فناوری

ناسا «نمایش رله ارتباطات لیزری» را در ماه نوامبر به فضا پرتاب می‌کند

ناسا اعلام کرد که در حال آماده‌سازی نمایش رله ارتباطات لیزری (LCRD) برای پرتاب در پاییز امسال است. پرتاب این سیستم احتمالاً در ۲۲ نوامبر از فلوریدا خواهد بود.  
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر، LCRD در ماه مه وارد فلوریدا شد و در حال حاضر کاملا در فضاپیمای میزبان خود گنجانده شده، و آماده تست نهایی پیش از ارسال به فضا است.
 
LCRD از نور فروسرخ به عنوان واسطه‌ای برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق پرتوهای لیزری بین مکانها استفاده می‌کند. منظور از نمایش این است که مزایای استفاده از ارتباطات لیزرهای فروسرخ (مادون قرمز) از فضا نشان داده شود. یکی از مزایای این سیستم از دیدگاه ناسا توانایی آن برای افزایش داده‌های در دسترس از طریق تنها یک اتصال پایینی (داون‌لینک) است.
 

LCRD همچنین موجب کاهش ابعاد، وزن و برق مصرفی «سیستم‌های ارتباطاتی» روی بدنه فضاپیما می‌شود. نمایش LCRD یک پی‌لود است که بر روی عرشه یک ماهواره-۶ برنامه تست فضایی وزارت دفاع آمریکا به مدار می‌رود. این ماهواره بخشی از ماموریت برنامه آزمایش فضایی وزارت دفاع است و بر روی عرشه یک راکت United Launch Alliance Atlas V در مدار قرار خواهد گرفت. مرکز پروتزی فضایی گادارد هدایت این نمایش را بر عهده دارد، و شرکای این ماموریت عبارتند از لابراتوار پیشرانه جت و لابراتوار لینکولن MIT هستند.
 
تامین مالی LCRD از طریق برنامه ماموریت نمایش تکنولوژی ناسا، که بخشی از اداره ماموریت تکنولوژی فضایی است، انجام می‌شود. این فضاپیما در یک مدار زمین‌آهنگ (ژئوسنکرون) در فاصله حدود ۳۵ هزار کیلومتری از سطح زمین قرار داده خواهد شد و نخستین رله ارتباطات لیزری دوطرفه تحت مدیریت ناسا خواهد بود.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا