zoomit

اپل واچ X احتمالا شارژدهی چشمگیر خواهد داشت

اپل واچ X احتمالا شارژدهی چشمگیر خواهد داشت

شایعه‌های زیادی درباره‌ی Apple Watch X به‌گوش می‌رسند، ساعت جدیدی که به مناسبت ۱۰ سالگی برند اپل واچ رونمایی خواهد شد و به احتمال زیاد قرار است تغییرات قابل توجهی تجربه کند. شایعه‌ای جدید به نمایشگر اپل واچ ۱۰ ارتباط دارد.

بر اساس گزارش The Elec، اپل می‌خواهد در نمایشگر اولد اپل واچ X از ترانزیستور فیلم‌نازک LTPO استفاده کند که باعث کاهش مصرف انرژی نمایشگر خواهد شد.

ساعت‌های اپل در حال حاضر از اکسید برای دو ترانزیستور فیلم‌نازکِ مدارگزین استفاده می‌کنند و لایه‌ی LTPS برای سایر ترانزیستورهای فیلم‌نازک مشابه و البته ترانزیستورهای محرکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روش جدید، از اکسید برای تعداد بیشتری از ترانزیستورهای فیلم‌نازک مدارگزین و همچنین محرکه استفاده خواهد شد.

ظاهراً اپل فعلاً نمی‌خواهد فناوری LTPS را به‌طور کامل کنار بگذارد. بر اساس ادعای منابع آگاه، LTPS برای سایر ترانزیستورهای فیلم‌نازک موجود در نمایشگر و مدارهای خارج از ناحیه‌ی قابل‌رؤیت پیکسل‌ها استفاده می‌شود. مشخص نیست این تغییر چه تأثیری روی قیمت اسمارت واچ اپل می‌گذارد.

مقاله‌های مرتبط

درصورتی که تکنیک جدید در اپل واچ X نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، ممکن است از آن در سایر محصولات اپل هم استفاده شود. به گفته‌ی منابع آگاه، اپل به فکر استفاده از این فناوری در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس و هر چهار مدل از سری آیفون ۱۷ است.

مدتی پیش شایعه‌هایی مبنی‌بر استفاده از پنل میکرو LED در اپل واچ ۱۰ مطرح شد؛ با این‌حال منابع آگاه می‌گویند اپل فعلاً این پروژه را لغو کرده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا