ناگفته نماند عرضه‌ی این محصول در بازار ایالات متحده هنوز تأیید نشده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا