zoomit

سامسونگ با همکاری بنیاد بیل گیتس توالتی هوشمند با هدف تسهیل روند پساب‌زدایی تولید کرده است

سامسونگ با همکاری بنیاد بیل گیتس توالتی هوشمند با هدف تسهیل روند پساب‌زدایی تولید کرده است

سامسونگ الکترونیکس روز گذشته گفت در همکاری با بنیاد بیل و ملیندا گیتس توالت جدیدی تولید کرده است که مدفوع انسانی را بازیافت و امحا می‌کند. توالت مورد اشاره نتیجه‌ی پاسخ سامسونگ به چالش «توالت را باز ابداع کنید» بنیاد خیریه‌ی بیل و ملیندا گیتس است که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد. هدف از این چالش تولید توالتی مقرون‌به‌صرفه است که بتواند به‌صورت فراگیر سرویس پساب‌زدایی فضولات انسانی را بدون نیاز به سیستم‌های تصفیه‌ی فاضلاب ارائه دهد.

مؤسسه‌ی فناوری پیشرفته‌ی سامسونگ که به‌عنوان بازوی تحقیقاتی این شرکت کره‌ای فعالیت می‌کند از سال ۲۰۱۹ با بنیاد بیل و ملیندا گیتس وارد همکاری شده است. این مؤسسه به‌تازگی توسعه‌ی فناوری‌های اصلی توالت جدید را به پایان رسانده و نمونه‌ی پیش‌تولید این توالت را ساخته است. سامسونگ می‌گوید توالت موردبحث در آزمون انسانی نیز شرکت کرده است.

به گزارش ZDNet، توالت سامسونگ برای استفاده‌ی خانگی ساخته شده و پیش‌نیازهایی را که بنیاد بیل و ملیندا گیتس تعیین کرده است رعایت می‌کند. این توالت مجهز به سیستم عملیات حرارتی و فرآوری زیستی است تا بتواند عوامل بیماری‌زا (پاتوژن) را در فضولات انسانی شناسایی کند و از بین ببرد. درنتیجه‌ی حذف عوامل بیماری‌زا،‌ مدفوع انسان برای محیط زیست بی‌خطر می‌شود.

آبِ تصفیه‌شده درنتیجه‌ی عملکرد توالت سامسونگ را می‌توان به‌طور کامل بازیافت کرد. توالت سامسونگ مدفوع را خشک می‌کند و می‌سوزاند تا به خاکستر تبدیل شود. این توالت توانایی تصفیه کردن ادرار را نیز دارد. سامسونگ می‌گوید که قصد دارد مجوز استفاده از سندهای ثبت اختراع توالت جدید را به رایگان به کشورهای در حال توسعه ارائه دهد.

لی جائه یونگ نایب رئیس سامسونگ در کنار بیل گیتس Bill Gates

براساس بیانیه‌ی سامسونگ، نائب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت یعنی لی جائه‌یونگ نخستین کسی بود که پروژه‌ی تولید توالت پیشرفته‌ را شروع کرد. جائه‌یونگ که اخیراً عفو ریاست‌جمهوری را از دولت کره‌ی جنوبی دریافت کرده، اوایل ماه جاری میلادی با بیل گیتس دیدار کرد تا با او درباره‌ی پیشرفت‌های پروژه‌ی تولید توالت صحبت کند.

نائب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ به بیل گیتس گفت که این شرکت کره‌ای قصد دارد از فناوری‌هایش برای رسیدگی به چالش‌هایی که انسان با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، بهره بگیرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • داستان برند: سامسونگ؛ آینه تمام‌نمای تاریخ تجاری کره

این نخستین باری نیست که سامسونگ پروژه‌ای با تمرکز بر رسیدگی به چالش‌های اجتماعی معرفی می‌کند. شرکت کره‌ای مدتی پیش در جریان برگزاری رویداد آنپکد گفت برای ساخت گوشی‌های سری گلکسی از مواد اولیه‌ی ساخته‌شده با تورهای ماهیگیری‌ دورانداخته‌شده بهره می‌گیرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا