zoomit

گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا چه تفاوت‌هایی دارد؟

گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا چه تفاوت‌هایی دارد؟

سامسونگ سرانجام در رویداد آنپکد ۲۰۲۲ خود از گوشی‌های سری اس ۲۲ رونمایی کرد؛ البته تمام مشخصات مورد انتظار گوشی‌های این سری از مدت‌ها پیش دردسترس عموم قرار گرفته بود. گلکسی اس ۲۲ اولترا گوشی پرچم‌دار این سری محسوب می‌شود که مانند گوشی هم‌رده‌ی نسل قبل خود، از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

سامسونگ در نسخه‌ی اولترا گوشی‌های سری گلکسی اس خود بسیاری موارد مانند نمایشگر، رم، طراحی و فناوری بکار رفته در دوربین‌ها و باتری را متفاوت با دو مدل استاندارد و پلاس این سری و بسیار قدرتمند‌تر از آن‌ها طراحی می‌کند؛ این امر برای نسخه‌ی اولترا گلکسی اس ۲۲ نیز صحت دارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • تصاویر مفهومی گلکسی اس ۲۲ اولترا طراحی خیره‌کننده‌‌ آن را نشان می‌دهد
  • دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا با بهره گرفتن از هوش مصنوعی، تصاویری با کیفیت بالاتر ثبت خواهد کرد

قبل از برگزاری رویداد آنپکد ۲۰۲۲، مشخصات و رندرهای گلکسی اس ۲۲ اولترا، پرچم‌دار جدید سامسونگ، بارها به بیرون درز پیدا کرد و رویداد آنپکد آنچنان که باید طرفداران این نسخه از گوشی‌های سامسونگ را شگفت‌زده نکرد؛ از طرفی شرکت کره‌ای اعلام کرده بود که دیگر گوشی‌‌ای از خانواده نوت معرفی نخواهد شد و تمام قابلیت‌های این سری را به گلکسی اس ۲۲ اولترا اضافه می‌کند؛ بنابراین می‌توان که گلکسی اس ۲۲ اولترا علاوه بر ظاهری جذاب، منحصر به‌فرد و متفاوت با گلکسی اس ۲۱ اولترا نسل قبل، به پردازنده‌ای قدرتمندتر از نسخه‌ی هم‌رده‌ی نسل قبل خود مجهز است.

گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌عنوان ترکیبی از پرچم‌دار سری نوت و اس از قلم پشتیبانی می‌کند و محفظه‌ای برای نگه‌داری قلم دارد؛ این گوشی در رنگ‌های متفاوتی مانند مشکی، سفید، سبز و رنگ انحصاری فانتوم بورگوندی عرضه شده است.

در‌ادامه، با newslan همراه باشید تا پرچم‌دار سری گلکسی اس ۲۲ را با پرچم‌دار سال گذشته‌ی این سری مقایسه کنیم.

عناوین مقاله:

  • مقایسه‌ی طراحی گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا
  • مقایسه‌ی نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا
  • مقایسه‌ی دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا
  • مقایسه‌ی مشخصات فنی و سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا
  • مقایسه‌ی نرم‌افزار گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا
  • مقایسه‌ی قیمت گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا

طراحی گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

galaxy-s22-ultra-back8-burgundy-design

سامسونگ با توقف خط تولید سری گلکسی نوت، اعلام کرد که تمام قابلیت‌های این گوشی‌ را در طراحی گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌گنجاند؛ بنابراین با اینکه نسخه‌ی استاندارد و پلاس گوشی‌های این سری، طراحی تقریباً مشابهی با دو نسخه‌ی هم‌رده‌ی سری اس ۲۱ دارند، نسخه‌ی اولترا اس ۲۲ ظاهری مستطیلی‌تر و شبیه‌تر به گلکسی نوت دارد.

گلکسی اس ۲۲ اولترا فوق‌العاده زیبا و طراحی منحر‌به‌فردی دارد که در رنگ‌هایی متفاوت با گلکسی اس ۲۱ اولترا معرفی شد. نسل قبلی این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، قهوه‌ای و سورمه‌ای دردسترس قرار داشت، اما نسخه‌ی اولترا گلکسی اس ۲۲ با رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و رنگ انحصاری فانتوم بورگوندی به بازار عرضه می‌شود.

جنس پنل پشتی گلکسی اس ۲۲ اولترا، شیشه‌ی مات (گوریلا گلس Victus) است و سامسونگ در طراحی آن برای زیبایی بیشتر برخلاف گلکسی اس ۲۱ اولترا، دیگر از ماژولی برآمده برای قرار دادن دوربین‌ها خبری نیست و لنزهای مختلف این گوشی، شامل دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو، به صورت‌ جزیره‌ای و جدا از هم در سمت چپ قاب جای گرفته‌اند. درست مانند گوشی‌های سری نوت، گوشی پرچم‌دار سامسونگ نیز به در سمت چپ لبه‌ی پایینی به درگاهی برای نگه‌داری قلم مجهز است و کاربران می‌توانند بدون نگرانی از این گجت محافظت کنند.

در طراحی پنل جلویی گلکسی اس ۲۲ اولترا، اندازه‌ی حاشیه‌ها نسبت به اس ۲۱ اولترا کاهش یافته و نسبت تصویر در این گوشی از از ۲۰:۹ به ۱۹٫۳:۹ تغییر کرده است؛ بنابراین کاربران با سهولت بیشتری می‌توانند با یک دست با آن کار کنند.

نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

 1-27-galaxy-s22-ultra-front3-phantom-white-design

گلکسی اس ۲۲ اولترا مانند گوشی هم‌رده‌ی نسل قبلی خود به نمایشگر خمیده‌ی امولد ۶٫۸ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ مجهز بوده، اما بیشینه‌ی روشنایی آن از گلکسی اس ۲۱ اولترا بیشتر و برابر با ۱۸۰۰ نیت است؛ صفحه‌نمایش هر سه مدل گوشی‌های سری اس ۲۲ از +HDR 10 پشتیبانی می‌کند.

نرخ نوسازی صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا در بازه‌ی ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر بود، این بازه برای پرچم‌دار جدید سامسونگ بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. نمایشگر هردو گوشی اس ۲۲ اولترا و اس ۲۱ اوترا به قلم S-Pen واکنش نشان می‌دهند، اما تنها نسل جدید، به قلم و محفظه‌ای برای نگه‌داری از آن مجهز است.

قلم S Pen از مهم‌ترین تغییرات گلکسی اس ۲۲ اولترا نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا است؛ نسل قبلی این گوشی صرفاً از قلم S Pen پشتیبانی می‌کرد، اما نرخ تأخیر قلم استایلوس S-Pen در گلکسی اس ۲۲ اولترا، از ۹ میلی‌ثانیه به ۲٫۸ میلی‌ثانیه رسیده است و این گوشی را به گزینه‌ای ایدئال برای علاقه‌مندان سری نوت و یادداشت‌برداری و طراحی تبدیل شود.

دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

galaxy-s22-ultra-back6-burgundy-design

مشخصات فنی دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا در مقایسه با نسخه‌ی نسل قبلی این گوشی تفاوت آنچنانی ندارد و مانند آن به دوربین‌های اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، دو دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و یک سنسور لیزری فوکوس خودکار مجهز است. تنها تفاوت به قدرت و کیفیت بیشتر سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۲ اولترا برمی‌گردد. این سنسور در نور کم به شکل محسوسی از گلکسی اس ۲۱ اولترا بهتر است و به لطف دیافراگم بازتر، نور بیشتری را جذب کرده و درنتیجه تصاویر بهتر و باجزئیات‌تری را ثبت می‌کند.

در زمینه‌ی کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری نیز تفاوت چشمگیری بین دو نسل مشاهده نمی‌شود و باشیم و سنسورها هیچ تفاوت خاصی به نسبت یکدیگر ندارند؛ بنابراین پردازنده جدید و تکنیک‌های پردازش تصویر گلکسی اس ۲۲ اولترا تنها عامل ایجاد برتری در کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری خواهد بود.

اس ۲۲ اولترا در اپلیکیشن دوربین خود گزینه‌ای برای برجسته‌ کردن جزییات دارد که با استفاده از فرایند چندفریمی جزییات عکس‌های ماکرو را بهبود می‌دهد. علاوه بر این سامسونگ قدرتمند‌ترین گوشی سری گلکسی اس را به لرزش‌گیری مجهز کرده است که لرزش‌های ناخواسته را ۴۸ درصد بهتر از گلکسی اس ۲۱ اولترا تثبیت می‌کند.

مشخصات فنی و سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

galaxy-s22-ultra-front2-burgundy-design-hi

گلکسی اس ۲۲ اولترا در بخش سخت‌افزار نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا پیشرفت‌های محسوسی دارد؛‌ این گوشی در بازار چین و آمریکا از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد که بر پایه‌ی لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است و در بازارهای بین‌المللی نیز به پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز است. معرفی اگزینوس ۲۲۰۰ تا به‌حال با حاشیه‌های زیادی مانند دمای بالا و عملکرد ضعیف پردازشی همراه بود، اما سامسونگ برای رفع ایراد‌های این پردازنده‌ از ای‌ام‌دی کمک گرفته و از پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند این شرکت با معماری mRDNA در گلکسی اس ۲۲ اولترا استفاده کرده است.

سامسونگ در تولید برخی گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ اولترا از پردازنده‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده کرده بود و با در نظر گرفتن فناوری‌های به‌کاررفته در اگزینوس ۲۲۰۰ برای بهبود عملکرد آن به نظر می‌رسد که این پردازنده‌ تفاوت محسوسی بین گلکسی اس ۲۲ اولترا و نسل قبلی این گوشی ایجاد کند.

گلکسی اس ۲۲ اولترا با گلکسی اس ۲۱ اولترا چه تفاوت‌هایی دارد؟

امتیازات بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا اگزینوس ۲۲۰۰ درمقابل گلکسی اس ۲۱ اولترا اگزینوس ۲۱۰۰

در تصویر بالا فرکانس پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ روی ۱٫۷۳ گیگاهرتز قرار دارد و فرکانس اگزینوس ۲۱۰۰ گلکسی اس ۲۱ اولترا روی ۲٫۲۱ گیگاهرتز تنظیم شده که قطعاً روی امتیاز نهایی تأثیر‌گذار است و در تفسیر امتیازات به‌دست‌آمده نیز باید به این نکته توجه کرد.

اگزینوس ۲۲۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ که در برخی دیگر از گوشی‌های اس ۲۱ اولترا به‌کاررفته، با اختلاف پردازنده‌ی کوالکام را در فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز شکست می‌دهد. اما پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نسبت به مدل نسل گذشته‌ی خود پیشرفت قابل توجهی داشته و اگزینوس ۲۲۰۰ قطعاً نمی‌تواند پردازنده‌ی جدید کوالکام را از پیش رو بردارد.

galaxy-s22-vs-s21-snapdragon-exynos-benchmarks

امتیازات بنچمارک گلکسی اس ۲۲ اولترا اگزینوس ۲۲۰۰ درمقابل گلکسی اس ۲۱ اولترا اسنپدراگون ۸۸۸

گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا در چهار مدل ۸ | ۱۲۸، ۱۲ | ۲۵۶، ۱۲ | ۵۱۲ و ۱۲ | ۱۰۲۴ گیگابایت با حافظه‌ی پرسرعت UFS 3.1 و رم LPDDR5 به‌فروش می‌رسد و گلکسی اس ۲۱ اولترا در سه نسخه‌ی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS 3.1 عرضه شده بود که دو نسخه‌ی اول به ۱۲ گیگابایت و نسخه‌ی سوم از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 مجهز است. هیچکادم از این دو گوشی از حافظه‌ی microSD پشتیبانی نمی‌کند.

این گوشی با ۵G سازگار است و به جای شارژ سریع ۲۵ واتی گلکسی اس ۲۱ اولترا از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ گوشی را در مدت نیم ساعت یا کمی بیشتر به صورت کامل شارژ می‌کند. گلکسی اس ۲۲ اولترا امکان شارژ بی‌سیم و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز دارد و مانند اس ۲۱ اولترا، بدون شارژر عرضه می‌شود.

نرم‌افزار گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

galaxy-s22-ultra-s-pen-writing-hi.jpg

سری گلکسی اس ۲۲ به رابط کاربری One UI 4.0 مجهز است و با تمام قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد اندروید ۱۲ به بازار عرضه می‌شود.

گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۲ را خیلی زود دریافت کرد، اما برای دریافت نسخه‌های بعدی، درنهایت یک آپدیت کمتر دریافت می‌کند؛ قدرتمند‌ترین گوشی گلکسی اس سامسونگ می‌تواند اندروید ۱۵ را به‌عنوان آخرین آپدیت نرم‌افزاری خود دریافت کند و تا یک سال بعد از اتمام دریافت آپدیت نرم‌افزاری هم آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد.

قیمت گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

galaxy-s22-ultra-group-image1-design

گلکسی اس۲۱ اولترا با قیمت پایه‌ی ۱۲۰۰ دلار در زمان عرضه، یکی از گران‌‌ترین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شد؛ مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم ۱۲۰۰ دلار، مدل ۲۵۶ گیگابایتی با همین مقدار رم ۱۲۵۰ دلار و مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز ۱۳۸۰ دلار قیمت داشت. سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ نیز قیمت‌گذاری تقریباً مشابهی با نسل قبلی این سری در نظر گرفته است و مدل پایه‌ی آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم با قیمتی معادل ۱۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد:

  • گلکسی اس ۲۲ اولترا با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی: ۱،۲۴۹ یورو
  • گلکسی اس ۲۲ اولترا با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی: ۱،۳۴۹ یورو
  • گلکسی اس ۲۲ اولترا با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی: ۱،۴۴۹ یورو

شما در مورد تغییرات گلکسی اس ۲۲ اولترا در مقایسه با گلکسی اس ۲۱ اولترا چه دیدگاهی دارید؟ آیا سامسونگ می‌تواند رکورد جدید با فروشی این گوشی ثبت کند؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا